درخشش در تولید محتوا با گیمبال موبایل و معرفی 3 مدل پرفروش

گیمبال موبایل چیست ؟

اگر برای تولید محتوای ویدئویی از گوشی همراه استفاده می کنی باید بفکر خرید گیمبال موبایل باشی که لرزش های ناخواسته و اضافی زیاد در ویدیو معلوم نشه. البته تنها حذف لرزش ها مهم نیست باید حرکاتی نرم و از پیش تعیین شده هم داشته باشی تا فیلمی کاملا حرفه ای و چشم نواز ثبت کنید.

گیمبال یا لرزشگیر مکانیکی که با استفاده از 3 محور، چرخش دوربین را از طریق 3 موتور داخلی ثابت کنترل می کند و حرکات ناخواسته را حذف و از الگوریتم های خاصی برای حرکت دوربین پیروی می کند تا تصاویر را بهتر و روان تر ثبت کنید.

گیمبال موبایل چقدر میتونه کمک کنه؟ اگر به تنهایی ویدیو ضبط می کنید و یا برای اولین بار می خواهید تولید ویدیو انجام دهید و در سوشال مدیا انتشار دهید باید بدانید گیمبال یک همراه همه فن حریف است و محتوای شما کاملا ارتقا پیدا می دهد.

مدل های زیادی از گیمبال در بازار موجود است و انتخاب یک مدل برای شما قطعا دشوار خواهد بود. البته این انتخاب به سلیقه شما و نوع کاربری که از دستگاه انتظار دارید بستگی دارد باقی موارد به مشخصات تخصصی آن ها مربوط است.

در مقاله قبلی به بررسی گیمبال های دوربین و کارایی آن ها پرداختیم و پرفروشترین مدل ها را برای شما بررسی کردم.  با من تا پایان مقاله همراه باشید.

گیمبال موبایل یکی از تجهیزات جانبی گوشی هوشمند است و به صورتی طراحی شده تا لرزش های دست هنگام فیلمبرداری را حذف کند. نام دیگر این وسیله کاربردی استابلایزر موبایل است. دست شما به هر سمتی حرکت کند گیمبال خلاف جهت حرکت می کند و تکان های ناخواسته را از بین می برد. برای تولید محتوای تک نفره وسیه کاربردی است و فیلم های ثبت شده بدون لرزش و با کیفیت بالایی هستند. نرم افزار های مخصوص این دستگاه به شما کمک میکند تا تصاویر و فیلم ها را ویرایش و گوشی خود را به راحتی به گیمبال متصل کنید.

در سال های اخیر با توجه به پ`یشرفت تکنولوژی دوربین های گوشی هوشمند و تولید ویدیو های خلاقانه برای یوتیوب و اینستاگرام لازم است با تهیه یک لرزشگیر موبایل فیلم های با کیفیت بگیرید تا لرزش ها باعث خرابی فیلم نشود. البته گوشی های هوشمند دارای شتاب سنج هستند و قسمتی از لرزش ها را اصلاح می کنند ولی کافی نیست.

لرزشگیر موبایل چجوری به ما کمک می کنه؟

گوشی های هوشمند حرفه ای تر می شوند و بیشتر افراد به دنبال خرید دوربین عکاسی نیستند.

کار با گوشی بسیار آسان است و کار با آن اسان تر از دوربین های عکاسی است. اگر مایل به فیلمبرداری با گوشی همراه خود هستید باید برای بالا بردن کیفیت ویدیو های ضبظ شده از تجهیزات جدید استفاده کنید بطور مثال لرزشگیر ها یکی از وسایل جانبی و پرکاربرد هستند که حتما باید تهیه کنید.

برخی گوشی های جدید دارای لرزشگیر داخلی هستند ولی برای گوشی هایی که فاقد لرزشگیر هستند می توانید از گیمبال استفاده کنید تا مشکل عدم کیفیت تصاویر و تاری فیلم ها را برطرف کنید.با کمی خلاقیت می توانید فیلم های خیره کننده ای ثبت کنید.

برای فیلمبرداری در نور کم یا در موقع حرکت و اگر تحرک شما در هنگام تصویر برداری زیاد است اگر قرار است زیاد به سوژه نزدیک شوید، تهیه لرزشگیر واجب است.

به تجهیزات دیگر هم نیاز دارم؟

اپلیکیشن هر لرزشگیر مخصوص است و با سیستم عامل خاصی سازگار است.برخی به وسیله وای فای و برخی دیگر با بلوتوث ارتباط بر قرار می کنند.برای راحتی کار می توانید از سه پایه های رو میزی استفاده کنید و با استفاده از برنامه های پیشفرض محتوای خود را ضبط کنید.

اگر در فضای اتاق فیلمبرداری انجام می دهید می توانید از نور های کمکی مانند رینگ لایت، رفلکتور، پرژکتور و … استفاده کنید.

انواع گیمبال موبایل

از نظر تعداد محور های خنثی کننده لرزش های گوشی به دو دسته تقسیم می شوند.

گیمبال دو محوره: لرزش ها را در دو محور عمودی و چرخشی کنترل می کند و در محور افقی لرزش ها را نمی تواند خنثی کند.

گیمبال سه محوره :کاملترین مدل گیم بال مدل سه محوره است.لرزش ها در 3 محوره افقی، عمودی و چرخشی لرزش ها را از بین می برد.شما می توانید در همه جهت ها گوشی را بچرخانید و فیلم با کیفیتی ثبت کنید.نوع سه محوره بهترین مدل است.

در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم

خرید گیمبال موبایل
خرید گیمبال موبایل

تعداد محور ها

تعداد محور ها مهم است زیرا هم از لحاظ قیمت مدل های دو محوره از سه محوره ارزانتر هستند ولی فقط لرزش ها را از جهت عمودی و چرخشی خنثی می کنند.اما دقت مدل سه محوره بیشتر و لرزش ها را در تمام جهات از بین می برند.

وزن استابلایزر

وزن بیشتر مدل ها حدود 1 کیلوگرم است، اگر مدت زمان زیادی به تولید محتوا می پردازید وزن زیاد باعث خستگی دست می شود.پس باید گیم بالی انتخاب کنید که وزن کمتری دارد البته در کنار سبک بودن باید به دیگر امکانات آن نیز توجه کنید.

نوع و ظرفیت باتری

این وسیله برای خنثی کردن لرزش های در تمام جهات نیاز به انرژی زیادی دارد و این انرژی به وسیله باتری تامین می شود.دو مدل باتری برای گیمبال ها موجود است.باتری قلیایی که بعد از اتمام باتری باید باتری جدید خریداری کنید.باتری های لیتیومی که بعد از اتمام قابلیت شارژ مجدد دارند البته شارژ باتری های قلیایی دیرتر از باتری های لیتیوم یونی تمام می شود.

باتری های موجود در اکثر لرزشگیر ها از نوع لیتیومی و قابل شارژ است و مدت زمان محدودی اجازه ضبط دارید.پس با توجه به مدت زمان مورد نیاز برای ضبط محتوا به میزان باتری توجه کنید.

نرم افزار های همراه

اکثر استابلایزر های موبایل نرم افزار مخصوصی دارند که به صورت پیشفرض در دستگاه وجود دارد.تنظیمات مورد نیاز را به وسیله نرم افزار اعمال کنید و از تمام امکانات دستگاه استفاده کنید.بیشتر نرم افزار ها در چین تولید می شوند و با تمام سیستم عامل ها سازگارند.قبل از خرید به سازگاری نرم افزار و گوشی خود توجه کنید.برخی مدل ها با سیستم عامل IOS هماهنگ هستند و باید برای استفاده از آن حتما گوشی آیفون داشته باشید.

تعادل گوشی همراه

باید به تعادل موبایل روی گیمبال توجه کنید.برای تنظیم زاویه دوربین و فیلمبرداری با کیفیت تعادل و نصب راحت گوشی اهمیت زیادی دارد .

قیمت گیمبال موبایل

قیمت گیمبال موبایل
قیمت گیمبال موبایل

قیمت به عوامل زیادی مانند تعداد محور ها، جنس بدنه و باتری بستگی دارد و هر چه گیمبال قیمت بالایی داشته باشد قطعا امکانات و تجهیزات بیشتری دارد.البته گارانتی و خدمات پس از فروش نیز مزیت بزرگی است و قطعا روی قیمت کالا تاثیر گذار است.گیمبال موبایل ارزان هم در بازار موجود است و انتخاب آن فقط بستگی به سلیقه و انتظار شما از دستگاه دارد.

حال به بررسی 4 مدل از جدید ترین گیمبال های برند DJI   و Zhiyun Tech می پردازیم.

گیمبال اسمو موبایل DJI OM 5

گیمبال DJI OM 5 یک لرزشگیر همه کاره، قابل حمل و کوچک مناسب عکاسی و فیلمبرداری با گوشی موبایل و مدلی کاملا ایده آل است.سلفی های بی نقص، ردیابی خودکار، فیلمبرداری بسیار روان و کاربردهای دیگری که این دستگاه را متمایز می کند و می توانید هر عکس یا ویدئو را به یک اثر هنری تبدیل کنید.

کیفیت محصولات DJI  بسیار بالاست و در زمینه تولید  گیمبال موبایل فوق العاده عمل میکنن.

انعطاف پذیری بالا ، تاشو و وزن کمی دارد، طراحی دسته آن به گونه ای است که به راحتی در دست جا می شود.برای ماجراجویی ها در کنار شماست.این دستگاه دارای میله بازشونده است و برای تصویر برداری سلفی می توانید زوایای جدید را امتحان کنید.اندازه این میله تا 215 میلی متر و بسیار روان و یکنواخت باز می شود.در دو رنگ جذاب و زیبای غروب آفتاب سفید که یاد آور غروب آفتاب و رنگ خاکستری آتن که از معماری یونانی الهام گرفته است تولید شده .نصب گوشی به وسیله گیره مغناطیسی انجام می شود.

Active Track 4.0 قابلیت تشخیص پیشرفته تر، پاسخگویی بیشتر و حتی ردیابی خودکار چهره برای سلفی نیز ارتقا یافته است.با ردیابی دقیق هیچ صحنه ای را از دست ندهید.

ویژگی های مهم :

قابل حمل و تاشو

طراحی مغناطیسی

مدت زمان شارژ: 1.5 ساعت

وزن گیمبال: 290 گرم

میله فرمت داخلی: 215 میلی متر

ثبات 3 محور

گیمبال اسمو موبایل DJI OM 4 SE Gimbal :

DJI OM 4 SE با جنس بدنه پلی کربنات و کیفیت بالایی دارد.طراحی بسیار زیبا و آسان و کنترل آن با یک دست بسیار راحت است.

در جلوی دستگاه یک جوی استیک برای تغییر زاویه، یک دکمه همه کاره و یک دکمه تصویر برداری را می بینیم.یک لامپ کوچک نیز به عنوان نشانگر باتری وجود دارد.برای نصب گوشی دارای گیره مغناطیسی است که وزن آن 34 گرم است.

ویژگی های مهم :

قابل حمل و تاشو

طراحی مغناطیسی

مدت زمان شارژ: 1.5 ساعت

وزن گیمبال: 290 گرم

میله فرمت داخلی: 215 میلی متر

ثبات 3 محور

گیمبال موبایل ژیون تک Zhiyun-Tech Smooth 5 Smartphone Gimbal Combo:

گیمبال SMOOTH 5 حرفه ای تر از همیشه فیلمبرداری کنید.طراحی 3 محوره به پوشش تمام زوایا کمک می کند و دارای موتور های فولادی مغناطیسی با ماندگاری فوق العاده و گشتاوری بالا است.

اندازه ای کوچک با قابلیت حمل آسان، از زوایای بسته تا واید را پوشش می دهد.موتور در پشت دستگاه قرار دارد تا حرکتی نرم و روان داشته باشد.کیفیت بدنه بسیار بالاست و تمام دکمه ها زیر انگشت شصت قرار دارد تا به راحتی بتوانید جهت و نور ها را کنترل کنید.به وسیله دکمه کنترلی پشت گیمبال روی سوژه ها قفل کنید و آنها را به آسانی ردیابی کنید.

ویژگی های مهم :

گیمبال دستی با حرکت آزاد در سه محور

باتری داخلی با ظرفیت 2600 میلی آمپر

حرکت در سه محور افقی، عمودی و محوری با کنترل کامل

مناسب برای فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل

دکمه‌ها و چرخ کنترل بازطراحی‌شده

موتورهای بروزشده

همراه با کیف حمل و بند مچی

قابلیت شارژ سریع PD در ۲ ساعت


برای خرید گیمبال موبایل می توانید بصورت حضوری و یا به صورت انلاین خرید خود را انجام دهید. اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می توانید از کارشناسان ما در واحد فروش کمک بگیرید.

برای خرید آنلاین نیز می توانید مدل های مختلف را بررسی و مقایسه کنید تا انتخابی مطمئن و خوب داشته باشید.

اگر در حرفه عکاسی و فیلمبرداری مشغول به فعالیت هستید قطعاً برای این که بتوانید عکس های حرفه ای و بی نظیر خلق کنید و بهترین نوع فیلمبرداری را تجربه کنید نیاز به دوربین‌های باکیفیت و مجهز برای عکاسی و فیلمبرداری دارید. اگر میخواهید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پهپاد فیلمبرداری، گیمبال دوربین،گیمبال موبایل و هر نوع تجهیزات آتلیه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید کافیست به فروشگاه دوربینو سربزنید.

فروشگاه دوربینو با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک میتواند به شما اطمینان دهد تا بهترین خرید را باکیفیت عالی در کنار قیمت های منصفانه تجربه کنید.

سوالات متداول

1-کاربرد گیمبال موبایل چیست؟

گیمبال یک لرزشگیر مکانیکی دستی است که می تواند به شما کمک کند بدون نیاز به سه پایه یا یک لرزشگیر ، فیلمی روان و سینمایی بگیرید. با در دسترس بودن گسترده گیمبال های قابل حمل، آسان برای استفاده، و بهترین از همه، گیمبال های مقرون به صرفه برای گوشی شما، دیگر بهانه ای برای فیلمبرداری دوربین لرزان وجود ندارد.

2-آیا گیمبال گوشی ارزشش را دارد؟

گیمبال موبایل در واقع گزینه های فیلمبرداری بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد . از آنجایی که شما یک پلت فرم فیلمبرداری پایدار دارید، می توانید صحنه های سریع و پویا را فیلمبرداری کنید. می‌توانید با خیال راحت ویدیو ضبط کنید، حتی در حالی که در حال دویدن، بالا رفتن از پله‌ها، یا حتی زمانی که در ماشین هستید، فقط عکس نگیرید و رانندگی نکنید!

3-چگونه گیمبال را انتخاب کنم؟

نکات که باید هنگام خرید گیمبال در نظر بگیرید

  • بودجه. اگر برای اولین بار خریدار گیمبال هستید، ممکن است توجه اولیه شما به پول باشد. …
  • دو محوری یا سه محوری؟
  • نوع باتری و عمر باتری
  • قابلیت اتصال
  • پایه های جانبی
  • ویژگی های دیگر.

4-گیمبال ها چگونه کار می کنند؟

گیمبال‌های موتوردار که از سه موتور براشلس استفاده می‌کنند، این توانایی را دارند که دوربین را در تمام محورها در حالتی که اپراتور دوربین دوربین را حرکت می‌دهد، نگه دارند. یک واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) به حرکت پاسخ می دهد و از سه موتور جداگانه خود برای تثبیت دوربین استفاده می کند.

5-بهترین گیمبال برای موبایل کدام است؟

  • DJI OM 5یک گیمبال و مونوپد همه کاره به لطف هندلینگ و کیفیت ساختش امتیازات بالایی را از ما دریافت می کند. …
  • DJI OM 4 تمام روز با عمر باتری باورنکردنی 15 ساعت DJI OM 4 عکاسی کنید. …
  • Zhiyun Smooth 5
  • Zhiyun Smooth X
  • Zhiyun Smooth Q3

6-قیمت گیمبال ها چقدر است؟

گیمبال می توانند قیمت بسیار متفاوتی داشته باشند. بیشتر مدل‌ها چند صد دلار قیمت دارند ، اما یافتن گیمبال‌هایی با قیمت ۵۰۰ دلار یا بیشتر غیرعادی نیست. گیمبال‌های با قیمت بالاتر به احتمال زیاد دارای ویژگی‌های پیشرفته هستند و عموماً از ضمانت‌های بهتری استفاده می‌کنند.

آخرین گیمبال چیست؟

DJI OM 5 بهترین گیمبال آیفون به طور کلی

Zhiyun Smooth 5

Zhiyun Smooth Q3

DJI OM4

از کجا میتونم گیمبال موبایل خوب بخرم ؟

شما میتوانید به راحتی از فروشگاه دوربینو با بهترین قیمت گیمبال موبایل تهیه کنید | مشاوره تخصصی (33113809-021) | ارسال سریع و رایگان

 

دیدگاهتان را بنویسید