تجهیزات آتلیه مورد نیاز عکاسی و تولید محتوا

میخوای عکاسی و تولید محتوا عالی داشته باشی؟ این مقاله مخصوص شماست

اگر در جستجوی بهترین تجهیزات حرفه ای و نیمه حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری هستی و میخوای بدونی چطور به طور مداوم عکس های خیره کننده بگیری و محتواهای خاص ثبت کنید،در این مقاله به شما میگم به چه تجهیزاتی نیاز داری تا همیشه بدرخشید.

در ابتدا باید بدانید لوازم عکاسی و فیلمبرداری زیادی در بازار هست که همه آنها مورد نیاز شما نیست و شاید نتوانید از تمام امکانات موجود آنها استفاده کنید با انتخاب درست می توانید به هدف برسید.ما همه مطالب را در یک مقاله گردآوری کردیم تا به جای هدر دادن وقت و جستجوی تک تک وسیله ها یک دید کلی درباره هر کدام از آنها داشته باشید.کافی ست با توجه به نیاز خود و بودجه مورد نظر اقدام به خرید کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

شما بعد از آشنایی اولیه با هر یک از تجهیزات و مقایسه آن ها میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در فروشگاه دوربینو تماس بگیرید و برای خرید وسایل مورد نیاز خود مشاوره بگیرید.

من یک لیست از وسایل مورد نیاز را تهیه کرده ام که آن را با شما به اشتراک میگذارم پس با من همراه باشید.

از مهم ترین وسایل مورد نیاز می توان به : دوربین ،تجهیزات نور پردازی ،سه پایه،بکگراند عکاسی و میکروفون اشاره کرد.

میخوای عکاسی و تولید محتوا عالی داشته باشی
میخوای عکاسی و تولید محتوا عالی داشته باشی

دوربین

یکی از اولین وسایل مورد نیاز برای آغاز بکار عکاسی و فیلمبرداری دوربین است.عکاسان حرفه ای برای ثبت تصاویر مختلف نیاز به دوربین های حرفه ای دارند.پس باید دوربین از ویژگی ها و قابلیت های بالایی برخوردار باشد هرچند محصولاتی این چنین قیمت بالایی دارند و باید کاملا در انتخاب آنها سخت گیر بود.

بهتر است یک دوربین اصلی و یک دوربین به عنوان پشتیبان داشته باشید.چون شما هرگز نمیدانید چه زمانی دوربین اصلی از کار میوفتد یا باتری تمام میکند یا حتی دچار آسیب می شود و مشتری شما با جمله ببخشید دوربینم خراب شد راضی نمیشود.

بهتر است دوربین اصلی شما یک دوربین فول فریم باشد زیرا بر خلاف دیگر رقیبان خود عملکرد ISO بالاتر و قوی تری را ارائه میکنند که کیفیت تصویر در نور کم را به حداکثر می رساند.به علاوه دوربین های فول فریم محدوده دینامیکی بهتری تولید می کنند و طیف کاملی از صدا ها را در یک صحنه ضبط می کنند.

حال به بررسی 4 دوربین از بهترین های سونی و کانن می پردازیم :

دوربین سونی  A7R IV

دوربین سونی  A7R IV
دوربین سونی  A7R IV

نوع دوربین     بدون آینه

سنسور   فول فریم

ظرفیت مگاپیکسل    61 مگاپیکسل

مانت اتصال لنز     Sony FE

نمایشگر 3 اینچی

حداکثر رزولوشن فیلم برداری   4K

سرعت عکاسی پی در پی    10فریم بر ثانیه

گران اما پر قدرت و 61 مگاپیکسلی،سری R  دوربین های سونی به صورت تخصصی برای عکاسی استفاده می شوند.ثبت جزئیات در این دوربین با دقت بالایی انجام می شود و کیفیت بالاتری را ارائه می دهد.

در کل با تمام مشخصات دوربینی توانمند و بهترین گزینه برای یک کار حرفه ای است.در زمان استفاده از لنز های سنگین کمی نامتعادل می شود و قیمت آن کمی گران است که در مقابل امکانات آن کاملا ارزش خرید دارد.

دوربین سونی  A7R III

دوربین سونی  A7R III
دوربین سونی  A7R III

نوع دوربین    بدون آینه

سنسور   فول فریم

ظرفیت مگاپیکسل    24.4 مگاپیکسل

مانت اتصال لنز    Sony FE

نمایشگر 3 اینچی

حداکثر رزولوشن فیلم برداری   4K

سرعت عکاسی پی در پی    10فریم بر ثانیه

از مزایای این دوربین میتوان به سرعت بالا عکاسی پیاپی، مقاومت بالا در برابر آب و ضربه و گرد و غبار، برخورداری از لرزشگیر، پشتیبانی از رزولوشن بالا اشاره کرد.

با تمام این ویژگی ها این دوربین به عنوان یکی از بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای در سال 2019 معرفی شد.همچنین این دوربین در بین رقیبان خود بسیار عالی است و ارزش خرید بالایی دارد.

دوربین کانن EOS 90 D

دوربین کانن EOS 90 D
دوربین کانن EOS 90 D

نوع دوربین    DSLR

سنسور   CMOS

ظرفیت مگاپیکسل   33 مگاپیکسل

مانت اتصال لنز     کانن EF/EF-S

نمایشگر   3 اینچی

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری  4K 

سرعت عکاسی پی در پی  10 فریم در ثانیه

یک دوربین همه کاره برای عکاسی و فیلم برداری است.جدید ترین عضو از خانواده دوربین های DSLR  کانن است که از تمام لنز های مانت EF کانن پشتیبانی می کند.

دارای بیشترین رزولوشن سنسور و برای دست گرفتن بسیار راحت است با عمر باتری بالا و منظره یاب اپتیکال و پوشش 100 درصدی صحنه و فیلمبرداری 4K بدون کراپ از دیگر قابلیت های آن است.با توجه به رزولوشن بالا مدیریت فایل در آن بالاست و برای عکاسی در محیط های کم نور بهترین گزینه است.

با این دوربین فیلم هایی با کیفیت بالا و صدای فوق العاده ثبت کنید. 

دوربین کانن EOS 80 D

دوربین کانن EOS 80 D
دوربین کانن EOS 80 D

نوع دوربین    DSLR

سنسور   CMOS

ظرفیت مگاپیکسل  24.2 مگاپیکسل

مانت اتصال لنز     کانن EF/EF-S

نمایشگر   3 اینچی

حداکثر رزولوشن فیلمبرداری    FULL HD

سرعت عکاسی پی در پی     7  فریم در ثانیه

یک دوربین نیمه حرفه ای و جانشین مدل موفق 70 D است.بدنه این دوربین حرفه ای و ظاهری ظریف و زیبا دارد.در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم و یک مجموعه قدرتمند را تشکیل داده است.راه های اتصال این دوربین WIFI  و NFC  است که می توان عکس ها و فیلم های گرفته شده را توسط آن به سیستم خود انتقال دهید.

دارای سیستم کنترل ارتعاش آینه دوربین است که مشکل تار شدن عکس بر اثر لرزش به وجود امده از حرکت شاتر را برطرف می کند.

تجهیزات نور پردازی

تجهیزات نور پردازی
تجهیزات نور پردازی

نور از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است وقتی دوربین خود را تهیه کردید دومین مورد که باید به آن توجه کنید نورپردازی است.

برای کار عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای باید تجهیزات کاملی داشته باشید که شامل نور ثابت،فلاش،رینگ لایت،باتوم لایت است.

برای عکاسان پرتره و عکاس مجالس داشتن یه فلاش ضروری است.فلاش به شما امکان می دهد حتی زمانی که شرایط نوری کم است عکس های عالی ثبت کنید.در اغلب مراسم ها مانند عروسی و مهمانی شرایط نوری زیاد خوب نیست و نور کم است.حتی اگر در فضای باز عکاسی می کنید و نور روز و آفتاب کافی است می توانید برای داشتن نور ملایم و حذف سایه ها از یک فلاش کوچک روی دوربین استفاده کنید.

به غیر از نور های ثابت و فلاش که اساس کار عکاسی و فیلم برداری است حال به بررسی چند مدل نور برای تولید محتوای حرفه ای و خلاقانه که در طول مسیر حرفه ای خود به آنها نیاز دارید را برای شما به اختصار معرفی میکنیم.

رینگ لایت

رینگ لایت
رینگ لایت

رینگ لایت یک ابزار حرفه ای برای عکس پرتره است و به طور عمومی با ایجاد حلقه ای که در چشم ایجاد می کند شناخته می شود.شما می توانید به عنوان نور مکمل از آن استفاده کنید.

با نور رینگ لایت شرایط را کنترل کنید.شما با استفاده از این نور اثر خود را به طور چشمگیری زیبا می کنید هرچند شما می دانید که نورپردازی صحیح سوژه کلید اصلی کار شماست و این همان چیزیست که شما را استاد نورپردازی میکند.

از این نور برای صاف کردن پوست،از بین بردن سایه ها و درخشش بیشتر چشم ها استفاده کنید.نور رینگ لایت به آرامی روی صورت سوژه میافتد وبدون احساس گرمای زیاد و با جلوگیری از تعریق عکسی شگفت انگیز را ثبت می کنید.

رینگ لایت  FE580

رینگ لایت FE580 برای افراد حرفه ای ،تولیدکنندگان محتوا ،در آرایشگاه و سالن های گریم و کاشت ناخن نیز بسیار پرکاربرد است.

این مدل با قطر 46 سانت و پهنای 7 سانتی متر طراحی شده و جنس بدنه آن پلاستیک است.روی بدنه دکمه خاموش روشن و پیچ تنظیم و صفحه نمایشگر برای اعمال تغییرات وجود دارد.دمای رنگ بین 3300 تا 5600 کلوین قابل تنظیم است و شدت نور از 10 تا 100 درصد است.شما می توانید برای اجرای زنده و یا تهیه ویدیو و عکس به صورت سلفی از نور 360 درجه آن استفاده کنید و دوربین یا گوشی خود را با هولدر به بدنه آن نصب کنید.

بسیار مناسب برای تولید محتوای آموزشی و اینستاگرام و یوتیوب،با توجه به وزن سبک و ابعاد جمع و جور به عنوان نور پشتیبان برای از بین بردن سایه ها قطعا به آن نیاز دارید.این مدل قابل استفاده با برق مستقیم و باتری است.

رینگ لایت 3161

رینگ لایت 3161 مناسب استفاده در زمینه مدلینگ،عکاسی تبلیغاتی و عکاسی پرتره است.

برای عکاسی زیبایی تهیه چند فلاش با شکل های مختلف برای قرار گیری در اطراف سوژه قطعا هزینه زیادی دارد و شاید برای همه مقدور نباشد ولی رینگ لایت با نور همه جانبه قابلیت برطرف کردن سایه های اطراف و پر نور کردن چهره را دارد.

دمای رنگ از 3200 تا 5600 کلوین قابل تغییر و قدرت خروجی آن 96 وات است.دارای 480 LED و زاویه تابش نور 360 درجه است.وزن آن حدود 3 کیلو گرم و بر روی سه پایه نور قابل استفاده است و با توجه به ابعاد جمع و جور داشتن یک عدد از این رینگ لایت خالی از لطف نیست.

باتوم لایت

باتوم لایت
باتوم لایت

باتوم لایت ها مخصوص نورپردازی استودیویی نیستند و برای نور پردازی خلاقانه مورد استفاده قرار می گیرند.شما با یک باتوم لایت نمی توانید نور مورد نیاز برای سوژه را تامین کنید و این ربطی به نور تولیدی آن ها ندارد و نوری که تولید میکند به درد نور اصلی نمی خورد.

نور باتومی نانلایت Nanlite Pavo Tube II 6c

یک نور ثابت باتومی با طیف کامل رنگی و قابلیت حمل ،مناسب برای حالت های مختلف تصویر برداری که با دمای رنگ 7500K-2700K و طیف رنگی کامل 0-360 درجه محیط را کاملا برای تصاویر خلاقانه آماده می کند.مهم ترین ویژگی آن حمل آسان،بدنه فلزی قابل حمل،در هر دو طرف دارای خاصیت مگنتی،نمایشگر LCD به منظور نمایش تنظیمات و میزان باتری و اتصال پیچی از 2 طرف اشاره کرد.

برای کسانی که ایده و خلاقیت می خواهند همراه با یک نور پس زمینه پر قدرت بهترین گزینه است.

جنس بدنه آلیاژ آلومینیوم است و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار و نفوذ گرد و غبار دارد.باتری داخلی آن ظرفیت فوق العاده بالایی برای استفاده مداوم به مدت 65 دقیقه دارد.

نور باتومی نانلایت دوتایی Nanlite Pavo Tube 15C kit RGB

از نور این چراغ می توان به عنوان نور حاشیه و بکگراند،عکاسی از محصولات بزرگ،تولید جلوه های ویژه و جذاب تر کردن سوژه عکاسی پرتره استفاده کرد.

از نظر ظاهری این کیت از دو چراغ باتری دار تشکیل شده و می تواند با منبع های نوری دیگر متصل شوند.دارای یک نمایشگر هوشمند است و شما می توانید درصد باقی مانده شارژ باتری و نوع رنگ را چک کنید.

در یک قسمت دیگر دو پیچ لغزان دارد که به کمک آن می توان دمای نور و شدت روشنایی را کنترل کرد.

اگر شما در پروژه خود نیاز به یک نور پشتیبان برای جلوه بیشتر نیاز دارید این مدل بهترین گزینه است زیرا ارتفاع زیاد و قطر کم آن باعث می شود بتوانید در محل های مناسب از آن استفاده کنید.البته وزن آن تقریبا زیاد و حدود 2 کیلوگرم است.

برای استفاده از آن نمی توان از دست ها کمک گرفت و نیاز به پایه برای قرار گیری آن دارید و این امر به نور دهی مطلوب در جهات مختلف به شما کمک میکند.جنس آن از انواع پلاستیک فشرده است و در هنگام ضربه آسیبی به آن نمی رسد.

دمای رنگ از 2700 تا 6500 کلوین است و مدت زمان استفاده تقریبا 2 ساعت است.

سه پایه

سه پایه
سه پایه

درباره انتخاب و خرید سه پایه همه چیز بستگی به سبک عکاسی شما دارد.

همه عکاسان حرفه ای به سه پایه نیاز ندارند و اگر سبک عکاسی شما انعطاف پذیر است و شامل حرکات سریع و ترکیبی می باشد ممکن است ترجیح دهید به صورت دستی عکاسی کنید.

حتی اگر شما یک دست ثابت و بدون لرزش دارید داشتن یک سه پایه برای شما مفید است و به شما ازادی عمل بیشتری می دهد.اکثر عکاسان حرفه ای یک زمانی به سه پایه نیاز پیدا می کنند پس بهتر است یک سه پایه متناسب با کار و دوربین خود تهیه کنید.

اگر شما یک عکاس منظره هستید به یک سه پایه سبک برای حمل آسان نیاز دارید اما باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد تا باد و باران را تحمل کند.پس پایه های فیبر کربن یک انتخاب عالی هستند در عین حال سبک و محکم و عالی است.

سه پایه مانفرتو سه پایه Manfrotto 055

از طرف دیگر یک عکاس مسافرتی ممکن است به دنبال یک سه پایه قابل حمل تر و کمی انعطاف پذیر باشد.سه پایه مانفرتو یک انتخاب عالی،محکم و بسیار سبک است.عکاسان ماکرو و محصولات سه پایه Manfrotto 055 را دوست دارند زیرا فوق العات انعطاف پذیر و محکم است.

جنس این سه پایه از آلومینیوم است و به سبک بودن جنس آن کمک کرده است.قابلیت چرخش 3 جهته را دارد.تا وزن 8 کیلوگرم را تحمل می کند و حداقل ارتفاع آن می تواند به 9 سانتی متر کاهش یابد و حداکثر ارتفاع آن حدودا 183 سانتی متر افزایش می یابد.

قفل پایه های آن به راحتی باز و بسته می شود،نوع قفل به کار رفته استحکام پایه را تا 50 درصد افزایش داده است.

ستون مرکزی آن را می توان به صورت افقی در آورد که قابلیت چرخش 90 درجه را دارد و برای عکاسی ماکرو و عکاسی از زاویه پایین مناسب است.روی دیسک فوقانی یک تراز حبابی وجود دارد که می توان به راحتی در مکان دلخواه آن را تنظیم کرد.

سه پایه جیماری Jmary PH20 +LF85

سه پایه جیماری Jmary PH20 +LF85 با چرخش 360 درجه،قابلیت تنظیم راحت و حرکات کاملا نرم برای عکاسی و فیلم برداری یک گزینه عالی و راحت است.

تا ارتفاع 182 سانتی متر ارتفاع آن افزایش می یابد و هدر آن تا 13 سانتی متر ارتفاع را تغییر می دهد و دید وسیع تری دارید.

این سه پایه تحمل وزن 10 کیلوگرم را دارد و شما می توانید به راحتی از انواع دوربین بر روی آن استفاده کنید.وزن آن حدود 5 کیلوگرم است که البته برای حمل کمی سنگین است ولی با توجه به کارایی که دارد کاملا ارزش خرید دارد.

جنس بدنه از آلومینیوم است،دارای سه پایه می باشد  که هر کدام به طور جداگانه قابلیت تنظیم دارد تا کار شما راحت باشد.در کل برای کار عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای بسیار مورد استفاده است و در کنار قیمت مناسب آن کاملا ارزش خرید دارد.

بکگراند عکاسی (فون عکاسی)

بکگراند عکاسی (فون عکاسی)
بکگراند عکاسی (فون عکاسی)

برای به دست آوردن یک پس زمینه یکدست و زیبا نیاز به بکگراند عکاسی داریم،شما می توانید با توجه به نوع و سبک عکاسی خود از انواع مختلف آن استفاده کنید.

بکگراند ها معمولا برای عکاسی پرتره،تبلیغاتی،حالت جلوه ویژه و سه بعدی در تصاویر،نقش های مختلف و مناسبت های مختلف در پس زمینه عکس از آنها استفاده می شود.از فون کروماتیک برای ایجاد فضای خلاقانه و تخیلی در فیلمسازی و عکسبرداری استفاده می شود.

برای تکمیل لوازم عکاسی خود حتما باید چند رنگ و مدل بکگراند عکاسی یا همان فون عکاسی داشته باشید.فون عکاسی می تواند پارچه یا کاغذ باشد و نمای پشت سوژه یا محصول را زیبا و یکنواخت کند.

شما برای استفاده از بکگراند عکاسی باید پایه مخصوص آن را تهیه کنیدو یا از دسته های گیره،پایه فون یا بریل استفاده کنید.پایه های برقی و دستی موجود در بازار به راحتی می تواند نیاز شما را برطرف کند.

فون پارچه ای:جنس آن از پارچه است و با نام فون فابریک شناخته می شود.جنس آن کتان یا برزنت است و قابلیت رنگ آمیزی دارد.

فون کاغذی:فون کاغذی بدون درز و تا است و باید جنس مرغوبی داشته باشد،این جنس از فون ماندگاری زیادی ندارد و در اثر استفاده به راحتی پاره شده و کثیف می شود.

فون شطرنجی:دارای بافت ریز است که اصطلاحا به آن شطرنجی می گویند.مانع از بازگشت نور می شود و از معروفت ترین مدل های آن پرده های سبز کروماکی هستند که برای جلوه های ویژه قابل استفاده است.طیف رنگی این مدل زیاد است و نسبت به سایر مدل ها قیمت کمتری دارد.

در گذشته فقط برای عکاسی در محیط بسته از فون عکاسی استفاده می شد ولی با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید با تهیه یک پایه پرتابل به راحتی فون های خود را به همراه داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

میکروفون

میکروفون
میکروفون

یکی از مهم ترین موارد برای تجربه ای بهتر در فیلمبرداری ضبط صدای واضح و با کیفیت است.

انتخاب یک میکروفون حرفه ای کاری سخت است زیرا برند های مختلفی در بازار موجود است.برند بویا BOYA یکی از برند های است که در جهت حرفه ای مسیر خود را انتخاب کرده است.تولیدات این شرکت در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی دارند.به همین دلیل گزینه مناسبی برای افراد تازه کار و کسانی که قصد تولید محتوا دارند، است.

تنوع محصولات در میکروفون بویا از مدل های یقه ای تا میکروفون های حرفه ای متغیر است و تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.

میکروفون داینامیک برای ضبط صداهای بلند مناسب است و در اجراهای زنده و برای ضبط موسیقی کارآیی دارد.میکروفون کاندنسر کارایی گسترده تری دارد و جزئیات صدا را دقیق دریافت می کند.

شکل دریافت سیگنال های صوتی در میکروفون را الگوی قطبی می گویند.

بازه فرنکاسی با واحد هرتز نشان داده می شود که توانایی دریافت صداهای زیر و بم است همچنین در هنگام خرید میکروفون باید به مقدار نویز داخلی یا نسبت سیگنال به نویز توجه داشته باشید تا صدای شفاف و خالصی را ضبط کنید.

میکروفن بویا M1

میکروفون بویا BY-M1 یک میکروفون همه کاره است و کاربرد های متنوعی دارد.برای نصب بر روی دوربین های فیلم برداری و DSLR  و نصب روی هر دستگاه دیگری (موبایل یا تبلت) قابل استفاده است.

فیش اتصال آن 3.5 میلیمتر و طول سیم آن حدود 6 متر است و به راحتی می توانید از سوژه فاصله بگیرید.

به راحتی روی لباس به وسیله گیره آن وصل می شود و هم میتوان به اجسام مختلف آن را متصل کرد.سایز کوچک آن یک مزیت مهم است و تمام نویز ها را برطرف می کند و برای استفاده در استودیو کاملا ایده آل است.

قیمت مناسب و کیفیت بالا از نکات قابل توجه این مدل است.برای استفاده بر روی دوربین باید از باتری زاپاس موجود در جعبه استفاده کنید ولی برای استفاده با موبایل به باتری اضافه نیاز ندارید.

میکروفون بی سیم رود  RODE GO

میکروفون بی سیم RODE GO کوچکترین میکروفون بی سیم در جهان است.با این میکروفون می توانید صدایی شفاف و واضح ثبت کنید.

دارای ابعاد کوچک و وزن کم و حمل بسیار راحت این میکروفون از ویژگی های این محصول است.برای ضبط فیلم،تولید محتوا و برای دوربین های تصویر برداری از یک صحنه نمایش عالی است.

به وسیله کلیپس بر روی لباس و یا بند دوربین شما متصل می شود.ساده ترین میکروفون بی سیم در جهان است و کار با آن بسیار راحت است.نگرانی بابت ضبط صدا نداشته باشید و تمام انرژی و وقت خود را برای تولید محتوا بگذارید.

طراحی و ساخت آن توسط شرکت RODE و در استرالیا انجام شده است.یک انتخاب عالی برای تولیدکنندگان محتوا و تمام افراد از مبتدی تا حرفه ای است.

دارای باتری لیتومی داخلی با مدت استفاده مداوم به 7 ساعت است که توسط کابل شارژ می شود.برد آن تا 70 متر و سرعت اتصال آن بسیار سریع و تا 3 ثانیه است.

مناسب برای ضبط مصاحبه،خبرنگاران،تصویر برداران تجاری و تصویر برداری از رویداد ها می باشد.

در صورت تمایل تجربه های خود در رابطه با هر یک از تجهیزات موجود در مقاله را با ما در میان بگذارید و به دوستان خود در خرید کمک کنید.منتظر نظرات شما دوستان هستیم.

برای تهیه تجهیزات حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری که در این مقاله بررسی شد می توانید به سایت فروشگاه دوربینو مراجعه کنید و با مقایسه کیفیت و قیمت های ما اقدام به خرید فرمایید.اگر نیاز به مشاوره داشتید همکاران ما در بخش فروش اماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید