مقایسه تخصصی گیمبال Weebill 3 و DJI RS 3

به تازگی دو تا از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان گیمبال دوربین نسل سوم گیمبال های پیشرفته و حرفه ای خود را به بازار عرضه کردند.

برند ژیون تک نسخه از سری ویبیل رو معرفی کرد (گیمبال Zhiyun Weebill 3) و برند DJI نسخه از سری ار اس را معرفی کرد (DJI RS 3 و DJI RS 3 Pro) دو تولید کننده لرزشگیر دوربین با لوازم جانبی پیشرفته ای که در این مدل ها ارائه کردند دنیای لرزشگیرها را متحول کردند.

خیلی خوشحال هستم که در این مقاله همراه مجله دوربینو هستید و امیدوارم در خرید این دو لرزشگیر دوربین حرفه ای بتونم شما رو راهنمایی کنم .

بی شک جذاب ترین وسیله برای ویدئو بلاگرها و تولید کنندگان محتوا گیمبال یا لرزشگیر است زیرا می توانند از زوایای هیجان انگیز و مختلف تصاویری بی نظیر و بدون لرزش ثبت کنید. کاربرد اصلی گیمبال برای فیلمبرداری است و برای گرفتن عکس هم به شما کمک می کند. لرزشگیر دوربین به شما این امکان را می دهد تا دوربین را حول یک نقطه مرکزی بچرخانید و از تمام زوایا فیلم و تصویر تهیه کنید. برای یک تصویر بدون لرزش و ثابت، داشتن یکی از آنها ضروریست.

گیمبال ابزاری متشکل از موتور ها و سنسور های هوشمند برای پایداری و جلوگیری از لرزش دوربین است. گیمبال ها سبک هستند و هیچ صدایی در موقع چرخیدن ایجاد نمی کنند، وسیله ای هوشمند و در ترکیب با تجربه شما صحنه های خیره کننده ای ثبت می کند. گیمبال ها در ابتدا ساده تر ولی با پیشرفت تکنولوژی همواره پیشرفته و هوشمندتر می شوند. برندهای زیادی از جمله ZHIYUN-TECH و DJI در زمینه تولید گیمبال فعالیت دارند.

با گیمبال می توانید فیلمی خلاقانه ثبت کنید ولی فراموش نکنید مهارت و خلاقیت خود شما حرف اول را می زند.

بررسی گیمبال دوربین WEEBILL 3

گیمبال weebill 3 یکی از گیمبال های حرفه ای این برند است که برای دوربین های DSLR و بدون آینه طراحی شده است. یک لرزشگیر پر قدرت برای تولید کنندگان محتوا و فیلمسازان، دارای نور، میکرفون، باتری قوی و طراحی جدید و به روز شده SLING 2.0 برای بهبود ارگونومی است.

عکس های بدون لرزش و با ثبات بیشتر و ارگونومی بهبود یافته توسط Zhiyun tech برای شما آماده شده است و گیمبال دوربین  weebill 3 پیشگام در زمینه گیمبال ها و تثبیت کننده های دوربین نوآورانه برای سینماگران حرفه ای و تولید محتوای شخصی،با طراحی جدید، حمل آسان و کارایی بالا برای فروش به بازار عرضه می شود.

گیمبال جدید ژیون با ارائه یک دستگاه حرفه ای پویا، سبک و با کاربری آسان تجربه فیلمسازی و عکاسی را ارتقا می دهد و کاربران را قادر می سازد تا لحظات هیجان انگیزی را بدون استرس و با تجهیزات دست و پا گیر خلق کنند. با گیمبال WEEBILL 3 فقط بر خلاقیت و تولید محتوا تمرکز کنید.

گیمبال ZHIYUN WEEBILL 3 با سیستم جدید SLING 2.0، ساخته شده از مواد سبک وزن و فوق العاده قوی، دارای سه ارتقا ارگونومیک مهم به شرح زیر است : دارای یک دسته L شکل باز طراحی شده برای پایداری بیشتر در حالت ایستاده، یک تکیه گاه جدید برای مچ دست و یک بند مچی قابل باز شدن و تغییر موقعیت، برای پشتیبانی بیشتر مچ دست شما هنگام جابجایی و حرکت تعبیه شده است.

این گیره بیش از 40 درصد از مچ دست شما را پشتیبانی می کند و وزن را روی بازوی شما منتقل می کند. این پشتیبانی اضافی به کاهش خستگی کمک می کند و به تصویر بردار اجازه می دهد تا برای مدت طولانی تری از گیمبال weebill 3 استفاده کند. با حرکت زنجیر به پایین گیمبال، پایداری را بهتر کنترل می کند و از لرزش هنگام عکاسی از زوایای کم و پایین جلوگیری می کند.

مشخصات WEEBILL 3

بدنه WEEBILL 3 جمع و جور  و کوچک و در اندازه یک کاغذ A4 است و تنها 1.1 کیلوگرم وزن دارد. با خرید گیمبال WEEBILL 3 از حمل تثبیت کننده های سنگین و دست و پا گیر خلاص شوید. این تثبیت کننده برای راحتی شما طراحی شده است.

وزن این گیمبال نسبت به مدل قبلی خود Weebill 2 کاهش چشمگیری داشته که دلیل آن حذف صفحه نمایش چرخان این دستگاه و جایگزینی آن با صفحه نمایش لمسی OLED 0.96 اینچی است. یک صفحه نمایش تک رنگ کوچک روی دسته وجود دارد که اطلاعات مهم  و مدت زمان باقیمانده باتری را به فیلمبردار اطلاع می دهد.

باتری نیز در دسته قرار دارد و عمری حدود 21 ساعت دارد و می توانید دستگاه را از طریق USB-C در پایه، شارژ کنید. با استفاده از شارژ سریع در حدود 2 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

نور و میکروفون داخلی WEEBILL 3

استابلایزر WEEBILL 3 دارای یک میکروفون HiFi داخلی و قابلیت ضبط کاردیویید با تمرکز رو به جلو را ارائه می دهد و قابلیت حذف نویز را دارد و دارای پورت صدای عمومی 3.5 میلی متری است و شما می توانید به صورت مستقیم از میکروفون داخل دوربین استفاده کنید.

دارای نور پرکننده 1000 لومن، دمای رنگ نور قابل تنظیم بین 2600 کلوین تا 5400 کلوین و چهار فیلتر رنگی و CRI 90+ را دارد. با نور به محتوای خود ظاهری حرفه ای بدهید و نیازی به نور اضافی ندارید. این نور دارای سیستم خنک کننده است و همیشه روشنایی محیط را تامین می کند. البته این نور جای نور پردازی حرفه ای را نمی گیرد اما اگر نیاز به نورپردازی مکان مورد نظر دارید بهترین کاربرد را برای شما خواهد داشت.

راه اندازی سریع

جدیدترین سیستم آزاد سازی سریع ZHIYUN شامل یک صفحه دوتایی آزاد کننده سریع با یک کلید مغناطیسی داخلی است. اولین بار دوربین خود را تنظیم و متعادل کنید، سپس می توانید آن را به راحتی، سریع و بدون نیاز به تغییر تعادل دوربین، بارها و بارها تنظیم کرده و از آن استفاده کنید. با این ویژگی در زمان شما صرفه جویی  زیادی می شود.

اگر قصد خرید گیمبال ژیون WEEBILL 3 را حتما به سایت دوربینو سر بزن، مطمئن باش میتونی با بهترین قیمت دستگاه خودتو داشته باشی.

بررسی گیمبال دوربین DJI RS 3

گیمبال DJI RS 3
گیمبال DJI RS 3

برند DJI اخیرا گیمبال DJI RS 3 را به بازار عرضه کرده و یکی از تثبیت کننده های حرفه ای دوربین های بدون آینه و سینمایی است، تجربه ای منحصر بفرد را برای فیلمبرداران فراهم می کند. هنگامی که برای فیلمبرداری آماده شده اید، گیمبال آماده است. وزن این دستگاه بسیار سبک بوده و دوربین روی آن از پایداری بیشتری برخوردار است و علاوه بر آن کاربر کنترل بهتری بر روی تصویر دارد زیرا کاهش لرزش یکی از مهمترین موارد فیلمبرداری است.

از جمله ویژگی های جدید این گیمبال می توان به الگوریتم تثبیت کننده نسل سوم RS و سیستم قفل محور خودکار اشاره کرد که عملکرد دستگاه را 20 درصد بهبود می بخشد و با یک کلیک کالیبره می شود. نصب دوربین روی استایلایزر RS 3 سریع و آسان است و به راحتی راه اندازی می شود. دستگیره تنظیم دقیق به شما این امکان را می دهد که دوربین را روی محور شیب tilt با دقت میلی متری به جلو یا عقب بچرخانید و هنگام تعویض لنز، دوربین را در تعادل کامل نگه دارید. با خرید گیمبال حرفه ای تا سال ها مجبور به تهیه مجدد لرزشگیر ندارید.
مشخصات DJI RS 3

وزن گیمبال DJI RS 3 در حدود 1.3 کیلوگرم است و تا 3 کیلوگرم وزن دوربین و لنز را تحمل می کند. باتری گیمبال RS 3 با یک دستگیره با آزاد سازی سریع به دستگاه متصل است و با چرخاندن دستگیره به آسانی از دستگاه جدا می شود و در زمان نیاز به تعویض باتری کار شما راحت تر است. باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر و عمر مفید 12 ساعت است.

حالت SuperSmooth برای لنز هایی با فاصله کانونی 100 میلیمتر موجود است تا به تثبیت بیشتر دوربین کمک کند.

صفحه نمایش گیمبال RS 3 لمسی و تمام رنگی OLED و اندازه آن 1.8 اینچی است و در مقایسه با گیمبال RS 2 ، 80 درصد بزرگ تر شده است. این صفحه نمایش برای بررسی وضعیت عکسبرداری و کادر بندی سوژه ها و تنظیم پارامتر های دوربین کار شما را بسیار آسان می کند.

نصب سریع و آسان

نصب پایدار دوربین را به وسیله صفحه جدید Extended Lower Release Quick تضمین می کند و برای تنظیمات ایمن و پشتیبانی از لنز بسیار آسان و راحت است. دارای صفحه مانت دولایه و با استفاده از پیچ fine-tuning knob، به راحتی بالانس می شود. از طرح قفل automated axis-lock نیز برخوردار است و به وسلیه آن می توان در کسری از ثانیه گیمبال را باز یا مجدد قفل کنیم. این امکان سرعت فیلمبرداری شما را بیشتر می کند.

کنترل از راه دور

به کمک DJI Ronin Image Transmitter کاربر می تواند گیمبال rs 3 خود را از راه دور کنترل کند و تمام پارامتر ها و عملگر های حرکتی را تنظیم کند. کنترل گیمبال از راه دور در برخی از تصویر برداری ها به خلاقیت شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.

برای خرید گیمبال DJI RS 3 و اطلاع از مشخصات این دستگاه به صفحه محصول در سایت مراجعه فرمایید، این لرزشگیر در دو مدل استاندارد و کمبو در بازار موجود است. قیمت نسخه استاندارد گیمبال RS 3، 549 دلار و نسخه کمبو RS 3، 719 دلار است. قیمت گیمبال RS 3 در بازار ایران با توجه به نوسان ارز تعیین می شود، برای اطلاع از قیمت دقیق این گیمبال با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

مقایسه گیمبال دوربین ZHIYUN-TECH Weebill 3 و DJI RS 3

وزن گیمبال :

از لحاظ وزن 200 گرم با هم تفاوت دارند. گیمبال WEEBILL 3 با وزن 1.1 کیلوگرم و گیمبال RS 3 با وزن 1.3 کیلوگرم و تحمل وزن تا 3 کیلوگرم دوربین و لنز مناسب دوربین های DSLR و بدون آینه طراحی و تولید شده است.

عمر باتری :

باتری weebill 3 با ظرفیت 7800 میلی آمپر و عمری حدود 21 ساعت و می توانید از طریق USB-C در پایه، آن را شارژ کنید. با استفاده از شارژ سریع در حدود 2 ساعت به طور کامل شارژ می شود. باتری rs 3 با ظرفیت 3000 میلی آمپر و عمر مفید 12 ساعت است و در 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود.

امکانات جانبی :

استابلایزر weebill 3 دارای میکرفونو داخلی و نور است و شما را از حمل وسایل جانبی دست و پا گیر خلاص می کند. استابلایزر rs 3 با کنترل از راه دور dji عرضه شده است.

صفحه نمایش :

weebill 3 با صفحه نمایش لمسی OLED 0.96 اینچی تک رنگ کوچک روی دسته وجود دارد که اطلاعات مهم  و مدت زمان باقیمانده باتری را به فیلمبردار اطلاع می دهد. Rs 3 با صفحه نمایش لمسی و تمام رنگی OLED و اندازه 1.8 اینچی است، این صفحه نمایش برای بررسی وضعیت عکسبرداری و کادر بندی سوژه ها و تنظیم پارامتر های دوربین کار شما را بسیار آسان می کند.

قیمت :

قیمت نسخه استاندارد گیمبال RS 3،549 دلار و نسخه کمبو RS 3،719 دلار است و در مقابل قیمت نسخه استاندارد گیمبالweebill 3،449 دلار و نسخه کومبو آن 529 دلار است.

 

در نهایت این شما هستید که با تمام اختلافات دستگاه مورد نظر خود را با توجه به نوع کاربری و سبک فیلمبرداری خود انتخاب می کنید.

 

برای خرید استابلایزر دوربین در تهران و لوازم جانبی گیمبال دوربین می توانید با مراجعه حضوری به (فروشگاه دوربینو) و یا سایت دوربینو برای تهیه محصولات مورد نیاز خود اقدام کنید. اگر برای خرید مردد هستید و برای تصمیم گیری دچار مشکل شدید با کارشناسان ما تماس بگیرید (02133113809) و سوالات خود را مطرح کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بهترین خرید و قیمتو با دوربینو تجربه کن 😉

تجربه کار با گیمبال دوربین را دارید؟ تجربه های شما خیلی ارزشمنده و برای خیلی از کسانی که قصد خرید این وسیله رو دارن کمک بزرگی میکنه، ممنون میشم نظرتونو برامون بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید