لنز سیگما ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند

عکاسی حرفه ای خود را با سیگما ارتقا دهید
اگر به دنبال خرید لنز سیگما هستید و برای انتخاب نیاز به شناخت بیشتری از برند و لنز های آن دارید این مقاله برای شماست با من همراه باشید :
برند سیگما فعالیت خود را از سال 1961 در کمپانی Aizu ژاپن آغاز کرد و با تکیه بر علم مهندسان و مهارت کارگران خود همواره در جستجوی فناوری های جدید است تا محصولاتی با کیفیت به دنیا عرضه کند.
محصولات تولیدی کمپانی SIGMA لنز های دوربین عکاسی،دوربین های عکاسی دیجیتال،فلاش های نورپردازی و دیگر لوازم جانبی مورد نیاز برای عکاسی و فیلمبرداری است.
دو ابزار اساسی عکاسی،دوربین و لنز جزو مهمترین تولیدات این شرکت بشمار میرود هر چند در ایران سیگما را با لنز های با کیفیت آن می شناسیم.کیفیت لنز های سیگما به حدی زیاد است که عکاسان حرفه ای اکثر مواقع خرید آن را به لنز های نیکون ،کانن و سونی ترجیح می دهند.هر کدام از لنز های سیگما برای برند خاصی تولید شده و به مانت همان دوربین فیکس می شود.
بهترین و شناخته شده ترین لنز ها را برای برند های نیکون،کانن و سونی تولید کرده و در ایران پروفروش هستند.برند های فوق در ایران طرفداران بیشتری دارند و لنز های ساخته شده برای این دوربین ها در مرکز توجه قرار دارد.البته توصیه کارشناسان خرید لنز و دوربین از برند مشابه است.ولی لنز های سیگما با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب تر از سایر برند ها در دسترس و از لحاظ کارایی کاملا یکسان است.
گاهی تنها انتخاب برای لنز فقط یک محصول است مانند لنز 8 میلیمتری سیگما که تا مدت ها تنها انتخاب برای لنز فیش آی بود.
سیگما تا کنون حدود 500 لنز مختلف از کوچکترین با قطر 10 میلی متر تا بزرگترین با قطر 198 میلیمتر را به بازار عرضه کرده که به دو گروه اصلی لنز های ثابت یا پرایم و لنز های زوم تقسیم می شوند.لنز های این شرکت از نظر انعطاف،شفافیت،جدا کردن سوژه از پس زمینه عکس و عایق بندی بسیار قابل ستایش هستند و نظر عکاسان بزرگ را به سمت خود جلب کرده اند.
لنز های سیگما سری ART از جمله لنز های با کیفیت ساخت عالی و گاهی بهتر از برند اصلی و با قیمتی کاملا مناسب در بازار موجود است.

خرید لنز سیگما
خرید لنز سیگما

لنز های گروه آرت Art
لنز های پرایم با دیافراگم ثابت و دارای محبوبیت بالا در میان عکاسان حرفه ای هستند.
برای ثبت دقیق و کامل جزئیات یک اثر هنری یا یک نقاشی لنز های سیگما آرت بهترین انتخاب شما هستند.با این لنز ها می توانید کوچکترین جزئیات که میخواهید در عکس نمایش دهید را با وضوح بالا ثبت کنید.دیافراگم آن ها باز تر از باقی مدل هاست و محدوده آن ها از f/1.4 تا f/2.8 است.این لنز ها با وسیع ترین دیافراگم،وضوح فوق العاده و تصاویری با رنگ های منحصر بفرد و جذاب را برای عکاسانی که می خواهند هنرمندانه ترین عکس ها را ثبت کنند به وجود می آورد.بهترین عملکرد آن ها در نور کم هم ثابت شده و شما می توانید برای هر موضوعی یک اثر هنری ثبت کنید.
دسته بندی لنز های سیگما آرت به شرح زیر است : لنز های اولترا واید – لنز های واید –لنز های با دیافراگم بازتر – لنز های ماکرو – لنز های چشم ماهی و برای انواع سبک های عکاسی مناسب هستند.
بهترین لنز های سیگما آرت : Sigma 50 mm f/1.4 و Sigma 24-70 mm f/ 2.8
لنز های S یا Sport
شباهت زیادی به نام خود دارند و برای عکاسی ورزشی استفاده می شوند.عکاس می تواند از راه دور و در نور کم بهترین عکس ها را ثبت کند و این نیاز یک عکاس ورزشی است.توسط عکاسان طبیعت و حیات وحش هم استفاده می شود.
لنز گروه EX
لنز های EX هم رده با لنز های سری L کانن یا سری G سونی یا سری دور طلایی نیکون هستند.بالاترین کیفیت و پیشرفته ترین تکنولوژی را با سری جدید لنز های سیگما تجربه کنید.
حال برای کمک به شناخت بیشتر و خرید لنز سیگما به بررسی 4 مدل از پرطرفدارترین مدل های این شرکت می پردازیم با من همراه باشید.
سیگما Sigma 70-200 mm f2.8

سیگما Sigma 70-200 mm f2.8
سیگما Sigma 70-200 mm f2.8

لنز سیگما Sigma 70-200 mm f2.8 یکی از پرچمداران سیگما با دیافراگم بزرگ و بهترین لنز برای عکاسی از راه دور است.یک لنز همه کاره و قدرتمند از ملزومات کیف اکثر عکاسان مخصوصا عکاسان ورزشی است.دارای یک محدوده کانونی قدرتمند و کامل برای عکاسی در همه جا ازبلندترین قله ها تا عکس های پرتره زیبا.
محکم و در عین حال سبک،جنس بدنه آن آلیاژ منیزیوم و سطح بدنه دارای بافت در نتیجه حمل و نگه داشتن آن در دست بسیار آسان است.ساختار آن ضد گرد و غبار و مانع از نفوذ آب و چربی در قسمت جلوی لنز و در شرایط سخت و چالش برانگیز بسیار ایمن است.طراحی اپتیکال آن شامل 10 عنصر شیشه ای انحصاری با پراکندگی کم و امکان وضوح بالا را از مرکز تا گوشه های لنز فراهم می کند.با بهینه سازی انحراف کروی برای عکاسی پرتره جلوه بوکه ای صاف و طبیعی را ثبت می کند.
دیافراگم F2.8 آن را تبدیل به لنز تله زوم سریع کرده،اکثر لنز های سیگما دارای لرزشگیر داخلی هستند و تا 5 گام لرزش را خنثی می کنند عملکرد این لرزشگیر برای کمتر کردن لرزش های دست در عکس هایی که از فاصله زیاد گرفته می شود عالی است.سیگما این مدل را برای دوربین های خود و دوربین های کانن و نیکون تولید کرده و عکاسان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.ضعف این لنز وزن زیاد در حدود 2 کیلوگرم و حلقه مانت سه پایه آن قابل جدا شدن نیست.
پیشنهاد دوربینو برای این لنز :دوربین های نیکون D780 – D850 – D750
Art canon Sigma 30 mm f/1.4

Art canon Sigma 30 mm f/1.4
Art canon Sigma 30 mm f/1.4

لنزArt canon Sigma 30 mm f/1.4 یک لنز ثابت با فاصله کانونی 30 میلیمتر که برای دوربین های APS-C ساخته شده و جزو خانواده Art است.بر روی دوربینهای فول فریم فاصله کانونی 45 میلی متر را نشان می دهد.
این مدل به واسطه دیافراگم 1.4 بسیار سریع است و در محیط های کم نور عمکلرد آن عالی و کنترل میدان بهتر است.دیافراگم آن دارای 9 تیغه و بوکه های زیبایی را ایجاد می کند.
لنزی عالی برای عکاسی هنری و زاویه دید آن بسیار نزدیک به دید انسان و برای انواع عکاسی ایده آل است.مجهز به موتور فوکوس خودکار HSM و سازگار با USB Dock است.بدنه این لنز با پوشش چندلایه فوق العاده و طراحی دارای مواد کامپوزیتی پایدار حرارتی TSC و با طول لوله بدون تغییر ،تعادل و ثبات را برای عکاس فراهم می کند.فوکوس خودکار بی صدا و دقیق را تضمین،سیستم فوکوس عقب از تغییر انحراف وابسته به فوکوس جلوگیری می کند و کیفیت تصویر را در سطح بالاتری برای شما فراهم می کند.
پیشنهاد دوربینو برای این لنز :دوربین های کانن D80 – D77 –D750

Sigma 50 mm f/1.4
Sigma 50 mm f/1.4

سیگما آرت Sigma 50 mm f/1.4 یک لنز پرایم مخصوص عکس های پرتره و هنری با پس زمینه ای نرم و زیبا بگیرید.با عمق میدان کم و دیافراگم سریع از بهترین مدل های بازار است.این لنز برای عکاسی عروسی،پرتره،عکاسی در سفر و عکاسی رویداد هم استفاده می شود.مخصوص دوربین های فول فریم DSLR با حسگر APS-C دارای محدوده فوکوس 32 میلیمتر و فوکوس خودکار بی صدا،که برای برنامه های ویدئویی تولید محتوا و عکاسی پیاپی عالی عمل می کند.
بدنه این لنز از کامپوزیت مقاوم در برابر حرارت ساخته شده و بدون ضعیف شدن اپتیکال لنز و استحکام و دوام آن،باعث کاهش وزن و ابعاد کلی لنز می شود.این لنز سازگار با USB Duck است که می توانید تمام تغییرات را از طریق نرم افزار اعمال کنید.برای مانت های کانن و نیکون طراحی شده و از بهترین مدل های سیگماست.در نور کم بهترین کیفیت عکس را ثبت می کند،دیافراگم 9 تیغه ای آن بهترین بوکه ها را در مناطق خارج از فوکوس به شما میدهد و دارای 13 عدسی در 8 گروه است.
Sigma 24-70 mm f/ 2.8

Sigma 24-70 mm f/ 2.8
Sigma 24-70 mm f/ 2.8

سیگما آرت Sigma 24-70 mm f/ 2.8 یک لنز زوم همه کاره،مخصوص دوربین های با پیکسل بالا و دارای سیستم ضد لرزش است.لرزشگیر اپتیکال داخل لنز تا 4 گام لرزش را کنترل می کند.با فوکوس خودکار و عملکرد لرزشگیر نوری برای کمترین لرزش دوربین،با کارایی بالا و مناسب برای تمام موارد عکاسی از عکاسی عروسی گرفته تا استفاده روزانه و همچنین در عکاسی پرتره،تبلیغاتی،معماری و … هم کاربرد دارد.
فناوری فوکوس خودکار این لنز بی رقیب است و با الگوریتم های پیشرفته عملکردی بی صدا و سریع را ارائه می دهد.این لنز را برای دوربین کانن میخواهید یا نیکون؟برای دوربین سونی چطور؟مشکلی نیست پایه تبدیل را برای هر دوربین تغییر دهید و از انعطاف آن لذت ببرید.
وزن آن 835 گرم و برای حمل کردن کاملا مناسب است،رنگ آن مشکی و بدنه ای محکم دارد.جنس بدنه آن فلزی و ضد آب و گرد و غبار است.مدل مخصوص دوربین کانن با اصلاح تصویر داخل دوربین در بازار موجود است و یک مدل دیگر این لنز با پسوند DN مناسب دوربین های فول فریم سونی سری E است ولی طراحی اپتیکال آن متفاوت و لرزشگیر اپتیکال ندارد.
سخن آخر
سیگما یکی از برند های فعال در حوزه دنیای عکاسی و مهم ترین تولید آن لنز های خاص و منحصر بفرد است.تنوع لنز ها بسیار زیاد و تقریبا تمام برند های دوربین عکاسی می توانند از آن ها استفاده کنند.در مقاله بالا به بررسی 4 مدل از بهترین لنز های این برند پرداختیم.
• Sigma 70-200 mm f2.8 پرقدرت و همه کاره و سازگار با دوربین های فول فریم،دیافراگم بزرگ و مناسب عکاسان ورزشی
• Art canon Sigma 30 mm f/1.4لنز ثابت با عملکرد عالی در نور کم،بسیار سریع و مناسب عکاسی هنری
• Sigma 50 mm f/1.4 یک لنز پرایم با عمق میدان کم و دیافراگم سریع،فوکوس خودکار بی صدا و بدنه عایق حرارت مناسب عکاسی پرتره
• Sigma 24-70 mm f/ 2.8 مناسب استفاده روزانه و همه سبک های عکاسی،سریع و بی صدا با حمل آسان و قابل استفاده برای هر برند دوربینی که دارید.
ممنون که تا پایان این مقاله همراه من بودید لطفا نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید.
فروشگاه دوربینو یکی از معتبر ترین مراکز فروش انواع لنز سیگما در تهران است.کارشناسان ما در دوربینو با دقت تمام مشخصات و قیمت ها را بررسی و بهترین قیمت لنز سیگما را برای شما انتخاب می کنند.شما می توانید با خیال راحت برای خرید لنز سیگما اقدام فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما به صورت حضوری و آنلاین ارتباط برقرار کنید.
سوالات متدوال
1 .چرا باید لنز سیگما بخریم ؟
سیگما یک برند معتبر و لنز های آن از کیفیت و شفافیت بالایی برخوردار است.همچنین از لحاظ قیمت نسبت به سایر برند ها قیمت کمتری دارد.
2 .مزیت لنز های سیگما نسبت به سایر برند ها چیست ؟
لنز های سیگما محکم و ضد گرد و غبار و آب هستند و برای عکاسان حرفه ای محبوبند و اکثر آن ها دارای لرزشگیر داخلی هستند.
3 .مزیت لنز های سیگما آرت چیست ؟
لنز های هنری سیگما اساسا لنز هایی با دیافراگم سریع هستند که تصاویر با وضوح باورنکردنی را ثبت می کنند.آن ها به قدری تیز هستند که به نظر می رسد بدون هیچ مانعی به کوچکترین جزئیات نگاه می کنید.
4 .لنز سیگما بهتر است یا نیکون ؟
لنز های سری آرت سیگما ارزش خرید بیشتری از نیکون را دارند.زیرا جزئیات و کیفیت تصویر واضح تری نسبت به نیکون به شما می دهد.همچنین قیمت کمتری نسبت به نیکون یا کانن دارند.
5 .لنز های سیگما فول فریم کدام مدل ها هستند؟
سیگما 3 لنز برای دوربین های بدون آینه فول فریم طراحی کرده
Sigma 45 mm f /2.8 DG DN
Sigma 35 mm f/1.2 DG DN Art
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN Art

دیدگاهتان را بنویسید