بررسی پهپاد مسابقه‌ای DJI Avata سریع و چشم نواز

پهپاد آواتا دی جی ای برای فیلم‌های اول شخص و اولین پهپاد به سبک cinewhoop است.

یکی از جذابیت‌های مهم پهپادهای FPV و cinewhoop مانور دادن در فضاهای تنگ و انجام حرکات آکروباتیک مانند چرخش و چرخش است، معمولاً در حین ضبط ویدیویی همه‌جانبه و چشم‌نواز. استفاده از یک صفحه نمایش روی صورت که DJI آن را Goggles 2 می نامد، اپراتور را مستقیماً وارد عمل می کند.

آواتا همچنین دارای یک حالت لاک پشت تازه ایجاد شده است که پهپاد را در صورتی که بر روی زمین وارونه باشد، سمت راست را به بالا می چرخاند. علاوه بر این، یک هدست DJI Goggles 2 کوچکتر، سبکتر و کاربرپسندتر نیز به عنوان بخشی از بسته Avata موجود است.

ویژگی مهم :

  • پرواز فوق العاده آسان (و سرگرم کننده).
  • عینک FPV شارپ با تنظیم دیوپتر
  • کنترلر یک دست به خوبی کار می کند
  • عالی برای عکس های POV
  • لنز واید و ویدیوی 4K60 حس حرکت را منتقل می کنند
  • وزن کل  :410 گرم (0.9 پوند)
  • سنسور تصویر CMOS 1/1.7 (7.6×5.7mm) 48MP
  • لنز معادل 12.6mm (155º FOV)
  • امکان گرفتن عکس و فیلم در یک پرواز
  • پرواز 4K/60p و 2.7K/100p با سرعت 150 مگابیت در ثانیه (با Goggles 2 جدید)
  • کدک های ویدیویی H.264 و H.265
  • ترمز اضطراری و شناور
  • سنجش موانع رو به پایین
  • سیستم انتقال O3+ DJI برای برد 10 کیلومتر، فرکانس دوگانه، نرخ بیت 50 مگابیت بر ثانیه
  • حداکثر زمان پرواز 18 دقیقه
  • حداکثر سرعت 97 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت).
  • حالت لاک پشت (Turtle) که جهت گیری پهپاد را قبل از بلند شدن تصحیح می کند

در مقایسه با FPV

DJI سال گذشته با FPV Combo ، یک کوادکوپتر فوق سریع برای معتادان آدرنالین، وارد فضای پهپاد پرسرعت و دید اول شخصFPV شد. قاب کوچکتر و سبکتر آواتای جدید (1388 دلار) به این معنی است که می تواند راحت تر در فضاهای کوچک حرکت کند.

آواتا با اندازه سنسور دوربین بیشتر، به علاوه ساختار جمع و جور و عالی، انتخابی ایده آل در مقایسه با پهپاد FPV DJI است. باتری هوشمند پرواز می تواند آن را به جای 20 دقیقه تا 18 دقیقه در هوا نگه دارد، اما به سختی می توان آن را با مدل قبلی مقایسه کرد.

سرعت فوق العاده avata در حالت اسپرت

مانند FPV Combo که قبل از آن عرضه شد، آواتا بیشتر در مورد گرفتن فیلم هایی است که سرعت و هیجان پرواز را فرا میگیرد تا لرزش کمتر و با کیفیت Steadicam ضبط کنید

به این ترتیب، ما انتظار داریم که خلبان‌های آواتا بیشتر برایضبط مسابقات از این پهپاد استفاده کنند—در حالت اسپرت می‌تواند به سرعت 31 مایل در ساعت و در حالت دستی کامل به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

DJI ، آواتا را در چند پکیچ مختلف ارائه می دهد.

کیت پیشرفته، DJI Avata Pro-View Combo با قیمت 1388 دلار

اکیت شامل

هواپیما

DJI Goggles 2

کنترل از راه دور

کیت اسمارت کمبو ، DJI Avata Fly Smart Combo با قیمت 1168 دلار

Goggles 2 را با DJI FPV Goggles V2 ( همان نسخه ای که با پهپاد مسابقه ای FPV Combo دریافت می کنید)

و اگر در حال حاضر یک کنترل از راه دور و عینک دارید، یا به سادگی نیاز به تعویض کوادکوپتر آواتا دارید، می توانید پک ساده پهپاد را به تنهایی با قیمت 629 دلار تهیه کنید.

عکس و فیلم

با Goggles 2 می توان با وضوح حداکثر 4K/60p و 2.7K/100p، و 4K/60p به علاوه 2.7K/120p با FPV Goggles V2 در H.264 یا H.265 و 150Mbps فیلم برداری کرد. حالت رنگی D-Cinelike، که نمایه ای مسطح را نشان می دهد، اما انعطاف پذیری بیشتری در پس پردازش به شما می دهد، در دسترس است اما محدود به 8 بیت است. اگر سخت‌افزار از آن پشتیبانی می‌کند، خوب است که ببینیم DJI یک ارتقاء به 10 بیت را با یک ارتقاء سیستم‌افزار آینده انجام می‌دهد.

عکس ها و کلیپ های ویدیویی را می توان در نسبت های 16:9 و 4:3 گرفت. (مورد دوم در برنامه Fly بتا موجود نبود.) سرعت شاتر و ISO را می توان به صورت دستی تنظیم کرد، در حالی که نوردهی را می توان در حالت خودکار تغییر داد. فرمت های استاندارد، زاویه باز و فوق عریض نیز برای ثبت تصاویر پشتیبانی می شوند. متوجه شدم که در زوایای و گام های خاص، محافظ های ملخ جلو وارد قاب می شوند.

برنامه، اجتناب از موانع و حالت های پرواز

برنامه Fly DJI بیشتر از حد معمول برای Avata کاهش یافته است و تنها با سه منو می توانید با کشیدن انگشت به آن دسترسی پیدا کنید. تنظیمات دوربین که در امتداد پایین صفحه ظاهر می شوند، یک منوی میانبر در بالا و یک منوی اصلی، همه به راحتی قابل دسترسی هستند و با ضربه زدن دو انگشت قابل پیمایش هستند.

از آنجایی که آواتا دارای محافظ‌های ملخ داخلی است، تنها به دو حسگر تشخیص مانع در پایین نیاز دارد که تعیین می‌کنند آیا شرایط روی زمین برای فرود مناسب است یا نه (مثلاً یک بدنه آبی مناسب نیست).

سه حالت پرواز مختلف برای کار با آواتا وجود دارد.

حالت عادی (N) شما را به سرعت 28.8 کیلومتر در ساعت (حدود 18 مایل در ساعت) محدود می کند. ترمز کردن آسان است، در حالی که GPS به علاوه GLONASS به پهپاد اجازه می دهد در جای خود شناور شود.

حالت اسپرت (S) سرعت را تقریباً دو برابر می کند و به 50.4 کیلومتر در ساعت (31 مایل در ساعت) می رساند.

حالت دستی (M) که فقط با کنترل از راه دور FPV 2 قابل فعال شدن است، حداکثر سرعت را به 96.5 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) می رساند.

باتری پهپاد اواتا

یک باتری 2420 میلی آمپر ساعتی در بالای پهپاد قرار می گیرد و با یک گیره محکم می شود. اندازه آن کوچکتر و سبکتر از باتری است که پهپاد اصلی FPV را تامین می کند. این پهپاد می تواند تا 18 دقیقه در هوا بماند، یعنی دو دقیقه کمتر از مدل قبلی خود.

یک کارت microSD و پورت USB به طرز نامناسبی در زیر یکی از ملخ ها قرار گرفته است. به دلیل شکل، باز و بسته کردن این شکاف کمی سخت است.

20 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی استاندارد با Avata است. اگر فراموش کردید کارت را وارد کنید، این کمک بزرگی است. خوشبختانه، انتقال فیلم از پهپاد به لپ تاپ با کابل USB-C آسان است. Goggles 2 همچنین دارای یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه نیز می باشد. علاوه بر این، اتصال تلفن هوشمند به Goggles به بینندگان این امکان را می دهد که پرواز شما را از طریق برنامه DJI Fly تماشا کنند.

جمع بندی پهپاد اواتا :

DJI با آواتا پر از ویژگی‌ها آن را تقویت کرد. آیا پیشکسوتان FPV DIY و خودتان خواهند بود که این گزینه مناسب برای مبتدیان را مسخره کنند؟ کاملاً – آواتا برای آنها بسیار ساده به نظر می رسد.

اما از سوی دیگر، آواتا آنقدر خوب است که می‌توان دنیای وحشی پهپادهای DIY FPV را به‌طور کامل نادیده گرفت و همچنان دارای چندین ویژگی برای بهره‌برداری در حین تقویت مهارت‌های پروازی خود است.

اگر در حرفه عکاسی و فیلمبرداری مشغول به فعالیت هستید قطعاً برای این که بتوانید عکس های حرفه ای و بی نظیر خلق کنید و بهترین نوع فیلمبرداری را تجربه کنید نیاز به دوربین‌های باکیفیت و مجهز برای عکاسی و فیلمبرداری دارید. اگر میخواهید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پهپاد فیلمبرداری، گیمبال دوربین،گیمبال موبایل و هر نوع تجهیزات آتلیه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید به دوربینو سربزنید.

برای خرید پهپاد فیلمبرداری نیاز به مشاوره تخصصی داری با کارشناسان دوربینو تماس (02133113809) برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید