با دوربین KeyMission 360 در قلب تصویر باشید

دوربین KeyMission 360 یکی از 3 دوربین اکشنی است که نیکون در کنارKeyMission 170 و KeyMission 80 معرفی کرده است.همانطور که از نامش پیداست ویژگی اصلی این دوربین ضبط فیلم و عکس به صورت 360 درجه است.با لنز های دوگانه یک نمای 360 درجه را پوشش می دهد و می تواند با کیفیت 4k فیلمبرداری کند.

یک دوربین اکشن و دو لنزی که به طور همزمان دو تصویر 180 درجه را ثبت می کند و در یک فیلم 360 درجه به هم میچسباند.این تصویر را می توان با عینک های VR یا روی پلت فرم های 360،مانند  YouTube 360مشاهده کرد،شما میتوانید تصویر را در همه جهات تکان دهید.

دارای سنسور داخلی دوربین 23.9 مگاپیکسل و از نوع سنسور1/2.3 اینچی است.کنترل از طریق تلفن هوشمند،سازگاری با کارت های MicroSD و لنز های دوگانه 1.6 میلی متری از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین اکشن

بدون هیچ محافظتی تا عمق 30 متری ضد آب است و از 2 متری ضد ضربه،در ضمن ضد یخ زدگی و گرد و غبار نیز هست.عدم نیاز به محافظ علاوه بر راحتی بیشتر در استفاده باعث ضبط تصویر و صدای عالی می شود زیرا هیچ لایه ی اضافی بین لنز ها و میکروفون و سوژه شما نیست.

KeyMission 360 دارای قابلیت کاهش ارتعاشات الکترونیکی داخلی است که لرزش را کاهش می دهد.

خرید کی میشن 360
خرید کی میشن 360

مشخصات دوربین نیکون کی میشن 360

  • شرکت سازنده  Nikon
  • وزن     199 گرم (شامل محافظ لنز،باتری و کارت حافظه)
  • ابعاد    61.1 * 60.6 * 65.7 میلی متر
  • ·        7 عنصر لنز در 7 گروه
  • دارای لنز های شیشه ای  Nikon Nikkor
  • حداکثر سرعت شاتر  16000/1 ثانیه
  • حداقل سرعت شاتر  30/1 ثانیه
  • نوع ذخیره سازی   کارت حافظه  micro SD
  • لرزشگیر   Digital
  • دارای  WiFi و بلوتوث داخلی و NFC
  • رزولوشن فیلم   4K
  • دقت حسگر   20.3 مگاپیکسل
  • فاصله ی فوکوس  30 سانتی متر

طراحی بدنه دوربین

KeyMission 360
KeyMission 360

بدنه دوربین به شکل مربع است و دو لنز فوق عریض از دو طرف دوربین بیرون زده ،ولی به راحتی در جیب کت  یا لباس شما قرار میگیرد.ویژگی بارز این دوربین وزن کم و ابعاد کوچک آن است.

دکمه های کمی روی دستگاه وجود دارد و تقریبا تمام عملیات از طریق برنامه رایگان  Snapbridge 360  که برای اندروید و ios  در دسترس است انجام می شود.

دو دکمه مهم در دوربین قرار دارد،یک دکمه با نقطه قرمز مشخص شده و یک دکمه کوچکتر  در کنار  دوربین که هیچ علامتی ندارد.دکمه ها دارای برجستگی هستند و پیدا کردن آنها راحت است.

با فشار دکمه بالایی دوربین به طور خودکار روشن شده و با توجه به تنظیمات قبلی ضبط ویدیو آغاز می شود.با فشار دادن دکمه کناری دوربین با توجه به تنظیمات قبلی تصویری ثابت می گیرد.

در بالای دوربین یک  LED برای نشان دادن وضعیت باتری مشاهده می شود و برای ارزیابی میزان باتری باقیمانده به شما کمک میکند و زمانی که نارنجی رنگ شود به اتمام باتری نزدیک می شوید.البته اگر نگران وضعیت باتری هستید از طریق برنامه میتوانید میزان دقیق آن را بررسی کنید.اما به طور کلی زمان مفید باتری 1 ساعت  که به عبارتی حدود 230 شات عکس یا 10 دقیقه فیلمبرداری است.

بر خلاف سایر دوربین های KeyMission می توان باتری را تعویض کرد و اگر با این دوربین کار میکنید و فیلم های زیادی می گیرید ارزش خرید یک باتری اضافه را دارد همچنین در نظر بگیرید که شارژ کامل باتری کند است و برای شارژ کامل حدود سه ساعت زمان لازم است.

برای باز کردن باتری ابتدا باید قفل را باز کنید و یک سوئیچ را بلغزانید تا در باز شود.این مرحله کمی دشوار است اما طوری طراحی شده که به راحتی در زیر آب باز نشود و گرد و غبار را از خود عبور ندهد.در زیر در باتری را می بینید و با تکان دادن یک کلید کوچک باتری آزاد می شود.پورت HDMI،درگاه شارژ و اسلات کارت MicroSD هم وجود دارد.یک سوئیچ حالت هواپیما وجود دارد تا به تلفن همراه شما وصل نشود و برای صرفه جویی در باتری هم مفید است.

کیفیت تصویر

KeyMission 360 برای یک هدف کاملا خاص ساخته شده است و فقط تصویر 360 را ثبت می کند.

تصاویر ثابت دارای وضوح 30 مگاپیکسل هستند و کیفیت آن در حد یک گوشی هوشمند است،البته با برخی ایراداتی که در دوربین های سنسور کوچک مشاهده می شود.

در مورد ویدیو نیز اگر اجسام در مجاورت دوربین قرار دارند برای بهترین نتیجه آنها را با فاصله از دوربین قرار دهید.فیلم ها با کیفیت 4K و با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط می شود،به همین ترتیب فیلم 1080 P نیز تنها با 24 فریم بر ثانیه ثبت می شود.برای ضبط 30 فریم در ثانیه،باید به پایین ترین رزولوشن یعنی 960 P بروید.

البته ما استفاده از رزولوشن کمتر از  4K را توصیه نمی کنیم زیرا وضوح مورد نیاز برای دریافت جزئیات واضح از ویدیوی 360 درجه باید زیاد باشد.

ضبط صدا زمانی که دقیقا در کنار آن هستید به طور واضح انجام می شود و در مسافت دورتر صدا کمی ضعیف است و متاسفانه درگاهی برای اتصال میکروفن وجود ندارد.

از نظر فیلمبرداری کیفیت آن شارپ است،به خصوص اگر هنگام عکسبرداری با کیفیت  4Kسوژه بین دو لنز در حرکت باشد و یا برای چند ثانیه در مکان اشتباه قرار گیرد ممکن است سر فرد ناپدید شود.اما به طور کلی تصویر برداری با این دوربین بسیار جالب است.

دوربین در حذف لرزش های دستی به خوبی عمل می کند ولی در برخی از موقعیت ها ممکن است فیلم برداری کاملا تند و ناگهانی شود ولی اگر خودتان آن را روی سه پایه تثبیت کنید،بهترین فیلم را ثبت میکنید.

اتصال دوربین به برنامه

راه اندازی پیوند بین KeyMission 360 و برنامه  Snapbridge کمی مشکل است و باید از راهنمای آن استفاده کنید.دوربین را باید از طریق بلوتوث وصل کنید و اگر می خواهید کارهایی مانند کنترل از راه دور دوربین و تغییر تنظیمات را انجام دهید،باید از طریق وای فای وصل شوید.

شما می توانید تصاویر را به تنهایی از طریق بلوتوث دانلود کنید.البته وقتی دوربین یکبار وصل شود،اتصال مجدد آن بسیار آسان است.

برنامه Snapbridge

بعد از وارد شدن به برنامه Snapbridge می توانید تنظیمات را تغییر دهید و گزینه های مختلفی برای فیلم وجود دارد که به صورت پیش فرض  Standardهستند.همچنین شما می توانید ویدیو های سوپر لپس،یا ضبط حلقه ای،یا تایم لپس ضبط کنید.

رزولوشن قابل تغییر است البته کیفیت دوربین 4k است،اما می توانید Full HD یا فرمت های دیگر را نیز داشته باشید.برای تصاویر ثابت می توانید اندازه تصویر را تغییر دهید یا میتوانید تایمر خودکار را خاموش یا روشن کنید.

چند گزینه دستی محدود در دسترس است،به عنوان مثال می توان تعادل رنگ سفید و جبران نور دهی را تغییر دهید.می توانید عکسبرداری استاندارد،واضح و تک رنگ را انتخاب کنید و حالت زیر آب را روشن کنید.

البته بغیر از گزینه های عکاسی،چند گزینه خاص برای دوربین نیز وجود دارد،مانند تغییر مدت زمان خاموش شدن خودکار،قابلیت همگام سازی ساعت،فرمت کردن کارت حافظه و غیره.گزینه ای برای شارژ کردن دوربین با رایانه نیز در این قسمت وجود دارد.

اگر می خواهید آنچه لنز میبیند را بر روی گوشی خود ببینید باید گزینه تصویر برداری از راه دور را انتخاب کنید.از آنجایی که این یک دوربین 360 درجه است،می توانید با استفاده از انگشت خود در اطراف صفحه نمایش حرکت کنید تا زاویه دید و زاویه را جابجا کنید.

به دلیل نحوه تنظیم دوربین،پوشاندن تصادفی یکی از لنز ها با انگشتان خود بسیار آسان است،البته این یک ویدیوی 360 درجه است و شما نیز در فیلم خواهید بود.وقتی دکمه ضبط را روی صفحه گوشی فشار می دهید پخش زنده قطع می شود و نمیتوانید آنچه ضبط می کنید را مشاهده کنید.

دوربین اکشن Nikon KeyMission 360
دوربین اکشن Nikon KeyMission 360

اقلام داخل جعبه

دوربین – شارژر AC  – آداپتور EH-73P  – باتری لیتیوم یون قابل شارژ –کابل  USB  – آداپتور پایه  AA-1A – محافظ لنز  AA-14A – محافظ لنز زیر آب – کاور سلیکونی مشکی – پایه تخت – دفترچه راهنما

در جعبه یک کاور سیلیکونی برای محافظت بیشتر از دوربین و محافظ لنز زیر آب وجود دارد که درجه عمق زیر آب را از 20 متر به 30 متر افزایش می دهد و میتواند برای غواصان و افراد علاقه مند مفید باشد.

یک آداپتور پایه نیز شامل دو پایه مختلف ( صاف و خمیده ) است که پایه خمیده برای استفاده در سطوح منحنی مثل کلاه ایمنی دوچرخه طراحی شده است.

مقایسه چند دوربین اکشن 360 با دوربین نیکون کی میشن 360

دوربین اکشن گوپرو  GoPro MAX 360 Action Camera دارای دو لنز 180 درجه (لنز چشم ماهی یا  Fisheye ) و قابلیت فیلمبرداری 360 درجه با رزولوشن 5.6 K و عکس برداری 360 درجه است.از لحاظ ابعاد کوچکتر و با وزن 163 گرم از مدل قبلی خود وزن کمتری دارد.دارای صفحه نمایش لمسی که البته در زمان ضبط ،تصویر را به نمایش نمی گذارد.6 میکروفون با بالاترین کیفیت در ضبط را دارد و تنها نکته منفی این مدل این است که فیلمبرداری این دوربین در حالت دو بعدی بهترین کیفیت را ندارد.

دوربین اکشن سامسونگ  Samsung Gear 360سایز بسیار کوچکی دارد و به راحتی در جیب جا می شود و استفاده از آن بسیار آسان است.این دوربین نسبت به مدل قبلی که رزولوشن 15 مگاپیکسلی داشت افت کرده و وضوح آن نصف شده است که این نتیجه کوچک کردن سایز بدنه ی دوربین است.کیفیت فیلم برداری آن  4K و بسیار با کیفیت است.دارای امکان پخش زنده در هنگام ضبط ،ظرفیت بالای باتری و لنز دوگانه با قابلیت ضبط تصویر 360 درجه است.

Samsung Gear 360 GoPro MAX 360 KeyMission 360 نام دوربین اکشن
130 گرم 163 گرم 199 گرم وزن
ضد آب نیست تا عمق 5 متری ضد آب تا عمق 30 متری ضد آب ضد آب
8.4 مگاپیکسل 16.6 مگاپیکسل 20.3  مگاپیکسل رزولوشن
4 K 5.7 K 4 K کیفیت فیلمبرداری
کارت MicroSD کارت MicroSD کارت MicroSD ذخیره سازی
130 دقیقه 108  دقیقه 60 دقیقه عمر مفید باتری

نتیجه گیری

اگر از عکاسی به روش های معمول خسته شده اید توصیه من به شما خرید یک دوربین 360 درجه است که می توانید عکس های منحصر بفرد و خیره کننده ای بیاندازید.از این دوربین می توان برای عکس های سفری،ماجراجویی در طبیعت و هنگام غواصی نیز استفاده کرد.

دوربین اکشن Nikon KeyMission 360 کار امدترین مدل برای فیلم های ویدیویی 360 درجه با لنز دوگانه و کاملا کروی است.همچنین یک دوربین برای رفتن به سفر و ماجراجویی است زیرا بدون نیاز به محفظه خارجی ضد آب است و می تواند در برابر سقوط از ارتفاعات متوسط مقاوم باشد.استفاده سریع و آسان از دیگر ویژگی های این دوربین زیبا و سبک است.

در حالی که قیمت Nikon KeyMission 360 با توجه به اینکه یک محصول کاملا خاص است کمی بالاست،اگر به این مدل تصویر برداری علاقه دارید در مقابل چیزی که به دست می آورید ارزش زیادی برای خرید دارد.

شما می توانید برای خرید Nikon KeyMission 360 از طریق سایت دوربینو اقدام فرمایید و در هر مرحله ای از خرید نیاز به مشاوره و راهنمایی باشد همکاران ما در قسمت فروش و پشتیبانی همواره در کنار شما عزیزان هستند.اگر تجربه کار با این دوربین یا دوربین های مشابه را دارید در قسمت نظرات تجربه خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید