پهپاد های DJI تصویر برداری بالاتر از همه چیز

پهپاد چیست ؟

قبلا پهپاد ها برای سرگرمی و بازی بودند ولی در حال حاضر پهپاد های فیلم برداری بسیار فراتر از انتظار عمل می کنند.برای تصویر برداری از نقاطی که دسترسی به آن آسان نیست و یا برای زیبایی کار بهتر است از ارتفاع بیشتری اینکار انجام شود می توان به وسیله پهپاد ها چه حرفه ای باشید چه مبتدی بسیار خلاقانه اینکار را انجام دهید البته اینکار با یک دوربین و تجهیزات معمولی قابل انجام نیست.

برای عکاسی و فیلمبرداری هوایی از مناظر طبیعی،کلیپ ها و رویداد های مختلف پهپاد ها بهترین گزینه هستند هرچند در گذشته این وظیفه بر عهده هلی کوپتر ها بود.اولین پهپاد ها حدود 10 سال قبل به بازار عرضه شدند و طی سال ها تغییرات اساسی روی آنها انجام شد و تجهیزاتی به آن اضافه کردند از جمله دوربین،سنسور مانع،باطری های قوی تر و ریموت های مجهز تر تا هر چه بیشتر از پرواز و تصویر برداری لذت ببرید در این مسیر خلاقیت حرف اول را می زند.

امروزه بیشتر پهپاد ها مجهز به دوربین هستند و توسط یک گیمبال از آنها محافظت می شود تا لرزش های ناشی از حرکت پروانه ها را خنثی کند.یکی از مسائل مورد توجه عکاسان سنسور مورد استفاده در پهپاد هاست که هر چه ابعاد آن بزرگتر باشد در نور کم عملکرد دوربین بهتر است.

کنترل های متفاوتی برای پرواز وجود دارد که می توان به صورت دستی یا هوشمند از آنها استفاده کرد هر چند باید ابتدا در این کار تجربه کسب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.برخی از پهپاد ها نمی توانند موانع را در تمام جهات تشخیص دهند ولی برای فرود اکثر آنها دارای سنسور هستند.

پهپاد های فیلمبرداری و عکاسی

در صنعت فیلم سازی از پهپاد های تصویر برداری استفاده های زیادی می شود.در گذشته برای فیلمبرداری و تهیه نقشه های هوایی از هلیکوپتر استفاده می شد ولی امروزه استفاده از پهپاد ها بسیار آسان تر است و هزینه کمتری دارد.تصاویر ثبت شده با کیفیت بهتر و حرفه ای تر هستند.هر چند از آن ها برای استفاده های نظامی و جاسوسی هم بهره می گیرند.

پهپاد های حرفه ای

بهترین آن ها با ویژگی های منحصر بفرد برای عکاسی هوایی و زمان پرواز بالا و طولانی هستند و بطور حدودی 25 دقیقه شارژ نگه می دارند.دو مدل محبوب و پرفروش DJI Mavic 3 و DJI Mavic air 2 s هستند.اگر بدنبال یک پهپاد حرفه ای هستید شرکت DJI در تولید پهپاد های خود از بروز ترین و پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کند و جلب رضایت کاربر از مهم ترین اهداف این شرکت است.

نکاتی برای خرید پهپاد

خرید پهپاد
خرید پهپاد

اگر شما هم قصد خرید کوادکوپتر را دارید این مقاله مخصوص شماست.اول از همه بودجه مورد نظر را مشخص کنید و در مرحله بعدی هدف از خرید و کاربرد آن قرار دارد.پهپاد ها در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.اگر شما برای کار خود نیاز به یک پهپاد دارید و یا دوست دارید برای سرگرمی یکی از آن ها را داشته باشید به نکات زیر توجه کنید.

کیفیت تصویر برداری

دوربین وصل شده به پهپاد مدل های مختلفی دارد و شما باید توجه کنید کدام مدل و دوربین برای کار شما مناسب است.به قابلیت بزرگ نمایی،سنسور موجود در دوربین و باقی تجهیزات آن توجه کنید.

به نحوه پرواز دقت کنید

در بالا به شما گفتم که پهپاد مدل های مختلفی مانند کوادکوپتر و هگزاکوپتر دارد.هگزاکوپتر ها روی هوا ثبات بیشتر و قدرت مانور کمتر و تصاویر ثبت شده توسط آن ها کیفیت بسیار خوبی دارد.در مقابل کوادکوپتر روی هوا ثبات صد در صدی ندارد ولی قابلیت انعطاف و مانور بیشتری دارند و برای ثبت تصویر با کیفیت باید فردی حرفه ای با آن کار کند.

نحوه کنترل دستگاه

با توجه به انتظاری که از پهپاد دارید مدل کنترل آن را انتخاب کنید.اکثر مدل ها کنترل دستی دارند و برخی دیگر به تبلت یا گوشی هوشمند شما وصل می شوند و از این طریق می توانید آنها را کنترل کنید.هر چند باید با توجه به کاری که انجام می دهید و مهارت خود در کنترل پهپاد مدل مناسب را انتخاب کنید البته الویت با کاربری و کنترل آسان است.

باطری

ممکن است بعضی از مدل ها باطری ضعیفی داشته باشند پس باید مدلی با باطری قدرتمند انتخاب کنید تا دست شما در تصویر برداری باز باشد.خالی شدن شارژ در وسط فیلمبرداری مشکل بزرگی است و برای شارژ مجدد آن زمان زیادی لازم است.

محصولات و تجهیزات جانبی

کیف برای حمل آسان پهپاد و وسایل جانبی آن

کنترل های قوی و حرفه ای

دوربین حرفه ای برای کیفیت تصویر و فیلمبرداری بهتر

حسگر های شناسایی

پایه های شارژ برای شارژ آسان

برند DJI

امروزه برند های مختلفی در زمینه تولید پهپاد و هلی شات فعالیت دارند.ولی برند DJI بهترین و تخصصی ترین هلی شات ها و کوادکوپتر ها را به بازار عرضه می کند.پهپاد های ارائه شده توسط این شرکت دارای آپشن های متنوع هستند و با توجه به آنها قیمت های مختلفی دارند و شاید شما کمی در انتخاب سردرگم شوید.DJI یک برند مشهور در تولید پهپاد،گیمبال و تجهیزات فیلمبرداری و دوربین است.

به همین خاطر در این مقاله با معرفی 4 مدل معروف و حرفه ای از محصولات برند DJI به شما در انتخاب و خرید پهپاد و هلی شات کمک میکنم.برای اطلاع از قیمت پهپاد فیلمبرداری از کارشناسان ما در فروشگاه دوربینو به صورت حضوری یا آنلاین کمک بگیرید.

مویک 3 – DJI Mavic 3

مویک 3 - DJI Mavic 3
مویک 3 – DJI Mavic 3

پهپاد مویک 3 حرفه ای ترین مدل DJI دوربین دار و با آپشن های کاملا جدید است.دوربین هاسلبلاد CMOS 4/3  ،20 مگاپیکسل و فیلم برداری 5.1K با نرخ فریم بالا و پرواز های 45 دقیقه ای و سیستم اجتناب از موانع از مهم ترین موارد این کوادکوپتر جدید است.همچنین محدوده ارسال تصاویر در این مدل 15 کیلومتر است.

مویک 3 در 3 مدل به بازار ارائه شده است.مدل Cine امکانات بیشتری دارد و مدل کیو یک جعبه اختصاصی برای حرفه ای هاست.

طراحی DJI Mavic 3 تاشو بوده و به رنگ خاکستری معروف کوادکوپتر های این شرکت است.ابعاد آن در حالت تاشو 22×9.6×9 سانتی متر است ولی در حالت پرواز و باز شدن بال های مولتی روتور به 34.7×28.3×10.7 سانتی متر می رسد.وزن این مدل پایین تر از مدل های قبلی و تنها 895 گرم است.ساختار دوربین تغییر کرده و سنسور های تشخیص موانع در تمام جهات پهپاد وجود دارند تا ایمنی آن افزایش یابد.همچنین در زیر آن سنسور های بیشتری وجود دارد که برای فرود آمدن بسیار مهم است و از آسیب های احتمالی به پرنده جلوگیری می کند.

بازوها باریک تر شده ولی استحکام بالایی دارند.ملخ های تاشو بر روی بازوها نصب شده و به لطف موتورهای قدرتمند یک روتور بسیار پیشرفته است.نصب ملخ ها بسیار آسان است و در زمان کمی DJI Mavic 3 آماده پرواز است.

دوربین تصاویر هوایی را با وضوح بالا ثبت می کند و قادر به ثبت 1 میلیارد رنگ با مشخصات رنگ 10 بیتی است که به شما اجازه می دهد تصویر با رنگ طبیعی داشته باشید.کیفیت فیلم ها بی نظیر است و از آنجا که ویدئو های گرفته شده با آن بازدید زیادی دارند کمپانی تصمیم گرفته مهم ترین تغییرات را در این بخش اعمال کند.یک تله دوربین هم در کنار دوربین اصلی تعبیه شده که سنسور CMOS  1 / 2 اینچ دارد.باتری آن از نوع ماژولار و با ظرفیت 5000 میلی آمپر و 4 سلول لیتیومی است و پرواز های 45 دقیقه ای را پشتیبانی میکند.برای بازگشت به سمت شما از کم مصرف ترین و کوتاه ترین راه استفاده می کند و سیستم برخورد با موانع آن روشن است.

مویک ایر 2 اس – Mavic air 2 s DJI

مویک ایر 2 اس – Mavic air 2 s DJI
مویک ایر 2 اس – Mavic air 2 s DJI

Mavic air 2 s  DJIمدل ارتقا یافته Mavic Air 2 و یکی از پرفروش ترین مدل های DJI است.اولین پهپاد از گروه Mavic و مجهز به دوربین 5.4 K می باشد.طراحی آن تاشو با پرواز های 30 دقیقه ای و محدوده ارسال تصاویر 12 کیلومتری است.

ابعاد آن کوچک و وزن آن کمتر از 600 گرم و بهترین مدل برای طبیعت گردی و مسافران و به راحتی در کوله یا کیف قابل حمل است.سنسور آن 1 اینچی و 20 مگاپیکسل و عملکردی هوشمند دارد.

دارای قابلیت تشخیص موانع از 4 جهت و تصویر برداری خودکار است.رنگ این مدل خاکستری متمایل به سفید و بال های تاشو،نوک ملخ ها به رنگ طلایی عرضه شده  و همین امر آن را از مدل قبلی متمایز می کند.ال ای دی های اسپورت روی پایه ها تعبیه شده تا در شب و هنگام فرود جذابیت آن را دو برابر کند.

زاویه دید دوربین 88 درجه و دیافراگم ثابت F2.4 در نظر گرفته شده و نرخ ایزوی دوربین به صورت اتوماتیک تنظیم میشود.حالت های عکاسی آن تک شات 20 مگاپیکسل،عکاسی پیاپی،عکس های خودکار و عکس های زمان بندی شده از 2 تا 60  ثانیه است.تصاویر پانوراما با چند حالت 180 درجه ،حالت افقی و عمودی و کره ای ثبت می شود.

مویک ایر 2 اس ترکیبی جادویی از ایمنی،فناوری هوشمندانه و ابعاد جمع و جور که به شما اجازه می دهد بدون نگرانی وقت بیشتری را برای لذت بردن از پرواز داشته باشید.

مدت زمان پرواز 30 دقیقه ای را به کمک باتری لیتومی با ظرفیت 3500 میلی آمپر و وزن 200 گرمی به شما ارائه می دهد.برای بازگشت به سمت شما حتی با شناسایی کوچک ترین چیز متوقف می شود.

مویک مینی se – DJI Mavic mini se
مویک مینی se – DJI Mavic mini se

DJI Mavic mini se جدید ترین عضو خانواده مینی مویک  و یک هلی شات با کیفیت معقول و توانایی های مناسب است.کیفیت دوربین 12 مگاپیکسل و سنسور CMOS 1 / 2.3 و کیفیت فیلم برداری 2.7 K ،مود تصویر برداری single shot را دارد.

ریموت کنترل آن شبیه مویک مینی 1 است.بسیار سبک با وزن 250 گرم که این پرنده کوچک را جذاب می کند.برای پرواز با آن در ایران نیاز به مجوز ندارید.بازوهای تاشو آن طوری طراحی شده تا به راحتی جمع و برای حمل و جابه جایی آن راحت باشید.به حالت های پروازی کوییک شات مجهز است که به بصورت پیش فرض و حالت های از پیش تعیین شده از سوژه مورد نظر شما تصویر می گیرد.

برد پروازی آن تا 4 کیلومتر و تایم پرواز با هر بار شارژ باتری 30 دقیقه انجام می شود.

کواد کوپتر DJI FPV

کواد کوپتر DJI FPV
کواد کوپتر DJI FPV

DJI FPV یک محصول هیجان انگیز و جدید از شرکت DJI که در بدو ورود از استقبال علاقه مندان زیادی برخوردار بوده است.یک پهپاد سرعتی که با ترکیب عینک واقعیت مجازی می توانید لذت پرواز را با آن تجربه کنید.

در ریموت کنترل این مدل سه مود M ,S ,N برای سه رده کاربر مبتدی،نیمه حرفه ای،حرفه ای طراحی شده تا رضایت همه کاربران خود را جلب کند و افراد بیشتری بتوانند تجربه کار با این پهپاد را داشته باشند.

مود پروازی M برای افراد تازه کار با حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ثانیه و تمام سنسور های امنیتی آن فعال است تا احتمال ضربه دیدن کمتر شود.

مود پروازی S برای افراد نیمه حرفه ای مناسب است و حداکثر سرعت آن 97 کیلومتر بر ساعت و میتوان در این مود از حرکات اکروباتیک با حالت فعال سنسور های ایمنی بهره برد.

مود پروازی N برای کاربران حرفه ای و هیجان انگیزترین حالت پرواز است و برای افرادی که مهارت زیادی در پرواز دارند مناسب است توصیه من این است که تا مهارت کافی ندارید به سراغ این مود نروید.حداکثر سرعت در این مود 140 کیلومتر و تمام سنسور ها خاموش است.به گفته DJI در این حالت پروازی تنها مرز شما،توانایی های شماست.

این پرنده جذاب امکانات بسیاری از جمله استابلایزر،کیفیت دوربین بالا،ریموت های موشن و استاندارد و برد پرواز بالای آن دارد.کیفیت فیلمبرداری 4K  با نرخ 60 فریم بر ثانیه و سنسور CMOS 1 / 2.3 و لنز FOV با زاویه دید 150 درجه می باشد.از استابلایزر(گیمبال) تک محوره مکانیک و دو محوره مکانیکی استفاده شده تا کیفیت تصویر بالایی را به کاربر بدهد.

وزن آن 795 گرم ، محدوده ارسال تصاویر 10 کیلومتر و دارای سنسور های عدم برخورد با مانع است.در بالای ریموت،هولدر نگهدارنده گوشی هوشمند قرار دارد و شما می توانید تصاویر راه هم با عینک مخصوص و هم صفحه موبایل تماشا کنید.

پهپاد های معرفی شده در این مقاله همگی از بهترین های شرکت DJI است و رده بندی آنها با توجه به نیاز شما و نوع انتظار شما عملا فایده ای ندارد.هر کدام از آن ها امکانات و قابلیت های خاصی دارند و شما ابتدا نیاز خود را مشخص و سپس برای خرید اقدام کنید.چنانچه شما برای اطلاع از قیمت پهپاد و خرید پهپاد فیلمبرداری نیاز به مشاوره تخصصی دارید و در خرید و انتخاب مردد هستید با کارشناسان ما در مجموعه دوربینو تماس برقرار کنید.تا همکاران ما در قسمت فروش به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید