مقایسه تخصصی دوربین های E0S R7 و EOS R10

دوربین کانن E0S R7 بهتر است یا EOS R10 ؟

شرکت کانن از دوربین های R7 و R10 اولین دوربین های سری EOS R با حسگر APS-C رونمایی و آنها را به بازار عرضه کرده و برای گسترش لنز های مانت RF خود در پی تولید انواع مختلف دوربین های بدون آینه و سازگار با این مانت است.مقایسه دوربین های کانن EOS R7 و EOS R10

دوربین کانن R7 با سنسور 32.5 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر 5 محوره IBIS است و با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه و بدون برش عکس و فیلم های شما را ثبت می کند. در این دوربین امکان استفاده از Canon Log 3 فراهم است.

دوربین کانن R10 با سنسور 24.2 مگاپیکسل و کیفیت ویدئو 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است باید توجه کنید که در این کیفیت فیلم ها کراپ می شود ولی در این دوربین با رزولوشن 4K و سرعت 50 فریم بر ثانیه فیلم ها بدون برش خواهد بود. دوربین EOS R10 لرزشگیر تصویر IBIS و Canon Log 3 ندارد.

قطعا دوربین های کانن طرفداران زیادی دارند و اکثر عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای به دنبال خرید دوربین های این شرکت هستند. پس اگر شما هم دوست دارید بیشتر با دوربین های جدید کانن آشنا شوید، با من همراه باشید تا به صورت تخصصی این دوربین های زیبا را برای شم بررسی کنم.

دوربین عکاسی کانن Canon EOS R7 Mirrorless Camera

دوربین EOS R7 جدید ترین دوربین بدون آینه کانن با طراحی کوچک تر، سریع تر و قدرتمند است.

مشخصات دوربین EOS R7

دوربین Canon EOS R7 یکی از دوربین های بدون آینه کانن با رزولوشن 32.5 مگاپیکسل و سنسور APS-C و با پایه لنز RF تولید شده است. این دوربین در کنار دوربین Canon EOS R10 به بازار عرضه شد و مناسب عکاسانی است که دوربین هایی مانند DSLR EOS 90 و EOS M6 II را دوست دارند. سنسور R7 مجهز به سیستم لرزشگیر 5 محوره IBIS است که تا 7 استاپ لرزش های ناخواسته را از بین می برد. این لرزشگیر فیلمبرداری با کیفیت، در زمانی که دوربین را در دست دارید و ثبت عکس با وضوح بالا در هنگام باز بودن شاتر در زمان های طولانی را برای شما فراهم می کند.

این دوربین ترکیبی ایده آل از عملکرد و قابلیت حمل آسان است، به کمک پردازشگر DIGIC X این دوربین به وسیله شاتر مکانیکی با سرعت 15 فریم بر ثانیه و با شاتر الکترونیکی با سرعت 30 فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکاسی می کند که مناسب برای عکاسی سبک ورزشی و حیات وحش است. این پردازنده به گستره وسیعی از حساسیت ISO 100-32000 کمک می کند که برای عکسبرداری در شرایط کم نور تا ISO 51200 هم قابل ارتقا است.

فوکوس EOS R7

سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF II دارای 651 نقطه فوکوس خودکار که کل ناحیه حسگر را پوشش می دهد تا عملکرد فوکوس سریع تر، پاسخ گو تر و دقیق تر باشد. این سیستم فوکوس تشخیص فاز همچنین دارای تشخیص و ردیابی سوژه پیشرفته است، با توانایی تشخیص هوشمندانه افراد، حیوانات و وسایل نقلیه و ردیابی به طور خودکار روی این سوژه ها قفل می شود و فوکوس واضح را در طول عکسبرداری پشت سر هم حفظ می کند. محدوده درخشندگی پایین Dual Pixel CMOS AF II برای فوکوس دقیق حتی در شرایط شب به EV 5 به طور چشمگیر فوکوس می کند.

کیفیت فیلمبرداری EOS R7

کیفیت فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه با کراپ یا به صورت line-skipped وبا کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه با پهنای کامل سنسور به شکل  Supersampled را دارد و در صورت فیلمبرداری با کیفیت Full HD با حداکثر 120 فریم بر ثانیه می توانید فیلمبرداری کنید. امکان فیلمبرداری با فرمت خام C-Log 3 نیز در این دوربین وجود دارد.

طراحی بدنه EOS R7

دوربین EOS R7 دارای منظره یاب OLED با پوشش تمام کادر و وضوح 2.36  میلیون نقطه ای است. نمایشگر LCD لمسی 3 اینچی و قابلیت تغییر زاویه و پورت های micro HDMI و USB Type-C و پورت های 3.5 میلی متری برای میکروفون و هدفون است. دو درگاه کارت حافظه UHS-II SD و کفشک چند منظوره نیز روی بدنه دوربین قرار دارد.

وزن دوربین R7 حدود 590 گرم به همراه باتری و کارت حافظه است، باتری این دوربین با ظرفیت بالا  LP-E6NH  است و شما می توانید با هر بار شارژ 660 شات عکس و یا 380 عکس در حالت منظره یاب ثبت کنید. اگر از حالت power-saving استفاده کنید این تعداد به حدکثر 770 و حداقل 500 عکس می رسد. بدنه دوربین نیز در برابر رطوبت و گرد و خاک مقاوم است.

دوربین عکاسی کانن Canon EOS R10 Mirrorless Camera

دوربین عکاسی کانن R10 یک دوربین همه کاره و کوچک و یک همسفر فوق العاده برای ماجراجویی، یک دوربین کامل برای تولید محتوا و ثبت لحظه های خلاقانه در کنار شماست. این دوربین فناوری و امکانات بیشتر و در عین حال خلاقیت بیشتری را برای شما بهمراه دارد و با ابعاد کوچک و جمع و جور به راحتی قابل حمل است.

مشخصات دوربین EOS R10

دوربین Canon EOS R10 دوربین بدون آینه کامپکت با رزولوشن 24.2  مگاپیکسل و سنسور غیر فول فریم  APS-C و بدون تثبیت کننده تصویر IBIS و یکی از کوچکترین دوربین های سری EOS R  موجود در بازار است. این دوربین کوچک ترین و سبک ترین دوربین سری R کانن خواهد بود.

این دوربین امکان استفاده از Canon Log 3 را ندارد. دوربین کانن R10 از مانت RF استفاده می کند و مجهز به پردازنده DIGIC X است و به شاتر الکترونیکی و مکانیکی مجهز می باشد.شاتر الکترونیکی و مکانیکی این دوربین حداکثر سرعت 4000/1 ثانیه را پشتیبانی می کند، در صورت استفاده از شاتر مکانیکی با سرعت 15 فریم بر ثانیه عکاسی کنید و با شاتر الکترونیکی تا 23 فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکس ها را ثبت می کند.

فوکوس EOS R10

سیستم فوکوس پیشرفته Dual Pixel CMOS AF II این دوربین از بزرگترین برتری های آن نسبت به سایر رقبا است که قبل از این فقط در سری دوربینهای رده بالای سری R کانن وجود داشت. دارا بودن 651 نقطه و به کمک این تکنولوژی، تعقیب و تشخیص سوژه و قابلیت تشخیص چشم حیوان و انسان را دارد. این دوربین می تواند وسایل نقلیه مانند ماشین و موتور را تشخیص دهد و امکان انجام فوکوس دقیق در شرایط نوری ضعیف را دارد، در کل دوربین EOS R10 با توجه به قابلیت هایی که دارد برای عکاسی و فیلمبرداری در سطح حرفه ای مناسب است.

کیفیت فیلمبرداری EOS R10

در کیفیت فیلمبرداری 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدئو های شما کراپ می شود، برای جلوگیری از کراپ شدن فیلم ها باید با سرعت های 50، 30، 25 یا 24 استفاده کنید.در حالت Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید و حداکثر بیت ریت ویدئو های ضبط شده با این دوربین برابر 340 مگابایت بر ثانیه است.

طراحی بدنه EOS R10

طراحی بدنه R10 تا حدودی شبیه به دوربین RP کانن است ولی با ابعادی کوچکتر، صفحه نمایش آن لمسی و چرخان است و در این مورد کانن نسبت به رقبای خود برتری دارد. از نوآوری های این دوربین طراحی جوی استیک در کنار منظره یاب است. دوربین کانن r10 دارای باتری LP-E17 و با هر بار شارژ می توانید حدود 450 عکس بگیرید.

دوربین EOS R10 دارای نمایشگر و منظره یاب مشابه دوربین R7 است و تنها یک درگاه کارت حافظه UHS-II SD نیز روی بدنه وجود دارد. این دوربین فاقد پورت 3.5 میلی متری خروجی صدا برای اتصال هدفون است. وزن آن حدود 426 گرم با باتری و کارت حافظه است و از دیگر دوربین های سری R کانن سبک تر و کوچکتر و از دوربین های سری M کانن بزرگتر است.

برای تولید کنندگان محتوا امکان تامین برق دوربین از طریق درگاه USB Type-C و از طریق انواع پاوربانک و شارژر فراهم است و یکی از ویژگی های کاربردی دوربین بحساب می آید.

مقایسه دوربین های کانن EOS R7 و EOS R10

این دوربین ها در رزولوشن تفاوت زیادی دارند. دوربین R7 با رزولوشن 32.5 مگاپیکسل و کیفیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 fps عکس و فیلم را بدون کراپ ثبت می کند و دارای لرزشگیر 5 محوره IBIS و امکان استفاده از Canon Log برای این دوربین وجود دارد.

دوربین R10 دارای سنسور 24.2 مگاپیکسل و کیفیت ویدئو 4K با سرعت 60 fps که در این کیفیت فیلم ها کراپ می شود ولی با این دوربین با رزولوشن 4K و سرعت 50 fps فیلم ها بدون برش خواهد بود. این دوربین فاقد لرزشگیر تصویر IBIS و Canon Log 3 است.

هر دو دوربین به وسلیه شاتر مکانیکی با سرعت 15 فریم بر ثانیه عکسبرداری می کنند در صورتی که با شاتر الکترونیکی دوربین R7 با سرعت 23 فریم بر ثانیه و R7 با سرعت 30 فریم بر ثانیه عکسبرداری می کند، یک رابط فوکوس خودکار ساده و قدرتمند دارند.

نمایشگر و منظره یاب در دوربین های R7  و R10 مشابه و یکی از اختلاف های این دوربین ها در درگاه کارت حافظه است که دوربین R7 دو درگاه UHS-II SD و دوربین R10 یک درگاه کارت حافظه دارد. پورت ها در این دوربین ها مانند هم با این تفاوت که در R10 جک 3.5 میلی متری هدفون وجود ندارد.

وزن این دو دوربین نیز با هم تفاوت هایی دارد دوربین R7 با وزنی در حدود 590 گرم و سنگین تر از دوربین کانن R10 با وزن 426 گرم و از لحاظ قیمت دوربین R10 کمی ارزان تر از دوربینR7 است.

بدنه دوربین R7 قوی تر و محکم تر از R10 و طراحی کلی دوربین مانند نمایشگر بازشو، باتری قوی، دو درگاه کارت حافظه و البته طراحی منحصر بفرد دکمه Dial باعث شده تا این دوربین نسبت به دوربین canon r10 محبوب تر باشد. البته نباید برتری سنسور و لرزشگیر فوق العاده ای که روی این دوربین نسب شده هم دست کم گرفت.

دوربین کانن R7 بزرگتر است و در دست گرفتن آن راحت تر و بدنه آن تا حدود در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است، دارای فلاش پاپ آپ نیست در صورتی که R10 در برابر عوامل محیطی عایق نیست ولی فلاش پاپ دارد.

از لحاظ باتری هم تفاوت هایی دارند، دوربین R7 دارای باتری بزرگتر با ظرفیت بیشتر و با هر بار شارژ 660 شات عکس، دوربین R10 با باتری کوچک تر و طرفیت کمتر  و با هر بار شارژ می توانید 450 شات عکس بگیرید.

خرید دوربین کانن

فروشگاه دوربینو با داشتن مجوز های لازم و نماد اعتماد الکترونیک یکی از مراکز معتبر خرید دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است. برای اطلاع از قیمت و خرید دوربین کانن به صورت نو و دست دوم با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید و برای دیدن مشخصات دقیق دوربین های کانن به سایت دوربینو سر بزنید.

سوالات متداول

  • حرف R در دوربین های Canon R مخفف چیست ؟

حرف R در EOS R از حرف اول  Reimagine optical excellenceld گرفته شده، که مفهوم توسعه Canon برای سیستم EOS R است و برای دوربین های سری R  سیستم جدید را راه اندازی کرده است.

  • دوربین EOS R10 دارای لرزشگیر داخلی است ؟

خیر این دوربین بر خلاف دوربین R7 دارای لرزشگیر داخلی نیست .

  • قیمت دوربین EOS R10 چقدر است ؟

این دوربین به زودی به بازار عرضه خواهد شد، ولی مانند دیگر کالاهای دیجیتال قیمت دقیقی ندارد و وابسته به قیمت ارز است.

  • دوربین های کانن R7 و R 10 در فروشگاه دوربینو موجود است؟

این دوربین ها هنوز در بازار موجود نیست، ولی به محض موجود شدن از طریق سایت اطلاع رسانی می شود.

  • دوربین کانن R7 یک دوربین حرفه ای است؟

بله با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که این دوربین دارد قطعا در دسته دوربین های حرفه ای قرار می گیرید.

  • خرید دوربین کانن EOS R7 بهتر است یا EOS R10 ؟

مشخصات و قابلیت های این دوربین ها متفاوت است و از لحاظ قیمت نیز تفاوت دارند. با توجه به این تفاوت ها شما باید با توجه به نیاز و سبک عکاسی خود یکی از آنها را انتخاب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید