چگونه یک رینگ لایت حرفه ای انتخاب کنم؟

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت همانطور که از اسمش پیداست یک حلقه ی دایره ای است که روی آن با لامپ پوشیده شده است.این ابزار نورپردازی به ایجاد نور یکنواخت و حذف سایه ها کمک می کند.کار با رینگ لایت ها بسیار ساده است کافیست آن را در مکان مناسب نصب کنید و تصویر برداری را آغاز کنید.

از کاربرد های رینگ لایت در عکاسی پرتره و ماکرو و عکس برداری از غذا می توان نام برد ولی مدتی است در آرایشگاه ها برای عکاسی از کارهای زیبایی مانند میکاپ و دیزاین ناخن هم از نور رینگ لایت استفاده می کنند.اگر شما هم در شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنید قطعا به یک رینگ لایت حرفه ای نیاز دارید.

وقتی از نمای نزدیک از سوژه عکس میگیرید بهترین نور با رینگ لایت برای شما تامین می شود زیرا سایه ها را حذف و نوری یکنواخت به سوژه تابیده می شود.بهترین عکس های پرتره با نور رینگ لایت گرفته می شود حلقه نوری که در چشم ها مشخص است به قدری زیباست که هنر شما را بیشتر نشان می دهد.در سالن های زیبایی برای جلوه بیشتر میکاپ و جلوگیری از سایه های اضافه و درخشش طبیعی صورت و دیزاین ناخن از نور رینگ لایت استفاده می شود.

به دلیل ساختار رینگ لایت دوربین یا گوشی شما در مرکز نور قرار می گیرد و نور به طور یکنواخت دور تا دور سوژه را پوشش می دهد و شما می توانید از نمای نزدیک عکس های زیبایی را ثبت کنید.

با من همراه باش که درباره ویژگی های رینگ لایت حرفه ای و 2 مدل از رینگ های حرفه ای موجود در فروشگاه دوربینو را با هم بررسی کنیم.

تولید محتوا با رینگ لایت حرفه ای

برای تولید محتوای با کیفیت فقط خرید دوربین حرفه ای کافی نیست باید لوازم و تجهیزات حرفه ای هم داشته باشید.خرید رینگ لایت حرفه ای برای نورپردازی جذابیت و گیرایی محتوای شما را افزایش می دهد.همچنین از دیگر لوازم مورد نیاز شما پایه، سه پایه، میکروفون، بک گراند و …. است.برای کسب در آمد در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام باید محتوای جذابی داشته باشید تا مخاطب را با خود همراه کنید.با خرید تجهیزات حرفه ای برای کار خود سرمایه گذاری کنید.

5 دلیل که باید رینگ لایت حرفه ای بخرید

• حمل آسان، استفاده راحت، فضای کمی می گیرد

• گرفتن عکس های جذاب با نورپردازی حرفه ای

• پنهان کردن عیوب پوستی و زیباتر نشان دادن سوژه

• ایجاد حلقه ای زیبا در چشم سوژه و کمک به جذابیت عکس

• فضای کمی اشغال می کند و به راحتی نصب می شود.

• با نوری یکنواخت و بدون سایه از نزدیک عکس بگیرید.

رینگ لایت ابزاری حرفه ای برای محتوای عالی

قطعا شما هم جذب عکس و فیلم هایی بی نقص در شبکه های اجتماعی شده اید.راز جذابیت این نوع عکس ها رینگ لایت است زیرا نوری بی نقص به صورت سوژه تابیده می شود و سایه ها و عیوب پوستی را پنهان می کند و نوری ملایم و یکنواخت دارد.

ایجاد نوری حلقه ای و زیبا در چشمان سوژه از دلایل محبوبیت رینگ لایت است.این نور حلقه ای زیبا بر روی پایه های مختلف نصب می شود و دوربین یا گوشی همراه به آسانی در مرکز آن قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی عکس و فیلم از خود یا فردی دیگر بگیرید.

نور آن همانند سافت باکس است ولی با این تفاوت که فضای کمتری اشغال می کند و به راحتی نصب و استفاده می شود.در ضمن نیازی به حرفه ای بودن نیست و تمام افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

برخی رینگ لایت های کوچک بر روی لنز گوشی همراه قرار می گیرند و برای عکاسی سلفی نور مورد نیاز شما را فراهم می کنند.پس بهترین راه برای فیلم و محتوای عالی استفاده از رینگ لایت است.
مشخصات یک رینگ لایت حرفه ای

قطر رینگ لایت

اندازه رینگ لایت ارتباط مستقیم با نوع استفاده شما از این وسیله دارد.ابتدا سبک عکاسی و فیلمبرداری خود را مشخص کنید سپس به دنبال گزینه های مناسب بروید.قطر رینگ لایت ها در اندازه های 16 سانتی متر، 20 سانتی متر و 26 سانتی متر در بازار موجود است.البته مانند سایر وسایل اندازه های کوچک تر و یا بزرگتر هم برای استفاده های گوناگون وجود دارد مانند رینگ لایت های موبایلی کوچک که روی لنز موبایل قرار میگیرند و برای عکس های سلفی مناسب هستند.اگر قصد تهیه رینگ لایت حرفه ای را دارید باید اندازه ای بیشتر از 20 سانتی متر انتخاب کنید تا نور بهتری برا سوژه خود داشته باشید.

حمل آسان رینگ لایت

اگر شما برای عکاسی و فیلمبرداری جای ثابتی مانند آتلیه برای کار خود ندارید و مجبور به جابجایی وسایل خود هستید حتما به وزن و ابعاد رینگ لایت توجه کنید.اکثر کسانی که به تنهایی تولید محتوا می کنند یا آرایشگران برای عکاسی از سوژه ها نیاز به زاویه های متفاوت دارند و باید به راحتی نور را تنظیم کنند.بسیاری از رینگ لایت ها وزن زیادی دارند و جابجایی آنها راحت نیست، پس باید به دنبال رینگ لایت با وزن کم و ابعاد مناسب باشید.

نور رینگ لایت

رینگ لایت ها دارای 3 مدل نورپردازی هستند: سفید سرد (مایل به آبی)، سفید گرم (مایل به زرد) و نور روز (ترکیبی از دو حالت قبل) هر چند برخی از رینگ لایت ها از حالت های نوری دیگری هم پشتیبانی می کنند.هر کدام از این نورها برای سبک های مختلفی از عکاسی و فیلمبرداری مورد نیاز هستند.میزان روشنایی رینگ لایت به راحتی تنظیم می شود و معمولا این مقدار در بازه 0 تا 100 درصد است.رینگ لایتی انتخاب کنید که به راحتی بتوانید نور و روشنایی آن را با توجه به میزان نور مورد نیاز خود تنظیم کنید.

نور رینگ لایت با LED معمولی قابل مقایسه نیست چون مثل آنها پرش نور ندارد و در ویدئو ها اصلا پرش تصویر و نور نخواهید داشت.نوری که از رینگ لایت به سمت سوژه تابیده می شود کاملا طبیعی است و رنگ پوست را طبیعی و بی نقص نشان می دهد.

منبع تغذیه رینگ لایت

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید رینگ لایت باید به آن توجه کنید، منبع تغذیه یا انرژی رینگ لایت است.رینگ لایت های کوچک معمولا از طریق باتری و کابل USB انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند.ولی رینگ لایت های بزرگ از طریق آداپتور AC/DC انرژی برق را به نور تبدیل می کنند زیرا رینگ لایت های حرفه ای نور بیشتری دارند و قطعا نیاز به انرژی بیشتری هم دارند.

رینگ لایت های بزرگتر از برق شهری استفاده میکنند و برخی از آنها یک پورت USB دارند که می توانید به وسیله آن موبایل را نیز شارژ کنید.مدت زمان زیادی برای تولید محتوا و عکاسی نیاز دارید پس باید رینگ لایتی را انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری روشن بماند و مجبور به شارژ مجدد باتری و اتلاف وقت نباشید.

جنس بدنه رینگ لایت

اگر به دنبال خرید رینگ لایت ارزان هستید مراقب باشید با قیمتی پایین دستگاهی بی کیفیت تهیه نکنید.جنس بدنه اکثر رینگ لایت ها از پلاستیک است، شما باید به جنس بدنه دقت کنید تا از پلاستیک بی کیفیت نباشد، در غیر اینصورت در اثر جابجایی ترک برداشته و قابل استفاده نیست.

شاخص CRI

معیار کیفیت نور با شاخص CRI مشخص می شود.هر چه این عدد بالاتر و نزدیک به 100 باشد، نور رنگ های بیشتری را به شما می دهد و تصویر شما از نظر رنگ دقیق تر خواهد بود.رینگ لایت های با CRI در حدود 90 یا بالاتر در رده عالی قرار می گیرند.برای پیدا کردن این عدد کافی است به مشخصات محصول مراجعه کنید.

تجهیزات مورد نیاز رینگ لایت

فراموش نکنید که انواع رینگ لایت نیز مانند سایر وسایل نور پردازی نیاز به تجهیزات و وسایل جانبی دارد.وسایلی مانند لامپ ها، سه پایه یا پایه نور، شارژر، کنترل از راه دور و اتصالات برای نصب گوشی یا دوربین و . . . نیاز است.

برخی از رینگ لایت ها این وسایل را در کیت همراه خود دارند و برای برخی دیگر باید به صورت جداگانه آنها را تهیه کنید.در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کنید که وسایل و تجهیزات مورد نیاز شما در بازار موجود باشد تا برای خرید و یا تعویض آنها دچار مشکل و صرف هزینه های زیادی نشوید.

قیمت رینگ لایت حرفه ای

قیمت رینگ لایت حرفه ای با توجه به اندازه، تعداد LED ، برند و سایر ویژگی های آن متفاوت است و مانند سایر کالاهای دیجیتال وابسته به قیمت ارز است.اگر مبتدی هستید پیشنهاد من خرید رینگ لایت ارزان است ولی اگر حرفه ای هستید و برای تولید محتوا نیاز به یک رینگ لایت حرفه ای با قابلیت های بیشتر دارید، حتما به قسمت تجهیزات نورپردازی سایت دوربینو مراجعه کنید.

ویژگی رینگ لایت حرفه ای

• برخی رینگ لایت ارایشی قابلیت تنظیم رنگ های مختلف به صورت RGB را دارند.این قابلیت به شما کمک می کند تا در حین تصویر برداری نور دلخواه خود را تنظیم کنید.

• برای تنظیم نور رینگ لایت از راه دور بهتر است مدل هایی با کنترل از راه دور تهیه کنید که یکی از قابلیت های حرفه ای و کاربردی این دستگاه محسوب می شود.

• دمای رنگ انواع رینگ لایت در حدود 3 هزار تا 5 هزار است و میزان شدت رنگ یکی از مهم ترین موارد این دستگاه بشمار می آید که می توانید با چک کردن مشخصات فنی محصول عدد آن را بدانید.

• چراغ های LED میزان نور دهی را مشخص می کند و هرچه این تعداد بیشتر باشد نتیجه بهتری در عکس های شما دارد.رینگ لایت حرفه ای تعداد LED بالاتر از 128 عدد دارد.

• به عمر مفید لامپ ها دقت کنید.عمر مفید لامپ ها چیزی در حدود 30 هزار ساعت است و برای استفاده های طولانی کاملا مناسب است.البته در نظر داشته باشید هرچه عمر مفید لامپ ها بیشتر باشد تاثیر بیشتری در قیمت رینگ لایت دارد.

بهترین رینگ لایت های حرفه ای

با من همراه باش که میخوام 2 مدل از بهترین رینگ لایت های حرفه ای موجود در فروشگاه دوربینو رو بهت معرفی کنم، توجه داشته باشید که برای اطلاع از مشخصات و قیمت دقیق هر کدام از آنها می توانید به سایت دوربینو مراجعه کنید و در صورت نیاز از کارشناسان ما کمک بگیرید.

رینگ لایت حرفه ای Ring Light LF 580 III

رینگ لایت FE580 برای افراد حرفه ای ،تولیدکنندگان محتوا ،در آرایشگاه و سالن های گریم و کاشت ناخن نیز بسیار پرکاربرد است.
این مدل با قطر 46 سانت و پهنای 7 سانتی متر طراحی شده و جنس بدنه آن پلاستیک است.روی بدنه دکمه خاموش روشن و پیچ تنظیم و صفحه نمایشگر برای اعمال تغییرات وجود دارد.دمای رنگ بین 3300 تا 5600 کلوین قابل تنظیم و شدت نور از 10 تا 100 درصد است.شما می توانید برای اجرای زنده و یا تهیه ویدیو و عکس به صورت سلفی از نور 360 درجه آن استفاده کنید و دوربین یا گوشی خود را با هولدر به بدنه آن نصب کنید.
بسیار مناسب برای تولید محتوای آموزشی و اینستاگرام و یوتیوب،با توجه به وزن سبک و ابعاد جمع و جور به عنوان نور پشتیبان برای از بین بردن سایه ها قطعا به آن نیاز دارید.این مدل قابل استفاده با برق مستقیم و باتری است.

رینگ لایت حرفه ای Ring Light Hero SY-3161 III

رینگ لایت 3161 مناسب استفاده در زمینه مدلینگ،عکاسی تبلیغاتی و عکاسی پرتره است.
برای عکاسی زیبایی تهیه چند فلاش با شکل های مختلف برای قرار گیری در اطراف سوژه قطعا هزینه زیادی دارد و شاید برای همه مقدور نباشد ولی رینگ لایت با نور همه جانبه قابلیت برطرف کردن سایه های اطراف و پر نور کردن چهره را دارد.

دمای رنگ از 3200 تا 5600 کلوین قابل تغییر و قدرت خروجی آن 96 وات است.دارای 480 LED و زاویه تابش نور 360 درجه است.وزن آن حدود 3 کیلو گرم و بر روی سه پایه نور قابل استفاده است و با توجه به ابعاد جمع و جور داشتن یک عدد از این رینگ لایت خالی از لطف نیست.

در مقاله بالا تمام نکات مربوط به رینگ لایت حرفه ای را برای شما توضیح دادم.رینگ لایت یک ابزار حرفه ای برای عکس پرتره است و به طور عمومی با ایجاد حلقه ای که در چشم ایجاد می کند شناخته می شود.شما می توانید به عنوان نور مکمل از آن استفاده کنید.

از این نور برای صاف کردن پوست،از بین بردن سایه ها و درخشش بیشتر چشم ها استفاده کنید.نور رینگ لایت به آرامی روی صورت سوژه میافتد وبدون احساس گرمای زیاد و با جلوگیری از تعریق عکسی شگفت انگیز را ثبت می کنید.

امیدوارم تونسته باشم با این مطلب به شما کمک کنم تا برای خرید رینگ لایت بهتر تصمیم بگیرید و از این نور کاربردی به راحتی استفاده کنید.اگر بلاگر یا ارایشگر هستید و یا برای فروشگاه اینترنتی خود باید عکس هایی زیبا و جذاب بگیرید حتما بفکر تهیه یک رینگ لایت حرفه ای باشید.در صورتی که رینگ لایت مورد نظر خود را در سایت دوربینو پیدا نکردید می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید تا شما را

راهنمایی کنند.
شما از رینگ لایت استفاده کردید؟تجربه ای دارید که به دوستان شما کمک کند؟ممنون میشیم نظرات خودتون رو برای ما کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید