انتخاب کیف دوربین با توجه به سبک عکاسی

یکی از چالش های بزرگ عکاسان خرید کیف دوربین و یا کوله پشتی مناسب است.که علاوه بر کیفیت بالا و فضای کافی برای تمام تجهیزات، قیمت مناسبی هم داشته باشد.انتخاب ابزار مناسب اولین قدم برای یک حرفه ای است.

یکی از ابزار های مهم برای عکاسان کیف دوربین است و باید اندازه آن مناسب تجهیزات شما باشد تا مجبور به هزینه اضافی نباشید.کیف و کوله های دوربین عکاسی فقط برای حمل و جا به جایی وسایل شما نیست، بلکه برای محافظت از تجهیزات گران قیمت شما طراحی شده است.به همین دلیل در زمان طراحی ابتدا به جنبه محافظتی و سپس سبکی و راحتی در حمل توجه می شود و زیبایی در مرحله آخر قرار می گیرد.اگر قصد خرید کوله پشتی دوربین و لپ تاپ را دارید در ادامه مقاله با من همراه باشید.

انواع کیف دوربین
انواع کیف دوربین

کیف دوربین و کوله های موجود در بازار هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.قیمت کیف دوربین با توجه به جنس و اندازه آن متغییر است.در زمان خرید حتما با توجه به تجهیزاتی که می خواهید همراه خود داشته باشید و بودجه مورد نظر اقدام به خرید نمایید.هیچ وقت کیف ارزان نخرید زیرا دوربین و تجهیزات شما باید در بهترین شرایط نگهداری شود.

کوله پشتی دوربین :

کوله پشتی دوربین :
کوله پشتی دوربین :

این مدل کیف به صورت کوله پشتی طراحی شده و به راحتی می توانید تجهیزات خود را با کمک آن حمل کنید و جای زیادی برای وسایل خواهید داشت.برای حمل انواع لنز و حتی سه پایه های سبک و لپ تاپ و تبلت هم مناسب است.عکاسان حرفه ای که برای عکاسی از طبیعت مدام در حال سفر و جابجایی هستند بهترین گزینه است.

کیف دوربین کوله ای تک بند :

کیف دوربین کوله ای تک بند :
کیف دوربین کوله ای تک بند :

کیف های اسلینگ یا تک بند دارای فضای داخلی مشابه کیف های کوله ای هستند ولی با این تفاوت که با یک بند روی شانه قرار می گیرند.مناسب برای عکاسان حرفه ای و مبتدی، هرچند عکاسان حرفه ای می دانند کدام کیف مناسب آن هاست.ما این مطلب را برای اگاهی عکاسان مبتدی اماده کردیم تا بهترین کیف را انتخاب کنند.این کوله ها جای زیادی دارد و برای حمل باتری های اضافی، لنز ها و دیگر وسایل مورد نیاز شما کافی است.برای محافظت از وسایل اغلب دارای پدهای جدا کننده هستند و می توانید تبلت و یا لپ تاپ خود را نیز همراه داشته باشید.

کیف دوربین پوزه ای :

کیف دوربین پوزه ای :
کیف دوربین پوزه ای :

کیف های هالستر یا پوزه ای در دسته کیف های کوچک قرار میگیرد، حمل آسان و ابعاد کوچک از مزیت های این مدل است.برای عکاسان خیابانی یک کیف ایده آل است، زیرا نیازی به جدا کردن لنز از دوربین نیست و می توانند به محض برخورد با سوژه بدون اتلاف وقت از دوربین استفاده کنند.جنس بدنه کیف ابری بوده و در مقابل ضربه از دوربین شما محافظت می کند.

در هنگام خرید این کیف حتما به ابعاد لنز دوربین خود توجه کنید و با در نظر گرفتن ابعاد لنز سایز کیف را انتخاب کنید.به طور مثال برای لنز 55 – 18 کیفی با ارتفاع 20 سانتی متر مناسب است.اگر از لنز های تله فوتو استفاده می کنید ارتفاع کیف شما باید بالای 25 سانت باشد.

کیف های مکعبی :

کیف های مکعبی :
کیف های مکعبی :

شکل آن ها مکعب و محفظه های جداگانه ای برای دوربین و لنز دارند.مانند کیف پوزه ای حمل آن آسان و ابعاد مناسبی دارد.به کمک پدهای جدا کننده می توانید دوربین، لنز، باطری و شارژر را در کیف قرار دهید.با یک بند روی شانه قرار میگیرد و برای مسافت های کوتاه و حمل دوربین بطور روزانه بسیار مناسب است.

نکاتی برای انتخاب کیف دوربین عکاسی

برای خرید کیف دوربین عکاسی به چند نکته باید توجه کنید.کیف مورد نظر را از برند های معتبر انتخاب کنید تا با جنس های بی کیفیت و فضای ناکافی برخورد نکنید.به ضربه گیر کیف دقت کنید زیرا داخل کیف باید دارای ضربه گیر با کیفیت باشد و در برخورد با اجسام سخت از دوربین و لنز های شما محافظت کند.مهم ترین وظیفه یک کیف ضربه گیر بودن آن است.

جنس بدنه کیف باید از برزنت و یا جنسی ضد آب باشد تا در شرایط آب و هوایی متفاوت از نفود آب و گرد و غبار به داخل کیف جلوگیری کند.

برای دوربین شما چه کیفی مناسب است ؟

برای عکاسان مبتدی کیف دوربین بزرگ و حرفه ای اصلا نیاز نیست زیرا تجهیزات عکاسان حرفه ای کاملا متفاوت است.در مرحله اول باید کیفیت و برند را در نظر بگیرید در مرحله بعدی کیفی را انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارد و با بودجه شما هماهنگ است.

اگر تمام موارد را رعایت کردید و در تصمیم گیری بین دو کیف مردد بودید با توجه به قیمت کیف دوربین می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.البته اگر از لحاظ مالی مشکلی نباشد می توانید کیف گران تر را انتخاب کنید.

برای تجهیزات خود کیفی انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم داشته باشند.برند هایی همچون Benro و Manfrotto از بهترین برند های کیف دوربین عکاسی و فیلمبرداری هستند و برای تجهیزات شما مانند دوربین، لنز های اضافی، پهپاد فیلمبرداری، فلاش و لوازم مورد نیاز کاملا مناسب است.

در ادامه با معرفی 5 مدل از بهترین کوله پشتی های موجود در فروشگاه دوربینو با من همراه باشید.

کوله پشتی دوربین مانفروتو  Manfrotto Manhattan Mover-50 Camera Backpack (Gray)

اگر برای عکاسی همواره در سفر هستید و باید تمام تجهیزات خود را همراه داشته باشید کوله پشتی دوربین مانفروتو  Manfrotto Manhattan Mover-50 Camera Backpack (Gray)یک همراه عالی برای شماست.

خرید کیف دوربین مانفروتو Manfrotto
خرید کیف دوربین مانفروتو Manfrotto

وزن این کوله پشتی 1570 گرم و با ابعاد 200*320*500 میلی متر برای حمل و جابجایی یک دوربین DSLR با یک لنز 70-200 متصل به دوربین و حداکثر 4 لنز اضافی و یک فلاش کوچک مناسب است.برای استفاده سریع از دوربین لازم نیست لنز را جدا کنید فقط کافیست به وسیله جدا کننده ها جای دوربین و لنز را فیکس کنید.جنس کیف از نایلون است و بعد از سفر یک خراش کوچک هم روی آن نمی بینید و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.اگر برای چیدن وسایل دسترسی بیشتری می خواهید مانند چمدان آن را به صورت خوابیده روی میز یا زمین بگذارید و از تمام فضای کیف به راحتی استفاده کنید.البته برای وسایل شخصی مانند بطری آب و دفترچه و لوازم جانبی کوچک هم جای کافی وجود دارد.برای حمل یک سه پایه کوچیک میتوانید از بسط های کنار کوله کمک بگیرید.

برای خرید کیف دوربین مانفروتو Manfrotto به سایت فروشگاه دوربینو مراجعه فرمایید.

کوله پشتی لوپرو Lowepro Photo Classic Series BP 300 AW

کوله پشتی لوپرو Lowepro Photo Classic Series BP 300 AW
کوله پشتی لوپرو Lowepro Photo Classic Series BP 300 AW

کوله پشتی لوپرو Lowepro Photo Classic Series BP 300 AW با وزن 1400 گرم و ابعاد 290*190*430 میلی متر و جنس بدنه پلی استر در بازار موجود است.باید بگم کاملا مناسب سفر و در برابر نفوذ آب و ضربه کاملا مقاوم است، البته برای شرایط بد آب و هوایی با کاور باران نیز تعبیه شده است..داخل کوله به وسیله پد های ابری فضای مشخصی برای تجهیزات شما دارد و به راحتی دوربین شما با لنز تله فوتو متصل، پهپاد فیلمبرداری، باطری، هارد و کارت حافظه و لنز های اضافی را در خود جای می دهد.جای کافی برای یک تبلت 10 اینچی و کابل های مورد نیاز هم وجود دارد.اگر برای عکاسی به سه پایه احتیاج دارید، در قسمت جلویی کوله کش های قابل تنظیم برای حمل یک سه پایه کوچک تعبیه شده است.

راحتی در استفاده یکی از دلایل محبوبیت این کوله پشتی زیباست.بند های روی شانه منحنی و پد دار هستند و برای ثبات کوله پشتی دارای بندی برای دور شکم است.

برای اطلاع از قیمت کیف دوربین Lowepro و دیدن سایر کیف ها این برند به سایت فروشگاه دوربینو مراجعه فرمایید.

کوله پشتی سافروتو   Safrotto YLM-1

کوله پشتی سافروتو   Safrotto YLM-1
کوله پشتی سافروتو   Safrotto YLM-1

فضای داخلی این کوله پشتی برای دوربین،لنز ها و لوازم جانبی شما کاملا مناسب است و به راحتی می توانید تمام آن ها را همراه خود داشته باشید. کوله پشتی سافروتو  Safrotto YLM-1 توسط کمپانی چینی Safrotto  با بدنه ای از جنس پلاستیک محکم و مرغوب ساخته شده و پوشش رویی آن برزنت است.ابعاد این کیف 190*270*450 میلی متر و برای یک دوربین DSLR با لنز 200-70 متصل به آن و تا 6 عدد لنز اضافی مناسب است.فضای داخل کوله پشتی را می توانید با توجه به وسایل و تجهیزات خود هماهنگ کنید و بیشترین استفاده را از فضا ببرید.در کنار کوله بندهایی برای اتصال سه پایه وجود دارد، همچنین می توانید لپ تاپ 15 اینچی خود را نیز همراه داشته باشید.در جلو و اطراف این کیف جیب های کوچکی برای کارت حافظه، فلش، کابل ها وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت کیف سافروتو و دیدن مدل های بیشتر به قسمت کیف دوربین مراجعه فرمایید.

کوله پشتی دوربین بنرو Benro Ranger pro 500 N

کوله پشتی دوربین بنرو Benro Ranger pro 500 N
کوله پشتی دوربین بنرو Benro Ranger pro 500 N

کوله پشتی دوربین بنرو Benro Ranger pro 500 N با وزن 2100 و ابعاد 380*325*540 میلی متر و جنس بدنه نایلون یکی از بهترین کوله پشتی ها برای سفر است.برای حمل یک دوربین به همراه 4 عدد لنز و یک لپ تاپ 15 اینچی کاملا مناسب است.در برابر ضربه و نفوذ آب کاملا مقاوم و یک کاور باران هم دارد.برای شارژر، پاوربانک، باتری های اضافه و هارد هم جیب هابب در جلو واطراف کوله وجود دارد.طراحی آن به گونه ای است که در هنگام پیاده روی و حمل بسیار راحت هستید.

کیف دوربین ونگارد Vanguard Havana 41BL Backpack

کیف دوربین ونگارد Vanguard Havana 41BL Backpack
کیف دوربین ونگارد Vanguard Havana 41BL Backpack

کیف دوربین Vanguard مدل Havana 41BL برای یک دوربین DSLR  با لنز متصل و 2 لنز اضافی ویک لپ تاپ 13 اینچی کاملا مناسب است.این مدل بسیار سبک بوده و وزن آن فقط 850 گرم است.به کمک پد های جدا کننده فضاها را می توانید با توجه به تجهیزات مدیریت کنید.البته در مواقع لزوم به صورت یک کوله پشتی معمولی نیز قابل استفاده است.

نگران نباشید این کوله زیبا تمام وسایل شما را در خود جا می دهد.دو جیب در طرفین کوله برای حمل سه پایه و بطری تعبیه شده است.جنس آن پلی استر و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار کاملا مقاوم است.یک کاور باران هم برای شرایط بارانی دارد.یکی از مزیت های این کوله پشتی زیبا این است که به کوله های معمولی شباهت دارد و این برای امنیت دوربین و تجهیزات شما عالی است.

جمع بندی

همانطور که خرید دوربین و لنز اهمیت دارد، نگهداری و حمل آن هم مسئله مهمی است.کیفی که انتخاب می کنید باید با سبک عکاسی شما هماهنگ باشد و برای جابجایی و حمل آن راحت باشید.برای عکاس خیابانی خرید یک کیف پوزه ای انتخاب مناسبی است البته باید در زمان خرید حتما به ابعاد لنز خود توجه کند.

اگر عکاسی در سفر را دوست دارید یا تجهیزات شما زیاد است می توانید از کوله پشتی استفاده کنید و با خیالی آسوده جابجا شوید.اکثر کوله پشتی ها جای زیادی دارند و حتی می توانید سه پایه های سبک را همراه خود داشته باشید.یک دوربین با لنز 70-200 متصل، لنز های اضافی، پهپاد فیلمبرداری، لپ تاپ یا تبلت خود را می توانید درون کوله پشتی جا دهید.

خرید کیف دوربین و لپ تاپ
خرید کیف دوربین و لپ تاپ

در هنگام خرید کیف دوربین و لپ تاپ به مشخصات ظاهری، متریال استفاده شده، فضای داخلی برای جایگذاری تجهیزات و راحتی در استفاده حتما توجه فرمایید.

  • کیف خود را از برند های معتبر انتخاب کنید.
  • به مقاومت و قدرت ضربه گیری کیف دقت کنید.
  • برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار بهتر است جنس کیف برزنت باشد.
  • تمام تجهیزات و وسایل خود را در نظر بگیرید تا اندازه مناسب را انتخاب کنید.
  • اگر قصد خرید کیف دوربین پوزه ای را دارید با توجه به ابعاد لنز خرید کیف را انجام دهید.

برای خرید آنلاین کیف دوربین می توانید به سایت دوربینو مراجعه فرمایید و با بررسی قیمت و مشخصات مدل های مختلف نسبت به خرید اقدام کنید.با توجه به جنس، ابعاد و اندازه کیف قیمت آن نیز متغیر است.البته پیشنهاد می کنم با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید و برای انتخاب بهتر مشاوره بگیرید.

سوالات متداول درباره کیف دوربین

  • کیف مناسب برای دوربین های DSLR کدام است؟

کیف های رو دوشی و کوله ای برای این دوربین ها مناسب است، ولی به ارتفاع لنز حتما توجه کنید.

  • کوله پشتی دوربین برای چه تجهیزاتی مناسب است؟

دوربین عکاسی، لنز ها، پهپاد، گیمبال، باتری ها و کارت حافظه یا هارد، لپ تاپ و تبلت و دیگر وسایل کوچک و مورد نیاز، در برخی مدل ها برای سه پایه نیز جای مخصوص وجود دارد.

  • کدام کیف برای عکاسان خیابانی مناسب است؟

کیف های پوزه ای برای عکاسان خیابانی بهترین گزینه است.نیازی به جدا کردن لنز از دوربین نیست و در هر زمان نیاز بود برای عکاسی آماده است.

  • جنس کیف دوربین از چیست ؟

کیف های دوربین از موادی محکم و ضد آب ساخته می شوند.مانند برزنت یا نایلون که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد و در شرایط سخت از تجهیزات شما محافظت کند.

  • چرا کیف دوربین بخرم؟

کیف های دوربین در اندازه ها و شکل های مختلف متناسب با انواع تجهیزات عکاسی ساخته می شوند.حمل وسایل را برای شما آسان می کند و در برابر ضربه، آسیب و گرد و غبار یا رطوبت از وسایل محافظت می کند.

  • قیمت کیف دوربین چقدر است؟

این مدل کیف ها به دلیل محافظت از قطعات و تجهیزات گران قیمت شما باید کیفیت بالایی داشته باشند و از مواد درجه یک ساخته شوند از این جهت قیمت آنها با توجه به کارایی و ابعاد متفاوت است.

  • چند مدل کیف دوربین داریم؟

کوله پشتی دوربین، کوله تک بند، کیف های پوزه ای ، کیف مکعبی

  • در هنگام خرید کیف دوربین به چه نکاتی توجه کنم؟

از برند معتبر کیف خود را انتخاب کنید.به جنس کیف دقت کنید باید مقاوم و ضد آب باشد.ضربه گیر های داخل و بدنه کیف را بررسی کنید تا تجهیزات شما آسیب نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید