گیمبال چیه و بهترین خرید برای سال 1401

برای تغییر در سبک فیلمبرداری، افزایش سرعت، عملکرد هوشمند و ثبت فیلم بدون لرزش قطعاً باید از گیمبال دوربین استفاده کنید اگر تازه‌کار هستید به خلاقیت و راحتی شما کمک می‌کند اگر حرفه‌ای هستید برای خلق صحنه‌های جدید و بالا بردن سرعت به آن نیاز دارید.

حالا میخوام خیلی ساده برات توضیح بدم گیمبال دوربین چیه ؟

بی شک جذاب ترین وسیله برای ویدئو بلاگرها و تولید کنندگان محتوا گیمبال دوربین یا لرزشگیر است زیرا می توانند از زوایای هیجان انگیز و مختلف تصاویری بی نظیر و باور نکردنی ثبت کنند.

کاربرد اصلی گیمبال برای ساخت ویدیو های روان است ولی برای گرفتن عکس هم به شما کمک می کند. لرزشگیر دوربین به شما این امکان را می دهد تا دوربین را حول یک نقطه مرکزی بچرخانید و از تمام زوایای پنهان فیلم و تصویر تهیه کنید. برای یک تصویرداری بدون لرزش و روان بودن فیلم یک لرزشگیر الزامیه.

لرزشگیر دوربین ابزاری متشکل از موتورها و سنسورهای هوشمند برای پایداری و جلوگیری از لرزش دوربین است.گیمبال ها سبک هستند و هیچ صدایی در موقع چرخیدن ایجاد نمی کنند، وسیله ای هوشمند و در ترکیب با تجربه شما صحنه های خیره کننده ای ثبت می کند. گیمبال ها در ابتدا ساده تر ولی با پیشرفت تکنولوژی همواره پیشرفته و هوشمندتر می شوند. برندهای زیادی از جمله ZHIYUON  و DJI در زمینه تولید لرزشگیر فعالیت دارند.

با این تجهزات جذاب می توانید فیلم های خلاقانه زیادی ثبت کنید ولی فراموش نکنید مهارت و خلاقیت شما حرف اول را می زند.

گیمبال دوربین
گیمبال دوربین

در این قسمت میخوام نکاتی مهم خرید گیمبال دوربین رو بهت بگم همراه من باش 🙂

  • به این نکته توجه کنی تمومه : حداکثر وزنی که گیمبال میتونه تحمل کنه

اولین و مهم ترین نکته توانایی گیمبال برای تحمل وزن دوربین عکاسی شماست. مدلی را انتخاب کنید که وزن بیشتری را تحمل کند زیرا دوربین های DSLR به همراه لنز وزن بالایی دارن. پس لرزشگیر شما باید وزن دوربین و لنز شما را تحمل کند. دوربین شما یک وزن مشخص دارد و اگر وزن گیمبال هم زیاد باشد شما نمی توانید مدت زمان زیادی با آن کار کنید و دست شما خسته می شود. برای راحتی بیشتر وزن هر دو را بررسی کنید تا بهترین گزینه را با توجه به کار خود انتخاب کنید. با وزن کمتر لذت بیشتری از کار خود ببرید.

خوب حالا که حرف از گیمبال سبک شد همین جا 2 تا گیمبال خفن فوق سبک رو معرفی کنم که خیلی راحت میتونی اطلاعات تکیملی رو تو سایت دوربینو ببینی.

استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech CRANE-M2

Zhiyun-Tech CRANE-M2
Zhiyun-Tech CRANE-M2

استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech CRANE-M3

Zhiyun-Tech CRANE-M3
Zhiyun-Tech CRANE-M3

دو تا گیمبال فوق خفن که بالا معرفی کردم هم برای دوربین های کامپکت و تلفن همراه میشه استفاده کرد. (بریم سراغ ادامه ویژگی ها 🔽 )

  • مدت زمان کارکرد گیمبال بعد هر بار شارژ

به دلیل سیستم هوشمند و الکترونیکی لرزشگیر قدرت باتری یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید تا تولید محتوای ویدئویی شما نیمه کاره نماند. اگر زمان زیادی را به تولید محتوا می پردازید پس باید مدلی که انتخاب می کنید باطری قوی داشته باشد.

دو تا از محصولات جذاب از دو رقیت سرسخت ZHIYUON  و DJI که واقعا هیچی کم نزاشتن چیزی نیست جز 😋

استابلایزر دوربین DJI RSC 2 Gimbal Stabilizer

DJI RSC 2 Gimbal
DJI RSC 2 Gimbal

استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL 2

Zhiyun-Tech WEEBILL 2
Zhiyun-Tech WEEBILL 2
  • و در نهایت میرسیم به بحث جذاب بررسی مدل های مختلف گیمبال دوربین فیلمبرداری :

لرزشگیر ها مدل های مختلفی دارند و در طراحی یکسان نیستند. برخی فقط برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده میشوند برخی دیگر حرکات بیشتری را پشتیبانی می کنند. مدل هایی از گیمبال از راه دور با ریموت کنترل می شوند و می توانید در فاصله های بیشتر هم از آنها استفاده کنید.انتظار خود از یک گیمبال دوربین را کامل در نظر بگیرید.

پیشنهاد نویسنده : نکات مهم خرید دوربین دست دوم

ی خلاصه هم بگم برای تویی که مثل خودم حوصله خوندن نداری

گیمبال دوربین تو فیلمبرداری خیلی میتونه بهت کمک کنه ، همیشه تو فیلمبردای سرعت و عملکرد سریع بدون نقص اهمیت داره پس برای اینکه بتونی تصویربرداری رون و خلاقانه ای رو انجام بدی باید بفکر یک گیمبال دوربین عالی باشی.

این روزا خیلی از محتواهای که میبینیم بصورت ویدئو بلاگری هستش که بدون هیچ ویرایشی توی شبکه های مجازی منتشر میشه و خیلی مهمه که موقع فیلمبرداری دوربین لرزش نداشته باشه و تمام فیلم ها بی نقص ضبط بشه اینجاس که گیمبال یکی از واجب ترین تجهیزات یک تولیدکننده محتوا میشه. اینم توضیحی خیلی ساده گیمبال 🥰

حالا این گیمبال از چی درست شده ؟ موتور و سنسور هوشمند که به پایداری و جلوگیری از لرزش کمک میکنه و جنس بدنه عالی دارن و کاملا سبک و بدون صدا هستن.

تو بالا توضیح دادم که به چه نکاتی برای خرید توجه داشته باشی.

  • وزن گیمبال
  • حداکثر وزن قابل حمل
  • مدت زمان کارکرد باتری
  • سلیقه و نوع استفاده

چن تا گیمبال جدید و پرفروش که همین الان میتونی از فروشگاه خودت دوربینو تهیه کنی هم معرفی کردم .

مناسب دوربین های سبک و گوشی موبایل :

  • استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech CRANE-M2

  • استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech CRANE-M3

مناسب دوربین عکاسی حرفه ای :

  • استابلایزر دوربین DJI RSC 2 Gimbal Stabilizer

  • استابلایزر دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL 2

  • استابلایزر دوربین DJI RS 2 Gimbal Stabilizer

امیدوارم بهت تو انتخاب و خرید گیمبال دوربین کمک کرده باشم . خیلی راحت میتونی برای مشاوره به کارشناسان فروش دوربینو تماس بگیری . (02133113809)

برای اینکه مقاله های کاربردی بیشتری بزارم به حمایت نیاز دارم لایک و کامنت یادت نره 🥰

دیدگاهتان را بنویسید