بهترین و پرفروشترین لنزهای سونی در سال 1401

قطعا برندهای زیادی در زمینه تولید لنز دوربین فعالیت دارند ولی لنزهای شرکت سونی جزو پرطرفدار‌ترین و محبوب ترین لنزهای موجود در بازار هستند . لنز سونی به دو دسته پرایم و زوم تقسیم می شن و پایه مانت لنز E-Mount یا A-Mount هستند. پایه تمام سنسورها در دوربین سونی یکسان است و می توان لنز کمپانی سونی را برای تمام آنها استفاده کرد. البته بسیاری از لنز های سونی به طور خاص برای استفاده در دوربین های فول فریم یا بدنه APS-C طراحی شده است.

لنز سونی مدل GMaster بزرگ هستند و زیبا از پرفروشترین لنز ها بحساب می آیند البته لنزهای سبک و کوچکتر با قیمتی مناسب برای عکاسان و فیلمبرداران وجود دارد.

بریم سراغ ادامه مقاله که هم بدرد حرفه ای ها میخوره هم افرادی که میخوان تازه لنز سونی خریداری کنن چی قرار یاد بگیری؟

1 – چند مدل لنز سونی داریم؟

2 – لنز سونی بگیرم یا سیگما

3- از همه مهمتر به پرفروشترین لنز سونی پرداختیم .

خرید لنز سونی

لنز اصلا چیه ؟


لنز یه قطعه اس که از مجموعه ای از عدسی ها تشکیل شده و نور رو از خودش عبور میده و به داخل دوربین هدایت می کنه تا تصویر روی فیلم عکاسی و گیرنده تصویر منکعس بشه. لنز یکی از تجهیزات اساسی دوربین عکاسیه و بدون اون نمیشه عکس گرفت.

کاربرد لنز چیه ؟


خب این برمیگرده به سبک عکاسی شما یا فضایی که عکاسی میکنید، مثلا داخل آتلیه هستید و تجهیزات نورپردازی دارید یا تو فضای باز با کمبود نور مواجه هستید، نوع کار و سبک عکاسی شما تعیین کننده مدل لنزی هست که انتخاب می کنید.کار لنز کنترل نور ورودی به حسگر دوربین عکاسیه و اگر بدون لنز عکاسی کنید فقط یه صفحه سفید ثبت می شه.البته لنز ها مدل های مختلف دارن و با توجه به فاصله کانونی کاربردشون تغییر می کنه.

خرید لنز سونی

لنز پرایم بخرم یا لنز زوم ؟

لنزها از نظر فاصله کانونی به دو دسته تقسیم میشن. لنز پرایم با فاصله کانونی ثابت و با کاربردهای تخصصی تر و در همان فاصله کانونی بهترین کیفیت را ارائه می دهند و وزن آنها سبک تر است.لنز های پرایم بیشتر مناسب عکاسی پرتره و از معروف ترین لنز های این دسته 50 میلی متری و 30 میلی متری هستند.

لنز زوم با فاصله کانونی متغیر، برای تغییر فاصله کانونی، تصحیح نور، رنگ و نسبت زوایای اشیا، عناصر اپتیکی متعددی دارند و معمولا وزن آن ها سنگین تر است.لنز های زوم برای عکاسی منظره و ورزشی مناسب هستند.

 

تا اخر مقاله با من باش تا بهترین و پرفروش ترین لنز های سونی رو بررسی کنیم.برای خرید لنز سونی و اطلاع از لیست قیمت لنز سونی و همچنین بررسی مشخصات انواع لنز سونی می تونی به سایت دوربینو سر بزنی و در صورت نیاز با کارشناسان ما به صورت آنلاین یا حضوری ارتباط برقرار کنی.

لنز Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS

  • وزن 663 گرم
  • لرزشگیر دارد
  • ابعاد 113 * 83 میلی متر
  • قطر فیلتر  77 میلی متر
  • حداقل فاصله فوکوس  38 سانتی متر
لنز Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS
لنز Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS

لنز زوم تله واید Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS از زاویه باز تا تله را پوشش می دهد از سری G کمپانی سونی است.برای دستیابی به تصویری با بالاترین رزولوشن و شارپنس در سرتاسر فاصله زوم طراحی شده است.این لنز مخصوص دوربین های فول فریم(بدون آینه) مانت E طراحی شده و بواسطه دیافراگم باز و ثابت f/4 می تواند کیفیت و شدت نور ورودی را در تمام این فاصله کانونی حفظ کند.به واسطه دیافراگم باز به یک لنز فوق العاده برای عکاسی پرتره و شرایط کم نور تبدیل شده است.برای عکاسی معماری و منظره، عروسی و پرتره مناسب است.

به واسطه پوشش فیزیکی بدنه و پوشش سطح لنز برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب است.در صورت استفاده این لنز بر روی دوربین های APS-C فاصله کانونی آن به معادل 36-152.5 میلی متر افزایش می یابد.

علاوه بر دهانه باز 77 میلی متری و حداکثر دیافراگم 4 در این لنز، وجود دیافراگم 9 تیغه مدور باعث افزایش بوکه و کوتاه تر شدن عمق میدان در دیافراگم های باز می شود.عکس ها بوکه ای نرم و رویایی را در محدوده خارج از فوکوس نشان می دهند.

عدسی های این لنز شامل 17 قطعه عدسی در 14 گروه می شوند.سونی به منظور افزایش کنتراست نور و غلظت رنگ در تصاویر، سطوح خارجی عدسی های این لنز را با پوشش پیشرفته NANO AR پوشانده است تا بازتابش نور و پدیده شبح وارگی را به حداقل برساند.سیستم فوکوس خودکار آن بسیار سریع و بی صدا است و موتور فوکوس هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری، بسیار پر سرعت و نرم و دقیق عمل می کند.عمل فوکوس در این لنز به صورت داخلی انجام می شود و در برابر نفوذ گرد و خاک و رطوبت مقاوم است.همراه با این لنز یک کیف پارچه‌ای و یک هود گلبرگی نیز ارائه می‌شود.استفاده از هود مخصوص این لنز، در مواقعی که احتمالاً آلودگی یا بازتاب نور شدید به داخل لنز وجود دارد، پیشنهاد می‌شود.

برای خرید لنز سونی Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS به سایت دوربینو مراجعه فرمایید.

لنز Sony 70-200 mm f/2.8 GM OSS

  • وزن 1480 گرم
  • لرزشگیر دارد
  • ابعاد 200 * 88 میلی متر
  • قطر فیلتر  77 میلی متر
  • حداقل فاصله فوکوس 96 سانتی متر
لنز Sony 70-200 mm f/2.8 GM OSS
لنز Sony 70-200 mm f/2.8 GM OSS

لنز Sony 70-200 mm f/2.8 GM OSS با کیفیتی فوق العاده، بوکه ای زیبا و بی نقص به شما ارائه می دهد.حداکثر گشودگی دیافراگم این لنز فوق العاده در تمامی فواصل کانونی ثابت و برابر f/2.8 است که در کنار 11 تیغه ی این دیافراگم بوکه ای کاملا دایره ای شکل و چشم نواز را ایجاد خواهد کرد.

موتور فوکوس اولترا سونیک، فوکوسی کاملا دقیق و سریع را در هنگام عکسبرداری و فیلم برداری به شما می دهد.در صورت استفاده در دوربین های غیر فول فریم سری آلفا فاصله کانونی آن برابر 105 تا 300 میلی متر خواهد بود.

ساختار اپتیکی این لنز تشکیل شده از بیست و یک عنصر اپتیکی در پانزده گروه است که در این ساختار از یک عنصر XA یا اکستریم اسفریکال با دقت ۰٫۰۱ میکرون در طراحی، در کنار دو عنصر اسفریکال دیگر برای به حداقل رساندن خطاهای ناشی از شکست نور ، بهره برده است.

روی بدنه لنز 7 دکمه وجود دارد، 3 تا دکمه برای نگه داشتن فوکوس با قابلیت تعیین کاربری است که روی دیگر لنز های جی مستر هم موجود است.این 3 دکمه در واقع برای یک کار هستن که بدلیل قطر بالای بدنه برای ثبت عکس در دو حالت عمودی و افقی در 3 نقطه از بدنه تعبیه شده اند تا همیشه در دسترس عکاس باشد.از طریق منوی دوربین کارکرد دکمه ها قابل تغییر است.2  دکمه مربوط به فوکوس و دو تای دیگر مربوط به لرزشگیر اختصاصی سونی هستند.دکمه ها دارای جنس مقاوم و با سالها استفاده هم هیچ گونه آسیب یا لق شدگی در آنها دیده نمی شود.

بطور کامل در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است تا در شرایط خارج از استودیو نیز قابل استفاده باشد.یک پوشش فلوئور جداگانه برای عدسی جلویی نیز آن را در برابر نفوذ آب و روغن مقاوم می کند.

به همراه لنز علاوه بر درپوش پشت و جلوی لنز، یک کیف حمل و یک هود لنز استاندارد با دریچه باز شونده تنظیم فیلتر های قابل تنظیم مانند ND ارائه می شود.بر روی بدنه لنز یک مانت سه پایه وجود دارد و با باز کردن آن ابعاد لنز کوچک تر می شود.

لنز Sony FE 85mm f/1.8

  • وزن 371 گرم
  • لرزشگیر ندارد
  • ابعاد 82 *78 میلی متر
  • قطر فیلتر 67 میلی متر
  • حداقل فاصله فوکوس  80 سانتی متر
لنز Sony FE 85mm f/1.8
لنز Sony FE 85mm f/1.8

لنز پرایم Sony FE 85mm f/1.8 لنزی ایده آل برای عکاسی پرتره و بسیار با کیفیت است.دیافراگم با حداکثر گشودگی f/1.8 متشکل از 9 تیغه که موجب بوکه ای کاملا دایره ای شکل می شود.این لنز در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم و برای استفاده خارج از استودیو کاملا مناسب است.

دارای 9 عنصر اپتیکی که یکی از آنها یک عدسی دارای تفریق نوری پایین (ED )جهت افزایش کنتراست تصویر خصوصاً در هنگام کار با بازترین دهانه دیافراگم است.روی بدنه لنز دکمه AF/MF  برای تغییر حالت بین فوکوس خودکار و دستی و یک دکمه قابل تنظیم برای عملکرد دلخواه تعبیه شده است.این دکمه معمولاً روی لنزهایی غیر از سری G-Master سونی وجود ندارد.برای مثال می‌توان در منوی تنظیمات روشن کردن فوکوس تعقیبی روی چشم سوژه را برای آن تعریف کرد که در هنگام عکاسی پرتره بسیار کاربردی خواهد بود.

از دیگر نکات قابل ‌ذکر برای این لنز فوکوس بسیار سریع و بی‌صدای آن می‌باشد.لنز سونی Sony FE 85mm f/1.8  روی دوربین‌های فول‌فریم دارای زاویه دید 28.6 درجه است.فاصله فوکوس 80 سانتیمتر و وزن آن 371 گرم می‌باشد.به همراه لنز هود استاندارد هم ارائه شده است.

برای اطلاع از قیمت لنز سونی Sony FE 85mm f/1.8 می توین به قسمت لنز سایت سر بزنی.

لنز Sony FE 50 mm F1.8

  • وزن 186 میلی متر
  • لرزشگیر ندارد
  • ابعاد 60 * 69 میلی متر
  • قطر فیلتر 49 میلی متر
  • حداقل فاصله فوکوس  45 سانتی متر
لنز Sony FE 50 mm F1.8
لنز Sony FE 50 mm F1.8

لنز پرایم  Sony FE 50 mm F1.8 با فاصله کانونی 50 میلی متر برای هر موقعیتی از عکاسی خیابانی تا سبک پرتره و یا حتی فیلمبرداری مناسب است.لنزی نرمال بسیار با کیفیت قابل استفاده برای دوربین های فول فریم و غیر فول فریم سری آلفا سونی است که مانت E دارند.

لنز 50 میلی متر یکی از انتخاب های همیشگی عکاسان در تمامی برند هاست.

حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.8 یکی از با کیفیت ترین انتخاب ها در رده قیمتی خودش است و عکس هایی شفاف و با پس زمینه محو حتی در شرایط نوری نامناسب میگیرد.دیافراگم آن 7 تیغه و زاویه دید آن در صورت نصب روی دوربین های فول فریم معادل 46.8 و در بسته ترین حالت f/22  را به شما می دهد.در صورت استفاده روی دوربین غیر فول فریم فاصله کانونی 75 میلی متر خواهد بود که همچنان برای مصارف مذکور، خصوصا ثبت پرتره هایی زیبا مناسب است.

این لنز از شش عنصر اپتیکی در پنج گروه تشکیل شده که این مورد به خودی خود نشانگر به حداقل رسیدن افت شدت نور عبوری از آن است.یکی از عناصر ساختار اپتیکی این لنز از نوع اسفریکال یا غیر کروی است که به بهبود تصویر خصوصاً در لبه ها و جلوگیری از اعوجاج تصویر کمک می کند.بسته بندی علاوه بر درپوش های استاندارد، دارای یک عدد هود استاندارد نیز هست.

لنز سیگما بهتره یا سونی ؟

sigma 70-200
sigma 70-200

از لحاظ میزان وضوح تصویر در هر دو لنز سیگما و سونی، وضوح ظاهری به مقدار کافی وجود دارد که آنها را به لنز هایی عالی تبدیل می کند.

سیگما طیف گسترده ای از لنز ها را برای دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه تولید می کند و بسیار از عکاسان در سراسر جهان از مبتدی تا حرفه ای به این برند اعتماد دارند.باید بگم  کیفیت لنز های سیگما اغلب مواقع برابر یا حتی بهتر از کیفیت لنز های برند های معروف است.با این حال لنز های سیگما اغلب قیمت مقرون به صرفه تری دارند و این یکی از مزایای اصلی این برند است.

در حال حاضر SIGMA لنز های متعددی ارائه می دهد که منحصرا برای دوربین های بدون آینه فول فریم Sony E-Mount طراحی شده اند.

البته ملاک انتخاب هر یک از لنز های سونی یا سیگما باید کیفیت ساخت، ارگونومی، مشخصات، کیفیت تصویر، سرعت فوکوس و دیگر موارد باشد.در مرحله بعدی سبک عکاسی و استفاده شما از لنز ملاک انتخاب لنز مناسب است.

سخن آخر

لنز های معرفی شده در متن بالا پرفروش ترین لنز های سونی بودند، فراموش نکنید چه مبتدی باشید چه حرفه ای لنز خوب فقط بخشی از ثبت یک عکس عالی رو بعهده داره، مهارت شما در عکاسی یا فیلمبرداری، ژست و نورپردازی مناسب و به کارگیری تمام تجهیزات خیلی مهمه و تو راه موفقیت بهتون کمک میکنه.حرفه ای بودن شماست که می تونه یک لنز رو به بهترین لنز سونی برای فیلمبرداری یا عکاسی تبدیل کنه.

  • لنز Sony FE 24-105 mm f/4 G OSS بهترین لنز زوم استاندارد سونی
  • لنز Sony 70-200 mm f/2.8 GM OSS یکی از بهترین لنز های 70-200 تولید شده تا امروز
  • لنز Sony FE 85mm f/1.8 لنز ایده آل برای عکاسی پرتره و بسیار با کیفیت
  • لنز Sony FE 50 mm F1.8 بهترین لنز سونی برای فیلمبرداری، عکاسی پرتره و خیابانی

برای خرید لنز سونی در تهران دوربینو رو بهتون پیشنهاد میدم چون دوربینو مثل همیشه در کنار شماست و با ارائه انواع لنز سونی به صورت نو و دست دوم به شما کمک میکنه تا بهترین انتخاب رو داشته باشید.کارشناسان ما در قسمت فروش به صورت حضوری و آنلاین در تمام مراحل خرید در کنار شما عزیزان هستند.

در ضمن اگر قصد فروش لنز سونی خود را دارید می تونید با همکاران ما تماس بگیرید.ممنون که با من همراه بودید خوشحال میشیم نظرات شما رو بخونیم.

سوالات متداول لنز سونی

  • G Master روی لنز سونی یعنی چی ؟

لنز های GM یا Gold Master به گونه ای طراحی شده اند که سریع تر فوکوس کنند تا با فناوری فوکوس سریع تر سونی همگام باشند.

  • لنز E-mount چیه؟

E-mount یک پایه لنز است که توسط سونی برای سری دوربین های فیلم برداری و دوربین های بدون آینه طراحی شده است. E-mountمکمل A-mount سونی است.

  • چرا بعضی لنز های سونی سفید هستند؟

لنز های بزرگ حاوی عناصر بزرگی هستند و یک سطح سفید نور خورشید را منعکس می کند و به خنک تر نگه داشتن لنز کمک می کند.

  • سونی آلفا از چه پایه ای استفاده می کند؟

لنز های سونی دارای دو پایه متفاوت هستند.لنز های E-mount برای طیف وسیعی از دوربین های بدون آینه (سری آلفا 7 ، سری آلفا 6000، و 5000 و سری NEX )طراحی شده اند.لنز های A-mount فقط روی طیف وسیعی از دوربین های DSLR سونی کار می کنند.

  • لنز 50 میلی متری برای چیه؟

یکی از محبوب ترین لنز های موجود در بازار و برای هر سبکی از پرتره تا عکاسی از ماشین، از منظره تا عکس های شبانه میشه استفاده کرد.

  • کاربرد لنز 28 میلی متری چیه؟

این فاصله کانونی برای حفظ یک چشم انداز متعادل بین سوژه های نزدیک و پس زمینه است.اغلب برای عکاسی معماری و پرتره گروهی استفاده می شود.

  • لنز 35 میلی متری برای عکاسی خیابانی خوبه؟

لنز 35 میلی متری احتمالا رایج ترین لنزی است که توسط عکاسان خیابانی استفاده می شود.به اندازه کافی عریض است و می تواند چندین سوژه را در کادر یا یک سوژه و یک پس زمینه به راحتی ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید