لنزهای دوگانه دوربین اکشن Insta360 One RS 1 : بررسی و توضیحات کامل


قطعا علاقمندان به فیلمبرداری 360 درجه و محصولات insta 360 از شنیدن خبر تولید دوربین اکشن Insta 360 One RS با سنسور 1 اینچی لایکا بسیار خوشحال شدند. زیرا این برند یکی از بهترین تولید کنندگان دوربین های 360 درجه است و بین دوربین های Insta 360 Pro و سری Insta 360 One RS و One X2 فاصله زیادی احساس می شد که با تولید این محصول این فاصله کم خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی و ارائه مشخصات Insta 360 One RS 1 درجه می پردازیم.

طراحی Insta 360 One RS 1

همانطور که از نام این محصول پیداست، این دوربین دارای هسته اصلی دوربین Insta 360 One RS می باشد که مجهز به پردازنده بسیار قدرتمندی است. Insta 360 One RS دارای طراحی ماژولار با لنز 1 اینچی لایکا است، به این معنی که قطعات آن قابل تفکیک است، اجزای این دوربین شامل لنز 360 درجه با سنسور 1 اینچی لایکا، باتری و بدنه اصلی (مجهز به صفحه نمایش) و قاب می باشد.

دوربین 1 اینچی 360 درجه Insta360 ONE RS به صورت عمودی طراحی شده است، باتری مجهز به پورت نوع C ابتدا به هسته متصل شده و سپس این مجموعه به لنز 360 درجه لایکا متصل می شود. اتصال باتری تا هسته و سپس به لنز 360 درجه این کیت در داخل فریم قرار دارد، طراحی قاب Insta 360 One RS 1 با دقت زیادی انجام شده است.

در قسمت پایین قاب این محصول محل اتصال آن با مونوپاد و سه پایه تعبیه شده است. همانطور که می دانید یکی از ویژگی های دوربین های اینستا 360 امکان مخفی سازی مونوپاد در تصاویر 360 درجه است. دوربین 1 اینچی Insta360 360 One RS نیز در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و در این زمینه گواهی IPX3 را دریافت کرده است.

سنسور 1 اینچی لایکا

یکی از بزرگترین مزیت های این محصول مجهز بودن به لنز با 2 سنسور 1 اینچی ساخت کمپانی معروف لایکا می باشد. لایکا یک شرکت آلمانی است که از سال 1869 به تولید دوربین و تجهیزات عکاسی می پردازد. دقت و کیفیت بالا محصولات لایکا واقعا عالی و بی نظیر است.

علاوه بر کیفیت تصویر بسیار بالاتر، سنسور 1 اینچی به شما کمک می کند تا بتوانید تصاویری شفاف و بدون نویز حتی در نور کم داشته باشید. همچنین محدوده دینامیکی سنسورهای 1 اینچی بسیار بالاتر از حسگرهای کوچکتر است.

سنسورهای 1 اینچی هم برای فیلمبرداری و هم برای عکاسی بهتر عمل می کنند، استفاده از یک سنسور بزرگتر نیز کمک زیادی به حذف لرزش تصاویر می کند. بنابراین می توانید تصور کنید که عملکرد تثبیت کننده Insta 360 One RS با سنسور 1 اینچی 360 درجه تا چه اندازه می تواند عالی باشد. دیافراگم لنز 360 درجه لایکا معادل F2.2، و فاصله کانونی آن 6.52 میلی متر است.

یک سنسور APS-C  1 اینچ 360 دارای دو سنسور 1 اینچی است، بنابراین اندازه کل دو سنسور آن در واقع کمی بزرگتر از یک سنسور Micro Four Thirds است.

پیشنهاد نویسنده : نکاتی که موقع خرید دوربین کانن باید توجه کنی!!! بهترین دوربین سال 2022

فرمت فیلمبرداری اینستا 360 وان آر اس 1

مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی این دوربین یعنی تصویربرداری 360 درجه شما را شگفت زده خواهید کرد. Insta 360 One RS 1 قادر به فیلمبرداری 6K با سرعت 30 فریم در ثانیه است. کیفیت بالای ویدئو های تهیه شده با استفاده از این دوربین را میتوان از روی بیت ریت 120Mbs  آن تصور کرد , بالا بودن بیت ریت ویدئو های این دوربین حاکی از ذخیره جزئیات کامل تصاویر است. ویدئو های شما با سرعت و ابعاد متفاوتی ذخیره خواهد شد. فرمت هایی مانند  ins و  LOG، Vivid، Standard و شما می توانید به کمک نرم افزار دوربین این فرمت ها به راحتی تبدیل کنید.

شما می توانید به صورت دستی حساسیت نور سنسور را در بازه 100 تا 3200 واحد در حالت فیلمبرداری تنظیم کنید. همچنین می توانید تعداد فریم های ضبط شده در ثانیه را بسته به وضوح و شرایط فیلمبرداری تغییر دهید، به عنوان مثال، زمانی که نیاز به فیلم برداری اسلوموشن دارید می توانید از رزولوشن 3040×1520 با امکان ضبط 50 فریم بر ثانیه استفاده کنید.

برای فیلمبرداری میتوانید از مود های Standard Video, Timelapse, TimeShift, Loop  Recording استفاده نمایید.

حالت Standard Video

در این حالت کلیه تنظیمات دوربین مانند حساسیت به نور، توازن رنگ و سفیدی کاملا خودکار و به کمک هوش مصنوعی دوربین اعمال می شود.

حالت Loop Recordingدر این حالت دوربین به صورت پیوسته تصویربرداری می کند و در صورتی که حافظه کافی برای ذخیره نداشته باشید ویدئو بدون نیاز به پاک شدن از ابتدای اور رایت می شود.حالت Sky Swap و  Cinelapseبه کمک این حالت ها می توانید ویدئوهای حرفه ای و جذاب را در کوتاه ترین زمان ممکن تصویربرداری کنید. فیلم هایی که در حالت عادی ساخت آنها زمان زیادی می خواهد را می توانید در مدت کوتاهی تولید کنید.

حالت Timelapse

اگر مایل به فیلمبرداری در حالت تایم لپس هستید باید به صورت دستی مشخص کنید دوربین هر چند ثانیه یک فریم عکس را به جدول زمانی اضافه ‌کند تا آن را به ویدیو تبدیل کند. شما یک حالت ویدیویی با سرعت ضبط بالا و فشرده خواهید داشت.

تفاوت ویدئو های تهیه شده با این دوربین نسبت به دوربین های معمولی بسیار زیاد است، پس از تهیه فیلم تایم لپس، می توانید قاب دوربین را در قسمت نرم افزار جابجا کنید و به این ترتیب یک فیلم تایم لپس ایجاد کنید.حالت MultiViewدر این حالت ویدئویی دارید که تصاویر لنز پشت و جلو به صورت جداگانه در آن ضبط می شود و کاربرد های خاص خود را دارد.

فرمت عکاسی اینستا 360 وان آر اس 1

توانایی این دوربین در عکسبرداری زیاد است و با رزولوشن 21 مگاپیکسل می توانید عکاسی کنید. عکس ها با دو فرمت بی نظیر RAW و INSP ثبت می شود و به وسیله نرم افزار اینستا 360 که با سیستم عامل های اندروید و  ios سازگار است به راحتی ویرایش می شود.

در حالت عکسبرداری دارای مودهای PureShot ، Burst ، Starlaps، Interval، HDR و Standard است و شما می توانید با توجه به موقعیت های مختلف از آنها استفاده کنید.

حالت استاندارد

در این حالت می توانید با استفاده از تنظیمات خودکار و هوشمند دوربین عکس بگیرید، تمامی پارامترها مانند سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید به صورت خودکار و هوشمند تنظیم می شوند تا بهترین کیفیت تصویر را در اختیار شما قرار دهند.

حالت HDR

در این حالت عکس با حداکثر دامنه داینامیکی گرفته می شود تا بتوانید به حداکثر کیفیت تصویر دست یابید. تصویر HDR علاوه بر ایجاد فایل های سنگین تر برای تولید و پردازش نیاز به زمان بیشتری دارد.

حالت PureShot

در حالت PureShot دوربین از تنظیمات مشابه با HDR استفاده می کند ولی با این تفاوت که دوربین با استفاده از هوش مصنوعی بیشتر بر روی نقاط برجسته تمرکز می کند.

حالت Interval

نگه داشتن دکمه شاتر دوربین 1 اینچی Insta 360 One RS، در حالت   Intervalتا زمانی که این دکمه را نگه می دارید، دوربین به صورت مداوم عکس می گیرد، این حالت عکاسی بیشتر برای صحنه های پویا و ورزشی مناسب است.

حالت Starlaps

جذاب ترین حالت عکسبرداری این دوربین حالت Starlaps است، دوربین با باز نگه داشتن شاتر به مدت طولانی می تواند تصاویر شگفت انگیزی از ستاره ها ثبت کند.

نرم افزار اینستا 360

تمام عکس ها با فرمت INSP و ویدئو ها با فرمت INSV روی کارت حافظه دوربین ذخیره می شوند. برای مشاهده فیلم ها و عکس ها، ویرایش با هوش مصنوعی و راه اندازی و کنترل دوربین می توانید از نرم افزار اختصاصی این محصول استفاده کنید. نرم افزار Insta 360 امکانات بسیار حرفه ای ویرایش فیلم را در اختیار شما قرار می دهد که مخصوص سیستم عامل های مک و ویندوز طراحی شده است.

حافظه

این دوربین حافظه داخلی ندارد و باید کارت حافظه microSD برای آن تهیه کنید. برای تهیه کارت حافظه باید دقت داشته باشید که کارت حافظه شما سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالایی داشته باشد. این دوربین از کارت های حافظه با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می کند. باید بدانید دسترسی به درگاه کارت حافظه کمی سخت است.

باتری

این دوربین مجهز به باتری قدرتمند 1350 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. با یک بار شارژ کامل این باتری می توانید به مدت 62 دقیقه با وضوح 6k ویدیوهای 360 درجه بگیرید. زمان شارژ مجدد 90 دقیقه است.

قابلیت ویدئو کنفرانس با دوربین Insta 360 One RS 1

از Insta360 One RS 1 می توان به عنوان دوربین کنفرانس استفاده کرد، این دوربین می تواند تصاویر به دست آمده از دو سنسور را با تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت، در یک نما نمایش دهد، بنابراین این دوربین برای کنفرانس ها مناسب است.

قابلیت های ارتباطی

این دوربین حرفه ای هوشمند مجهز به بلوتوث و سیستم وای فای 5 گیگاهرتز 802.11ac برای اتصال به اپلیکیشن موبایل است، این سیستم می تواند با سرعت 20 مگابایت بر ثانیه اطلاعات را از دوربین به موبایل منتقل کند.

سیستم لرزشگیر جذاب

دوربین اینستا 360 وان آر اس 1 دارای سیستم تثبیت کننده FlowState با کارایی بالا است. این سیستم تثبیت کننده که به لطف سرعت بالای خود امکان ثبت تصاویر را به طور کامل و بدون لرزش می دهد، کمک زیادی به شما در ساخت فیلم های باکیفیت و جذاب خواهد کرد.

عملکرد سیستم تثبیت کننده FlowState با جابجایی دیجیتالی پیکسلی و بر اساس اطلاعات دریافتی از ژیروسکوپ و شتاب سنج دوربین در 1 میلی ثانیه انجام می شود. سیستم لرزشگیر دقیق Insta 360 One RS 1  به شما امکان می دهد ویدیوهای جذاب و خلاقانه ای ایجاد کنید. عملکرد این سیستم مسلماً دقیق تر از گیمبال است.

قیمت Insta 360 one rs 1

دوربینInsta 360 one rs 1 جدید ترین دوربین اینستا 360 با قیمت 800 دلار در بازار موجود است. قطعا قیمت آن کمی بالاست، اما با توجه به اندازه سنسور دوربین و مشخصات عالی آن، بسیار مقرون به صرفه است. هیچ دوربین 360 درجه ای حتی نزدیک به این قیمت وجود ندارد که بتواند برای کیفیت تصویر با آن رقابت کند. یک کیت ارتقاء برای کاربران سیستم One R و One RS با قیمت 650 دلار در دسترس است، بنابراین اگر از قبل یکی از این دوربین‌ها را دارید، می‌توانید لنز 360 1 اینچی را با قیمت پایین تری تهیه کنید.

برتری دوربین های Insta 360 نسبت به باقی برند ها
مزیت مهم و منحصر بفرد دوربین های برند اینستا 360 این است که قابل ارتقا هستند. هنگامی که Insta360 One R در سال 2020 عرضه شد، هیچ کس نمی دانست که One R فقط یک دوربین است یا واقعاً یک دوربین قابل ارتقا است. از آن زمان، Insta360 به روز رسانی هایی از جمله هسته RS جدید با پردازنده سریعتر منتشر کرده است. این نشان می دهد که One R و One RS واقعاً مانند دوربین های DSLR در حال ارتقا هستند.

اگر بدنه دوربین جدیدی بخرید، می توانید از لنزهای قدیمی استفاده کنید. در صورت خرید لنزهای جدید، می توانید به استفاده از آن بر روی بدنه های قدیمی ادامه دهید. این قابلیتی است که سایر دوربین های 360 در حال حاضر آن را ندارند.

دوربین‌هایی 360 می‌توانند ویدیو و عکس‌های واقعاً خوبی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند، اما شما باید توانایی‌های منحصر به ‌فرد آن‌ها را در برابر وضوح عملی بالاتر از یک دوربین معمولی متعادل کنید. با دوربین 360 شما همیشه در صحنه هستید!  مگر اینکه جایی پنهان شوید و با گوشی هوشمند آن را کنترل کنید.

Insta360 One RS 1  یکی از بهترین دوربین های 360 درجه ای موجود در بازار است که می توانید بخرید. با اختلاف زیاد نسبت به رقبای خود برتری دارد. تمام نرم افزارهای عالی Insta360  را برای ایجاد محتوای 360 درجه پایدار و پیوسته که دوربین به آن نیاز دارد را استفاده می کند، و آن را در دوربینی پیاده سازی می کند که از نظر وضوح، عملکرد در نور کم و محدوده دینامیکی، ارتقا عمده ای را ارائه می دهد. نتیجه یک دوربین 360 است که بسیار تطبیق پذیرتر از هر چیزی است که قبلا ارائه شده است. سازگاری آن با میکروفون های خارجی را به این اضافه کنید و 360 1 اینچی به عنوان یک دستگاه تولید محتوا همه کاره به گزینه ای واقعاً چشمگیر تبدیل می شود.

خرید Insta360 One RS 1

برای خرید Insta360 One RS 1 و اطلاع از مشخصات کامل آن به سایت دوربینو مراجعه فرمایید و در صورت نیاز با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید. اگر میخواهید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پهپاد فیلمبرداری، گیمبال دوربین،گیمبال موبایل و هر نوع تجهیزات آتلیه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید کافیست به فروشگاه دوربینو سربزنید.

فروشگاه دوربینو با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک میتواند به شما اطمینان دهد تا بهترین خرید را با کیفیت عالی در کنار قیمت های منصفانه تجربه کنید.

سوالات متداول Insta360 One RS 1


وزن Insta360 One RS 1 چقدر است ؟

وزن این دوربین کوچک 360 درجه فقط 239 گرم است. به راحتی در جیب کت یا کوله شما قرار میگیرد و حمل آن بسیار آسان است.

باتری Insta360 One RS 1 چقدر است؟

باتری این دوربین 1350 میلی آمپر است و تا 62 دقیقه برای شما تصویر برداری می کند زمان شارژ مجدد فقط 90 دقیقه است.

Insta360 One RS 1 در برابر باران عایق است؟

Insta360 One RS 1 در برابر سرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است ولی عایق نیست و نباید در آب غوطه ور شود.

دوربین Insta360 One RS 1 چه چیز جدیدی دارد؟

یکی از بزرگترین مزیت های این محصول مجهز بودن به لنز با 2 سنسور 1 اینچی ساخت کمپانی معروف لایکا می باشد. علاوه بر کیفیت تصویر بسیار بالاتر، سنسور 1 اینچی به شما کمک می کند تا بتوانید تصاویری شفاف و بدون نویز حتی در نور کم داشته باشید. محدوده دینامیکی سنسورهای 1 اینچی بسیار بالاتر از حسگرهای کوچکتر است.

قیمت Insta360 One RS 1 چقدره؟

قیمت این دوربین در حدود 800 دلار است که با توجه به قیمت ارز مبلغ آن متغیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید