بهترین دوربین های سینمایی در سال 2023

برای یک دوربین سینمای تمام عیار به بودجه هنگفت هالیوودی نیاز ندارید.

دوربین‌های سینما فیلم‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌کنند و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند که معمولاً در نوع دوربین فیلم‌برداری که برای فیلم‌برداری از گردهمایی خانوادگی خود استفاده می‌کنید، یافت نمی‌شوند. (مگر اینکه استنلی کوبریک باشید، شاید.) به طور کلی، دوربین‌های سینمای دیجیتال دارای پایه‌های لنز قابل تعویض، حسگرهای Super35 یا فول فریم، رزولوشن‌هایی هستند که از 4K شروع می‌شوند، محدوده دینامیکی بالا، تنظیمات لگ گامای داخل دوربین و کیفیت پایین مناسب. عملکرد سبک آنها همچنین در فرمت‌های فایل نسبتاً فشرده‌نشده (از جمله Apple ProRes HQ، MXF و طعم‌های مختلف خام) فیلم‌برداری می‌کنند و می‌توانند این کار را با نرخ فریم بالاتر برای فیلم‌برداری اسلوموشن صاف انجام دهند. سایر ویژگی‌های رایج که ممکن است مختص دوربین‌های سینما نباشد شامل ورودی‌های صوتی متعادل، فیلترهای ND و خروجی‌های ویدئویی HDMI یا SDI است. همه اینها در خدمت گرفتن فیلمی است که در تلویزیون یا صفحه نمایش بزرگ به نظر می رسد.

اما این دوربین ها برای همه مناسب نیستند. آنها گران هستند، برای یک چیز – به جز چند استثنا، دوربین های سینمای بدون نسخه فقط برای بدنه ها از 5000 تا 12000 دلار قیمت دارند. بیشتر از آن، دوربین ها برای استفاده درست به مقدار مشخصی تجربه نیاز دارند. این دوربین ها به افرادی که اصول دوربین و عکاسی را درک می کنند پاداش می دهد. این بدان معنا نیست که برای استفاده از آن باید یک مدیر حرفه ای عکاسی باشید. اما صرف زمان برای تمرین و یادگیری و درک واقعی نحوه عملکرد این دوربین ها، از میزان نسبتاً ناامیدی جلوگیری می کند.

با توجه به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز، خرید دوربین سینما می تواند کار دلهره آور باشد. این مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید، و برای این منظور، ما فهرستی از بهترین دوربین های سینما را برای کمک به شما در راه رسیدن به اولین نامزدی اسکار آماده کرده ایم.

بهترین دوربین سینمایی 4K Canon C300 Mk III

بهترین دوربین سینمای فول فریم سونی FX6

بهترین دوربین سینمای کوچک Canon EOS C70

بهترین دوربین سینمای مقرون به صرفه Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro

بهترین دوربین کامپکت سینمای پاناسونیک AU-EVA1

نکاتی که باید قبل از خرید دوربین سینما در نظر بگیرید

برای پیمایش در دنیای دوربین‌های سینمایی، درک برخی مفاهیم کلیدی، مشخصات و فناوری که باعث می‌شود آن‌ها به چنین ابزار قدرتمندی تبدیل شوند، مهم است.

وضوح

وضوح با تعداد پیکسل اندازه گیری می شود و میزان جزئیاتی را که حسگر تصویر دوربین می تواند ثبت کند را توصیف می کند. هرچه جزئیات بیشتر باشد، تصویر واضح‌تر می‌شود و قبل از اینکه کیفیت شروع به تنزل کند، راحت‌تر می‌توان آن را در اندازه بزرگ منفجر کرد. تصاویر با وضوح بالا 1920 پیکسل عرض در 1080 پیکسل ارتفاع دارند و معمولاً کمترین وضوحی است که در یک دوربین سینما پیدا می کنید. رزولوشن 4K دو برابر HD است و در دو رنگ ارائه می شود: 4K DCI (4096 x 2160) و 4K UHD (3840 x 2160). اکثر دوربین‌های سینمایی می‌توانند در هر دو تصویربرداری کنند، با 4K UHD نسبت تصویر 16:9 که معمولاً در تلویزیون‌های 4K یافت می‌شود را حفظ می‌کند. همه دوربین های سینما می توانند با کیفیت 4K فیلمبرداری کنند. از آنجا، ممکن است دوربین‌هایی را پیدا کنید که با کیفیت 6K، 8K یا حتی 12K عکس می‌گیرند. داشتن وضوح بالاتر لزوماً به معنای بهتر بودن دوربین نیست، فقط می تواند جزئیات بیشتری را در یک تصویر قرار دهد. اماکیفیت آن تصویر به بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. وضوح مهم است، اما آن را در خلاء در نظر نگیرید.

اندازه سنسور

دوربین های سینما معمولاً از اندازه سنسورهای Super35 فول فریم یا برش خورده استفاده می کنند. گاهی اوقات حسگرهای کوچک‌تر Super16 را در دوربین‌هایی که از پایه‌های لنز micro4/3 استفاده می‌کنند، پیدا می‌کنید، اما این سنسورها کمتر رایج هستند. سنسورهای Super35 رایج‌ترین هستند و فوق‌العاده به نظر می‌رسند، اما از آنجایی که قیمت سنسورهای فول فریم همچنان کاهش می‌یابد، دوربین‌های بیشتری از توانایی خود برای گرفتن نور بیشتر و ارائه عمق میدان کمتر استفاده می‌کنند.

ویدیوی خام

ویدیوی خام ویدیویی است که مستقیماً از حسگر بدون هیچ گونه پردازشی توسط دوربین گرفته می شود. هیچ منحنی رنگ یا کنتراست روی فیلم اعمال نمی شود و معمولاً فشرده سازی (یا بسیار کم) وجود ندارد. این بهترین تصویر ممکن را ارائه می دهد، اما برای نشان دادن این همه کیفیت به کار پس از تولید زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر، مواردی مانند تعادل رنگ سفید و نوردهی را می توان به راحتی در پست دستکاری کرد تا مشکلات موجود در فیلم برطرف شود. بسیاری از دوربین‌های گران‌تر می‌توانند به صورت خام از داخل عکاسی کنند، و حتی بیشتر می‌توانند سیگنال خام را از دوربین به بیرون ارسال کنند تا توسط دستگاه‌های خارجی ضبط شود. بزرگ‌ترین نقطه ضعف عکاسی خام این است که فایل‌ها گاهی بزرگ‌تر از فرمت‌های دیگر هستند و نیاز به اضافه کردن چند مرحله اضافی به گردش کار پس از تولید دارند.

محدوده دینامیکی

محدوده دینامیکی نسبت کنتراست بین تیره ترین و روشن ترین زنگ ها است که دوربین می تواند در یک نوردهی ثبت کند. به عبارت دیگر، در یک شات، چیزی تا چه حد می‌تواند تاریک شود، قبل از اینکه در سیاهی جوهری فرو برود، و چیز دیگری قبل از منفجر شدن و سفید شدن بدون جزئیات چقدر می‌تواند روشن باشد. در استاپ اندازه گیری می شود. به این موضوع فکر کنید: چشم انسان محدوده دینامیکی حدود 21 توقف دارد. وقتی در یک روز آفتابی به اتاقی قدم می گذارید، می توانید همزمان درختان بیرون پنجره، کاناپه و صندلی وسط اتاق و سگی را که در سایه ها زیر یک میز استراحت می کند، ببینید .. چشم شما نیازی به نوردهی برای یک طرف صحنه یا طرف دیگر ندارد. با این حال، حسگرهای تصویر به خوبی چشم انسان نیستند، و باید نوردهی را برای «دیدن» درخت در بیرون یا سگ در سایه تنظیم کنید – اما بدون دستکاری نمی‌توانید هر دو را ببینید. روشنایی

سنسورهای موجود در دوربین های فیلمبرداری ارزان قیمت دارای محدوده دینامیکی حدود 6 یا 7 توقف هستند که با استاندارد تلویزیون rec.709 مطابقت دارد. آیفون‌ها در واقع کمی بهتر عمل می‌کنند و در حدود 9 توقف دارند. از طرف دیگر دوربین های سینما دارای محدوده دینامیکی بین 13 تا 16 استاپ هستند که به طور قابل ملاحظه ای به چشم انسان نزدیک است. (فیلم نیز محدوده دینامیکی مشابهی برای افراد قدیمی در میان شما داشت.)

داشتن محدوده دینامیکی بالاتر هرگز چیز بدی نیست، اما درست مانند وضوح، تنها عامل موثر در کیفیت تصویر نیست. دوربینی با محدوده دینامیکی 13 استاپ هنوز هم می‌تواند فیلمی به خوبی دوربینی با برد 16 استاپ تولید کند – اما فیلمساز باید در مورد نوردهی و نور دقت بیشتری داشته باشد.

تنظیمات گاما را ثبت کنید

نمایه‌های لاگ گاما تنظیمات تصویربرداری هستند که در دوربین‌های سینما یافت می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا وسیع‌ترین محدوده دینامیکی را ثبت کنند. اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید، این همان چیزی است که هنگام عکاسی دوربین خود را روی آن تنظیم می کنید. اخطار داشته باشید: نمایه‌های گزارش زمانی که در مانیتور دوربین مشاهده می‌شوند به نظر می‌رسند، مگر اینکه LUT بر روی مانیتور اعمال شود. (LUT یا جداول جستجو مانند تنظیمات از پیش تعیین شده ای هستند که فیلم های ثبت شده را می گیرند و در هنگام مشاهده از طریق مانیتور ظاهر خاصی به آن می بخشند. اینها مستقیماً روی فیلم تأثیر نمی گذارند، فقط بر نحوه دیدن ما تأثیر می گذارند و می توان از آنها برای ایجاد حس استفاده کرد. از اینکه عکس‌ها پس از درجه‌بندی رنگ چگونه به نظر می‌رسند.) تنظیمات Log از سازنده دوربین به سازنده دوربین اختصاصی است – سونی دارای SLog3، Canon دارای CLog، Blackmagic تنظیم گزارش خود را “حالت سینما” و غیره می‌نامد. حتماً دفترچه راهنمای دوربین خود را بخوانید تا تنظیمات عکسبرداری را به درستی انجام دهید!

نرخ فریم

دوربین‌های سینمایی با نرخ فریم‌های مختلف، از استاندارد ۲۹.۹۷ و ۲۳.۹۸ گرفته تا دوربین‌های بسیار بالاتر که فیلم‌های اسلوموشن شاداب ارائه می‌کنند، فیلم‌برداری می‌کنند. حداکثر نرخ فریم اغلب به وضوح دوربین بستگی دارد، اما 4K در 60 یا 120 فریم بر ثانیه این روزها غیر معمول نیست.

لنزها

دوربین های سینما از لنزهای قابل تعویض با استفاده از پایه های مختلف استفاده می کنند. بسیاری از پایه‌های PL یا Canon EF را در خود جای می‌دهند، دوربین‌های سونی از سیستم E mount خود و برخی دوربین‌ها از سیستم micro 4/3 استفاده می‌کنند. آداپتورها اغلب می توانند به شما کمک کنند از شیشه با یک نوع پایه روی دوربین با دیگری استفاده کنید—قبل از اینکه فرض کنید هر شیشه ای که ممکن است از قبل با دوربین خاصی کار می کند، بررسی کنید و ببینید چه چیزی در دسترس است. اکثر دوربین های سینما بدون لنز به فروش می رسند، پس فراموش نکنید که برای آنها بودجه اختصاص دهید.

سمعی

اکثر دوربین‌های سینمایی دارای دو ورودی XLR متعادل هستند (اگرچه برخی، مانند سری دوربین‌های سینمای جیبی Blackmagic، از مینی XLR استفاده می‌کنند)، و می‌توانند صدایی با نرخ بیت بالا و با کیفیت حرفه‌ای ضبط کنند. همچنین معمولاً برای میکروفون‌هایی که به آن نیاز دارند، دارای قدرت فانتوم +48 ولت هستند.

سفارشی سازی

دوربین های سینما به گونه ای طراحی شده اند که توسط اپراتور دوربین به درجات مختلف سفارشی شوند. بسیاری از موقعیت‌ها نیاز به افزودن ریل‌ها، دستگیره‌ها، جعبه‌های مات، چرخ‌های فوکوس، نمایشگرهای خارجی، سیستم‌های باتری مختلف، یا هر تعداد دیگری از بیت‌های «گک» دارند، همانطور که یکی از دوستان فیلم‌بردار من آن را می‌گوید. دوربین های سینما معمولاً دارای نقاط نصب استاندارد صنعتی 4/20 برای برخی از این تجهیزات هستند یا می توان آنها را در قفس هایی قرار داد که برای محافظت از دوربین طراحی شده اند و مکان هایی برای اتصال لوازم جانبی فراهم می کنند.

بهترین 4K: Canon C300 MK III

محدوده دینامیکی گسترده C300 MK III و ISO بومی دوگانه با علم رنگ افسانه‌ای Canon کار می‌کند تا تصویری فوق‌العاده 4K را در شرایط مختلف عکاسی ارائه دهد.

3 ویژگی های کلیدی

رزولوشن: 4K
اندازه سنسور: 26.2 x 13.8 (Super35)
پایه لنز: EF یا PL

طرفداران

16 استاپ محدوده دینامیکی
4K تا 120 فریم در ثانیه و 2K تا 180 فریم در ثانیه
نور سینمای RAW 10 و 12 بیتی با کیفیت 4K

منفی

بسیار گران تر از سایر دوربین های موجود در این لیست

توضیحات محصول

C300 Mk II قبلی کاننیک اسب کار در فیلمبرداری های تجاری و مستند بود. جدیدترین تکرار دوربین، ISO بومی دوگانه و محدوده دینامیکی 16 استاپ را اضافه می‌کند و یک دوربین عالی را حتی بهتر می‌کند. تا 120 فریم در ثانیه در 4K یا 180 فریم در ثانیه در 2K (با استفاده از سنسور برش) ضبط می کند. C300 Mk III دارای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در نور کم است و فوکوس خودکار قدرتمند و لرزش‌گیر مکانیکی تصویر آن را برای کار با دویدن و تفنگ ایده‌آل می‌کند. دوربین داخلی 4K Cinema RAW Light و MXF با کیفیت بالا را در 4:2:2 ضبط می کند و اسلات کارت شامل دو CFexpress برای فیلم و یک SDXC برای عکس ها و سایر داده ها است. حتی می‌توانید فایل‌های پراکسی با رزولوشن پایین را هنگام عکس‌برداری ضبط کنید تا گردش کار پس از تولید بسیار سریع‌تر شود. C300 شامل یک صفحه نمایش 4.3 اینچی، دو ورودی صوتی XLR و یک پایه لنز است که می تواند بین EF یا PL سوئیچ شود. در حقیقت، طراحی ماژولار به دوربین اجازه می دهد تا به راحتی برای استفاده در یک گیبل، جرثقیل، یا موقعیت های عکسبرداری دیگر از بدن خارج شود. متأسفانه، این همه قدرت با قیمت گزافی همراه است و بسیاری از ویژگی‌ها را می‌توان در ترکیب‌های مختلف در دوربین‌هایی با قیمت کمتر یافت. اما تطابق با قدرت، کیفیت تصویر و انعطاف‌پذیری این دوربین سینمایی دشوار است.

بهترین فول فریم: Sony FX6

سونی بسیاری از ویژگی‌های حرفه‌ای را در این دوربین سینمایی (نسبتاً) مقرون‌به‌صرفه، سبک و فول‌فریم قرار می‌دهد و آن را به یک صنعت کار تبدیل می‌کند—و یکی از برترین انتخاب‌های ما.

3 ویژگی های کلیدی

رزولوشن: 4K
اندازه سنسور: فول فریم
پایه لنز: Sony FE

جوانب مثبت منفی

طرفداران

ضبط داخلی 10 بیتی 4:2:2
فیلترهای ND متغیر
اندازه فشرده و سبک
ارزان تر از اکثر دوربین های سینمای فول فریم

منفی

بدون ضبط خام داخلی
برای لنزهای غیر سونی به آداپتور نیاز دارد

توضیحات محصول

سونی FX6حسگر فول فریم فیلم‌های فوق‌العاده‌ای را با عمق میدان کم و بوکه زیبا ارائه می‌دهد و این خود را در بسیاری از کاربردهای حرفه‌ای ثابت کرده است. دارای همان سنسور 10.2 مگاپیکسلی CMOS Exmor R مانند A7S III بدون آینه است، اما برای بهبود عملکرد در نور کم بهینه سازی شده است. 15 استاپ دامنه دینامیکی فرصت‌های خلاقانه زیادی را برای فیلمسازان باز می‌کند و فوکوس خودکار سریع دوربین (هنگام استفاده از لنزهای سونی) و طراحی سبک وزن آن را برای دویدن و تفنگ عالی می‌کند. FX6 تا 120 فریم در ثانیه با کیفیت 4K UHD و حداکثر 240 فریم در ثانیه با کیفیت HD می گیرد و می تواند فیلم خام 4K 16 بیتی را به ضبط کننده های خارجی ارسال کند. نقاط نصب در سرتاسر بدنه FX6 مانیتورهای خارجی، گیرنده‌های صوتی بی‌سیم و پیکربندی‌های مختلف دسته را بدون نیاز به قفس در خود جای می‌دهند. در حالی که خام داخلی خوب خواهد بود، مانیتورهای خارجی سبک وزن با ضبط کننده های داخلی، سرمایه گذاری چندان گرانی نیستند و عملکرد فوق العاده ای دارند. همچنین در مقایسه با رزولوشن 6K که در برخی دیگر از دوربین‌های فول فریم وجود دارد، تنها 4K بالاتر است، اما بیشتر سازندگان محتوا آن را مشکل‌ساز نمی‌دانند – به یاد داشته باشید، دوربین‌های دیجیتالی که پیش‌درآمدهای جنگ ستارگان را گرفته‌اند، تنها 2K بودند، بنابراین شما در حال حاضر با نیرو یکی هستید!

بهترین کوچک: Canon EOS C70

ویژگی‌های حرفه‌ای که در دوربین‌های بزرگ‌تر یافت می‌شوند از C70 جمع‌وجور و سبک‌وزن منفجر می‌شوند و این دوربین سینمایی را به همان اندازه انعطاف‌پذیر و محجوب می‌سازند.

3 ویژگی های کلیدی

رزولوشن: 4K
اندازه سنسور: Super35
پایه لنز: RF

جوانب مثبت منفی

طرفداران

120 فریم بر ثانیه در 4K UHD
16 استاپ محدوده دینامیکی
کوچک و سبک

منفی

لنزهای EF به آداپتور نیاز دارند

توضیحات محصول

Canon C70 بسیاری از ویژگی‌هایی را دارد که C300 Mk III را به یک دوربین عالی تبدیل می‌کند و آن‌ها را در بدنه‌ای کوچک قرار می‌دهد که برای عکاسی در سفر یا موقعیت‌هایی که ترجیح می‌دهید پروفایل پایینی داشته باشید، عالی است. (هزینه آن نیز تقریباً نصف است!) این فیلم تا 4K DCI فیلمبرداری می کند و محدوده دینامیکی فوق العاده 16 استاپ دارد. فایل ها 10 بیتی XF-AVC هستند. خام نیست، اما هنوز هم عالی به نظر می رسد و فضای زیادی برای کشش و پیچش در طول پس از تولید فراهم می کند. و با به‌روزرسانی اخیر میان‌افزار، دوربین اکنون از ضبط خام پشتیبانی می‌کند. گستره ISO گسترده این دوربین را به یک دوربین عالی برای موقعیت‌های کم نور تبدیل می‌کند، و فوکوس خودکار بسیار دقیق Canon عکاسی با دویدن را بسیار آسان‌تر می‌کند. فیلم در دو اسلات SD/SDHC/SDXC ضبط می شود.

پایه لنز RF دارای انتخاب مناسبی از لنزها است و اندازه کوچکتر آنها به جمع و جور نگه داشتن دوربین کمک می کند. با استفاده از یکی از آداپتورهای کانن می توانید به راحتی آن را برای استفاده با شیشه EF تطبیق دهید—اگر حجم اضافی برایتان مهم نیست. (خیلی بد است که Canon با توجه به شیوع لنزهای EF در بسیاری از کیت های عکاسی، آداپتور اصلی را همراه دوربین قرار نداده است.) C70 دارای یک جفت ورودی صوتی mini XLR و +48 V قدرت فانتوم برای ضبط صدا است، و همچنین یک کانکتور TRS استریو را می پذیرد.

بهترین قیمت مقرون به صرفه: Blackmagic Pocket 6K Pro

6K خام داخلی، فیلترهای داخلی داخلی، علم رنگ درجه یک، و اندازه جمع و جور متناسب با قیمت کم آن، این دوربین را به یک نیروگاه مقرون به صرفه برای دوربین تبدیل کرده است.

3 ویژگی های کلیدی

وضوح: تا 6K
اندازه سنسور: Super35
پایه لنز: EF

جوانب مثبت منفی

طرفداران

ضبط خام داخلی تا 6K
13 استاپ محدوده دینامیکی
فیلترهای ND داخلی
ISO بومی دوگانه

منفی

فوکوس خودکار محدود
ارگونومی نامناسب

توضیحات محصول

جادوی سیاهبه ارائه دوربین‌های باکیفیت با قیمت‌های به ظاهر بسیار پایین شهرت دارد و 6K Pro – که بر اساس 6K اصلی ساخته شده است – بر اساس این وعده است. این سنسور دارای یک سنسور Super35 است که در داخل 6K خام یا تا 4K در ProRes 4:2:2 HQ فیلمبرداری می‌کند و به کارت CFast یا SSD خارجی ارزان‌تر متصل از طریق USB-C ضبط می‌کند. دارای ایزوی دوگانه بومی در 400 و 3200 است که آن را به عملکردی جامد (اگر نه ستاره ای) در نور کم تبدیل می کند. در حالی که 13 استاپ محدوده دینامیکی کمی کمتر از سایر دوربین های لیست ما است، اما همچنان برای ارائه فیلم های سینمایی غنی و غنی کافی است. صفحه نمایش 5 اینچی این دوربین که در پشت نصب شده و قابل کج شدن است، بزرگتر از نمونه هایی است که در اکثر دوربین ها وجود دارد، و باعث لذت بردن از کادربندی عکس می شود. دکمه هایی که به راحتی قرار گرفته اند دسترسی سریع به ویژگی های مهمی مانند کمک فوکوس و گورخرهای نوردهی را فراهم می کنند. در حالی که تنظیمات دیگر از طریق منوی صفحه لمسی با کاربری آسان قابل دسترسی هستند. این دوربین می‌تواند 60 فریم در ثانیه با کیفیت 4K یا 120 فریم در ثانیه با وضوح HD فیلم‌برداری کند. آن را بالا از خط نیست، اما هنوز هم زیبا و صاف به نظر می رسد. دوربین فاقد تثبیت‌کننده تصویر است و فوکوس خودکار لمسی تنها برای اشیاء بی‌حرکت مفید است – در هنگام عکس‌برداری با اسلحه، انتظار چیزی مانند سیستم ردیابی چهره کانن را نداشته باشید. فرم فاکتور دوربین تقریباً به تجهیزات اضافی نیاز دارد تا دسته بالایی و باتری خارجی را در خود جای دهد (لازم است زیرا باتری داخلی به اندازه کافی دوام نمی آورد). این می‌تواند قیمت را افزایش دهد، اما حتی با وجود یک سیستم باتری بزرگ‌تر، همچنان نسبت به دوربین‌هایی که نمی‌توانند به این سطح از عملکرد ارائه کنند، بسیار ارزان‌تر است. یا 120 فریم در ثانیه با وضوح HD. آن را بالا از خط نیست، اما هنوز هم زیبا و صاف به نظر می رسد. دوربین فاقد تثبیت‌کننده تصویر است و فوکوس خودکار لمسی تنها برای اشیاء بی‌حرکت مفید است – در هنگام عکس‌برداری با اسلحه، انتظار چیزی مانند سیستم ردیابی چهره کانن را نداشته باشید. فرم فاکتور دوربین تقریباً به تجهیزات اضافی نیاز دارد تا دسته بالایی و باتری خارجی را در خود جای دهد (لازم است زیرا باتری داخلی به اندازه کافی دوام نمی آورد). این می‌تواند قیمت را افزایش دهد، اما حتی با وجود یک سیستم باتری بزرگ‌تر، همچنان نسبت به دوربین‌هایی که نمی‌توانند به این سطح از عملکرد ارائه کنند، بسیار ارزان‌تر است. یا 120 فریم در ثانیه با وضوح HD. آن را بالا از خط نیست، اما هنوز هم زیبا و صاف به نظر می رسد. دوربین فاقد تثبیت‌کننده تصویر است و فوکوس خودکار لمسی تنها برای اشیاء بی‌حرکت مفید است – در هنگام عکس‌برداری با اسلحه، انتظار چیزی مانند سیستم ردیابی چهره کانن را نداشته باشید. فرم فاکتور دوربین تقریباً به تجهیزات اضافی نیاز دارد تا دسته بالایی و باتری خارجی را در خود جای دهد (لازم است زیرا باتری داخلی به اندازه کافی دوام نمی آورد). این می‌تواند قیمت را افزایش دهد، اما حتی با وجود یک سیستم باتری بزرگ‌تر، همچنان نسبت به دوربین‌هایی که نمی‌توانند به این سطح از عملکرد ارائه کنند، بسیار ارزان‌تر است. و فوکوس خودکار اجرا شده با لمس فقط برای اشیاء غیر متحرک مفید است—هنگام تیراندازی با اسلحه، انتظار چیزی مانند سیستم ردیابی چهره کانن را نداشته باشید. فرم فاکتور دوربین تقریباً به تجهیزات اضافی نیاز دارد تا دسته بالایی و باتری خارجی را در خود جای دهد (لازم است زیرا باتری داخلی به اندازه کافی دوام نمی آورد). این می‌تواند قیمت را افزایش دهد، اما حتی با وجود یک سیستم باتری بزرگ‌تر، همچنان نسبت به دوربین‌هایی که نمی‌توانند به این سطح از عملکرد ارائه کنند، بسیار ارزان‌تر است. و فوکوس خودکار اجرا شده با لمس فقط برای اشیاء غیر متحرک مفید است—هنگام تیراندازی با اسلحه، انتظار چیزی مانند سیستم ردیابی چهره کانن را نداشته باشید. فرم فاکتور دوربین تقریباً به تجهیزات اضافی نیاز دارد تا دسته بالایی و باتری خارجی را در خود جای دهد (لازم است زیرا باتری داخلی به اندازه کافی دوام نمی آورد). این می‌تواند قیمت را افزایش دهد، اما حتی با وجود یک سیستم باتری بزرگ‌تر، همچنان نسبت به دوربین‌هایی که نمی‌توانند به این سطح از عملکرد ارائه کنند، بسیار ارزان‌تر است.

بهترین کامپکت: Panasonic AU-EVA1

اندازه جمع و جور EVA1 مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند را پنهان می‌کند، و این یک انتخاب عالی برای تیراندازانی است که می‌خواهند یک فرم سنتی بدون حجم زیاد داشته باشند.

3 ویژگی های کلیدی

3 مشخصات/ابعاد کلیدی را که خوانندگان هنگام ارزیابی این نوع محصول استفاده می کنند، فهرست کنید. مثالها عبارتند از:

رزولوشن: 4K
اندازه سنسور: Super35
پایه لنز: EF

جوانب مثبت منفی

طرفداران

ISOهای بومی دوگانه
بدون لنز یا لوازم جانبی فقط 2.65 پوند وزن دارد
10 بیت خام خارجی تا 5.7K

منفی

میزان تابش زیاد صفحه نمایش
فوکوس خودکار می تواند بهتر باشد

توضیحات محصول

EVA1 پاناسونیکاز یک سنسور 5.7K CMOS برای ایجاد فیلم‌های 4K بیش از حد نمونه استفاده می‌کند که بسیار واضح با وفاداری رنگ عالی است. هنگام استفاده از یک ضبط کننده خارجی، مانند Atomos Shogun، می توانید 10 بیت خام را با کیفیت 5.7K ضبط کنید. ایزوی دوگانه بومی در 800 و 2500 به دوربین کمک می کند در هنگام کم نور بودن، عملکرد بهتری داشته باشد. EVA1 دارای سبک سنتی دوربین فیلمبرداری است، اما در اندازه ای تقریباً تکان دهنده. نصب پاناسونیک به راحتی بر روی یک گیبل یا جرثقیل ساده است و برای موقعیت هایی که نمی خواهید توجه زیادی به دوربین جلب کنید، گزینه ای عالی است. یک ویژگی خوب: مانیتور 3.5 اینچی نه تنها می چرخد، بلکه می توانید آن را کاملاً تغییر مکان دهید. از سوی دیگر، صفحه نمایش بسیار منعکس کننده است و دیدن آن به وضوح نیاز به یک کاپوت در هنگام عکاسی در نور شدید دارد. خوب است اگر EVA1 یک منظره یاب الکترونیکی برای آن مواقع داشته باشد.

سوالات متداول

بالاترین وضوح دوربین سینما چیست؟

در حال حاضر، بالاترین وضوح دوربین سینمایی احتمالاً 9×7 است، یک دوربین 65 مگاپیکسلی که توسط پاول آچتل و مارک هورستمن اختراع شده است. این برای تولیدات VFX، VR، صفحه نمایش غول پیکر و IMAX طراحی شده است. قیمت آن حدود 145000 دلار است، آخرین بار که بررسی کردیم، به همین دلیل به نظر نمی رسد که آن را در لیست خود قرار دهیم.

برای فیلمبرداری یک فیلم به چند دوربین نیاز دارید؟

برای فیلمبرداری حداقل به یک دوربین نیاز دارید! اما فراتر از آن، کاملاً به نوع فیلمی که می‌گیرید، گردش کار، بودجه‌تان و عوامل مختلف بستگی دارد. اما قطعا با یکی شروع کنید.

آیا می توانید با آیفون فیلم بگیرید؟

قطعا می توانید با آیفون فیلم بگیرید. اگر فیلم می گیرد، می توانید با آن فیلم بگیرید. با این حال، ممکن است بتوانید با حسگر بزرگتر، محدوده دینامیکی وسیعتر و لنزهای بهتر، به برخی از تصاویری که از یک دوربین سینمایی می‌گیرید، برسید. به عنوان مثال، دستیابی به عمق میدان کم با استفاده از آیفون دشوار است. اما در نهایت، بهترین دوربین، دوربینی است که بر روی خود دارید، و اگر آیفون تمام چیزی است که دارید، پس به دنبال آن بروید!

میانگین دوربین فیلم چقدر است؟

متوسط ​​​​دوربین فیلمی که برای خرید بدون نسخه طراحی شده است حدود 7000 دلار قیمت دارد. برخی از مدل‌های رده بالاتر به ۱۲۰۰۰ دلار نزدیک می‌شوند، در حالی که برخی از تیراندازهای سطح ابتدایی عالی حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار هستند. از سوی دیگر، انواع دوربین‌های مورد استفاده در فیلم‌های هالیوود می‌توانند از 50000 دلار تا شش رقم پایین قیمت داشته باشند. و این شامل لنزها نمی شود. در دنیای فیلمسازی، «گران» یک کلمه بسیار نسبی است.

آیا دوربین های DSLR برای فیلم سازی خوب هستند؟

دوربین‌های DSLR می‌توانند برای فیلم‌سازی خوب باشند، اما این بستگی به نوع ظاهری که می‌خواهید به آن برسید، وضوحی که می‌خواهید در آن فیلم‌برداری کنید، و اینکه آیا می‌خواهید به صورت خام فیلم‌برداری کنید یا نه، بستگی دارد. دوربین‌های DSLR می‌توانند فیلم‌های فوق‌العاده‌ای تولید کنند، اما معمولاً با مشخصاتی که در دوربین‌های سینمای اختصاصی یافت می‌شوند، نیستند. (اگرچه برخی نزدیک می شوند!)

کدام دوربین برای فیلمسازی بهتر است؟

بهترین دوربین برای فیلمسازی دوربینی است که دارید. کلیشه ای است، اما حقیقت دارد. هیچ دوربینی برای هر پروژه ای عالی نیست، اما نداشتن دوربین به هیچ وجه تضمین می کند که یک فریم نخواهید گرفت. برای یافتن بهترین دوربین، ابتدا نوع فیلمی را که می خواهید بسازید در نظر بگیرید. مستندها نیازهای متفاوتی نسبت به حماسه های علمی-تخیلی سنگین VFX دارند. به بودجه خود نگاه کنید و از خود بپرسید که کدام دوربین با قیمتی که بتوانید آن را بپردازید، کارهای مورد نیاز خود را انجام می دهد؟ در پایان، اجازه دهید نوع فیلمی که می‌سازید و سبک عکسبرداری شما را در انتخاب دوربین مناسب راهنمایی کند.

افکار نهایی

هنگامی که به دوربین های سینما نگاه می کنید، مهم است که ابتدا از خود بپرسید که چه نوع پروژه هایی را انجام خواهید داد. دوربینی که برای کارهای تجاری بهترین است ممکن است برای مستندهای فرار و تفنگ بهترین نباشد. گفته می‌شود، همه دوربین‌های سینمایی خوب سطح کیفی پایه‌ای را ارائه می‌کنند که هر چیزی را که عکاسی می‌کنید، بالاتر می‌برد. به همین دلیل است که همیشه نمی توان گفت کدام بهترین است. با این حال، من از طرفداران پر و پا قرص Canon C300 Mk III هستم. Canon همیشه با علم رنگش مرا تحت تأثیر قرار می داد و فوکوس خودکار در هنگام تلاش برای ثبت زندگی واقعی در حین حرکت فوق العاده است. من همچنین از سری دوربین های جیبی Blackmagic، به ویژه 6K pro، بسیار لذت می برم. مقرون به صرفه و قدرتمند است و من خودم از آن در بسیاری از فیلم ها و سریال های مستند استفاده کرده ام. با کمی تقلب، آنها ابزار همه کاره ای هستند که از خلاقیت شما پشتیبانی می کنند.

روش شناسی

هنگام ارزیابی بهترین دوربین های سینما، به تجربه خودم به عنوان یک فیلمبردار و فیلمبردار حرفه ای نگاه کردم و از نزدیک با همکارانم مشورت کردم. من وب‌سایت‌های صنعت را برای بررسی و ارزیابی‌های دنیای واقعی خواندم و بازخورد خریداران را بررسی کردم تا نگاهی گسترده‌تر به برداشت‌های مردم از این دوربین‌ها داشته باشم. برگه های مشخصات و کاغذهای سفید این تحقیق را کامل کردند.

من از میان 10 شرکت (ساخته شده توسط هفت سازنده مختلف) پنج دوربین مورد علاقه را از چهار شرکت انتخاب کردم. من بیش از همه بر کیفیت فیلم تمرکز کردم و اینکه چقدر به اهداف هنری من دست یافت. فراتر از آن، من به مشخصات: وضوح تصویر، محدوده دینامیکی، فرمت عکسبرداری، نرخ فریم، هزینه، اندازه، نصب لنز، رسانه ضبط و ارگونومی کلی توجه کردم. این عوامل نقش مهمی در انتخاب دوربین برای خودم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید